Hallo verloskundige, Sinds vanmorgen heb ik pijn bovenin mijn buik, vooral als ik zit. Ik heb gewerkt en ben thuis gaan liggen, dan is het bijna weg. Als ik rechtop zit of druk dan voel ik het weer, voel het ook wat aan de rrechterzijkant. Kan dit komen door mijn groeiende buik? Het voelt alsof alles van binnen in de verdrukking zit. Ook is mijn stoelgang trager dan eerst. Ik ben 22 weken zwanger.
Goedenavond, de pijn die je voelt, kan verschillende oorzaken hebben. Het kan inderdaad komen van de groeiende buik. Alles wordt aan de kant gedrukt door de groeiende baarmoeder, waardoor het kan aanvoelen of alles in de verdrukking komt. Ook kan het zijn van het kindje die tegen de ribben trapt, waardoor het wat gekneusd kan aanvoelen. Tenslotte kan je veel last hebben van je bovenbuik als je last hebt van je darmen. Als je darmen redelijk vol zitten door een trage stoelgang, kan dit veel pijn geven. Probeer hiervoor veel water te drinken en laxerende producten te eten. Zoals bijv. bruin brood, kiwi, pruimen, roosvice laxo. Merk je dat de pijn niet meer wegtrekt of alleen maar erger wordt zou ik je adviseren de verloskundige te bellen. Belangrijk is dan om de oorzaak te achterhalen en je goed te controleren. Ik hoop dat je snel van deze klacht af bent. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor je antwoord. Vandaag gaat het al wat beter, mocht het weer erger worden of niet weggaan dan zal ik zeker de verloskundige bellen. Ga vandaag in ieder geval op zoek naar roosvicee laxo!