Ik word er echt gek van, sinds een paar weken is onze hond begonnen te janken in de bench. Het begon heel zachtjes en heel even maar het wordt steeds erger! Ik heb zo'n vermoeden dat het met de zwangerschap te maken heeft, dat ie heel graag dichtbij me wil zijn.... maar ja, ik laat hem echt niet opeens in bed hoor! Maar baal er wel ontzettend van want dit komt onze nachtrust niet ten goede Meer meiden met dit soort problemen? (oh en tips zouden ook welkom zijn )
Ja, ik kan ook heel goed aan onze hond merken dat ze regeert op mijn zwangerschap. Ze wil steeds bij mij in de buurt zijn, als ik weg ben zit ze alleen maar voor het raam te wachten totdat ik weer terug ben (terwijl mijn vriend gewoon thuis is, hij voelt zich niet zo geliefd op het moment, haha) Ook gaat ze opeens opzoek naar sokken, sloffen e.d. van mij om in haar mand te leggen Ze is plotseling ook veel waakser en beschermender dan anders, vooral wanneer het buiten donker is houdt ze me nauw in de gaten. Bij iedere persoon die passeert gaat ze naast me lopen en begint zacht te grommen. Het is een Groenendaeler, dus het maakt meestal wel veel indruk.... Het janken in de bench is wel erg vervelend.. Eigenlijk weet ik daar niet echt een oplossing voor.. Ik denk dat je het het beste gewoon kunt negeren (hoe vervelend ook) of anders je man/vriend een keer bestraffend toe laten spreken? In ieder geval moet jij niet reageren, negatieve aandacht is ook aandacht en als jij reageert heeft hij in ieder geval zijn doel bereikt (okee, ze is er nog...) Sterkte ermee!
Die van mijn doet ook vreemd, vroeger kwam ze nooit op mijn schoot zitten ofzo, lag altijd in haar mandje of op de grond en sinds de laatste weken wil ze dus constant bij me zijn en zit dan ook de hele tijd te janken om bij mij te kunnen zitten en ze word gek als ik er niet ben. Als je hond echt je nachtrust afneemt zou ik er toch overdenken om bv de bench in de keuken te zetten ofzo Grtz x
Ik heb er zelf geen last van maar ik zou de hond inderdaad geen aandacht geven hoe moeilijk dat ook is. Dit een paar dagen volhouden! Mocht de hond nog doorgaan dan zou ik deze vraag stellen op een honden forum, er is altijd wel iemand met een oplossing die je kunt proberen of het de moeite waard is. Succes.
1 Van mijn 2 hondjes gedraagt zich ook vreemd sinds mijn zwangerschap. Ze deed precies hetzelfde als bij mijn 1e zwangerschap. Ze kruipt dan heel laag boven de grond en gaat ergens onder zitten trillen. Dit heeft ze een paar keer per week. Na mijn vorige zwangerschap was het ineens over en ze is weer begonnen toen ik ongeveer 3 maanden zwanger was. Ik heb het ook aan de dierenarts gevraagd en hij zei dat dat goed kon, ze heeft dan waarschijnlijk darmkrampen. Ik vind het wel zielig hoor, net of ze mijn weeën al aanvoelt die ik straks ga krijgen.
Ah wel herkenbaar voor veel meiden dus! Ik ben er nu helemaal van overtuigd dat het vast van de zwangerschap komt. Over die tip in de keuken, de bench staat nu al vlakbij de keuken, het is alleen zo dat ivm de katten alle deuren zeg maar open staan (tja, oude katers die m'n vriend al jaren had dus mochten de deuren opeens dichtgaan krijgen we er weer een nieuw probleem bij al zie ik het wel als een laatste oplossing als er anders niets helpt) Ik heb de vraag ook gesteld op een hondenforum maar daar krijg ik zulke felle reacties, dat ik de hond maar bij me op de slaapkamer moet doen en dat ik niet moet zitten zeuren en dat soort dingen En ik kan totaaaaal niet met dat soort reacties overweg momenteel, ben ik veel te gevoelig voor met m'n hormoontjes. Dus ik durf het niet aan om daar nog op te kijken voor goeie tips.
Nou hier nog zo'n geval hoor! Sinds ik ongeveer 12/13 weken in verwachting ben durft meneer niet meer alleen beneden te slapen, de hele nacht piepen janken en schreeuwen. Ook is hij ineens bang voor vuurwerk enz. Het is een heidewachtel en een behoorlijke softie maar ook hij vertoont ineens wel vage kenmerken van waaksigheid als hij tijdens de wandeling b.v. onverwachts iemand ziet die iets raars aan heeft (wanten of een alpino pet b.v. hahahaha) Ik heb vanalles geprobeerd, de forums op internet (heb je niks aan) twee gedragstherapeuten en iemand die met honden kan communiceren (...) Het heeft geen oplossing gegeven. Timo slaapt nu dus bij ons op de slaapkamer en dan blijft hij keurig in zijn mand liggen tot wij hem er de volgende ochtend uit halen. Hoe het na de bevallig gaat zien we wel maar we wilden na een week of 6 ploeteren met man op de bank, nachten door laten janken en negeren etc etc weer eens gewoon slapen en dat kan nu dus weer.... Het zal er wel bij horen denk ik dan maar. Succes ermee. Miek p.s. op welk honden forum heb jij geschreven?
Zoooo dat klinkt zeker herkenbaar! Al is het bij ons gelukkig (nog?) niet zo erg dat hij alles bij elkaar gaat schreeuwen.. maar verder komt het aardig overeen. Dan moet het toch echt met de zwangerschap te maken hebben he! Jeetje, rare beesten Dus gedragstherapeuten konden je ook niet helpen? Heb je misschien nog tips die ik nog uit zou kunnen proberen? (je weet maar nooit) Tja kan me heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment de hond dan wel in de slaapkamer houdt.. maar voor ons is dat momenteel nog geen optie, ik wil daar per definitie niet aan omdat ik het gevoel heb dat k hem dan 'zijn zin' geef en hij er in de toekomst ook altijd gebruik van kan maken <- janken als het hem niet aanstaat. Maar pfff... je moet wat idd Ik heb trouwens op het hondenforum.nl geschreven maar die mensen zijn echt fanatici ofzo, ik weet het ook niet maar ze geven volgens mij hun honden nog meer aandacht dan dat ze hun eigen kinderen aandacht zouden geven (of iig veel van de mensen waar ik de reacties van heb gelezen bij verschillende topics).
jeetje.. Ik herken het niet..heb geen hond in huis.. Maar wil wel even reageren over die dieren forums.. Of nouja voor jullie honden forum dan.. Ik heb destijds met de aanschaf van een parkietje op zo'n parkietenforum gezeten..mijn hemel zeg..ze doen net alsof een parkiet hetzlefde is als een hond :S Inderdaad felle reacties en zwaar overdreven dingen Dat je je parkietje bijv. niet 2 dagen alleen kunt laten...en dat je dan iemand moet hebben die de parkiet af en toe aandacht komt geven :-S Noujaaa ik wijk helemaal af van het onderwerp hehe Hoop dat jullie en oplossing vinden..
Onze hond wilt ook alleen nog maar bij mij zijn terwijl hij altijd wel kroelerig was maar als me vriend thuis kwam en is dan was het voorheen alleen maar oog voor hem en ik kon barten haha. Nu kan vriendlief barsten. Ik kan onze hond ook niet meer uitlaten want valt iedere hond aan die hij tegenkomt dus dat doen we maar niet meer gelukkig heb ik een hele lieve buurvrouw. We merken wel dat hij door negatieve manier aandacht vraagt. hij plaste nooit in huis en nu weer wel. maar dat hebben we hem al weer aardig afgeleerd gelukkig. Ik kan wel heel goed aan hem merken dat hij weet dat er iets gaat gebeuren en was de babykamer is. als hij de kans krijgt slaapt hij het liefst op de babykamer wat natuurlijk niet mag maar als hij de kans krijgt slaapt hij lekker op het kleedje voor het bedje.
Hallo allemaal, ik merkte al voor ik wist dat ik zwanger was dat mijn labrador zich anders gedroeg, ze loopt nu al weken overal met me mee en wil nog meer aandacht als gewoonlijk. Ik denk dat ik er goed aan doe om haar te laten voelen dat ze mijn grote vriend blijft en ben ook van plan om haar na de bevalling direct te confronteren met de was van de baby zodat ze die al kent voor de baby thuis is. Het is de bedoeling dat ze haar familie beschermt en niet jaloers wordt op het kindje. Ik geniet zelf ook van die aandacht en de liefde die ze geeft. Ik denk als je haar overal bij betrekt dat het zeker niet fout kan gaan. succes allemaal! Candy
Hoi, Ook mijn hond kan momenteel ook zo irrietant doen. Net of als ik hem geen aandacht geeft ofzo en zodra ik van mijn plek ga van de bank weet hij niet hoe snel hij op mijn plekje moet gaan liggen, deed die dus nooit! Af en toe word ik er helemaal knetter van hem en snauw ik hem af, ook zodra ik in de benen ga wil die mee lopen. Heeft hij ok nog nooit gedaan het is net zo,n oudwijf die overal met zijn neus voorop staat. Was trouwens vandaag bij de paarden en weet niet als ik nu voor het eerst opviel maar ze gaan gelijk mijn hun snuit naar mijn buik. Heb er 2 gepoetst vandaag maar allemaal snuffelen en niet schooien, want dat weten ze dat ze pas na het werk wat krijgen. En ervan was nog zo attent om helemaal met haar hoofd op mijn schouder te leunen echt wel even zo heel lief, doet ze normaal ook niet omdat ze nogal een heethoofd is. Groetjes Anna.
Ahaa, het kan dus met mn zwangerschap te maken hebben.... Ik heb sowieso al een nerveuze hond (uit het asiel, wegloper en ongetwijfeld mishandeld), maar vindt haar buiten zo achteruit gegaan. Zoveel blafferiger/agressiever (met alle haren omhoog vd angst) naar andere honden. Maar binnen juist zo veel aanhankelijker. Het wordt nog een kroelhond als ze zo doorgaat en dat was ze verre van. Ik snapte het al niet. Ik dacht dat het kwam (en dat zal ook mede de oorzaak zijn) doordat we in korte tijd 2x verhuisd zijn. Maar dit zou ook e.e.a. kunnen verklaren. Alleen nou nog de oplossing dan... hopenlijk komt het met de tijd weer goed/beter (en blijft ze wel een beetje kroelerig).
Wij hebben ook twee hondjes, waarvan eentje veel meer naar mijn man toetrekt en de ander naar mij. Sinds ik zwanger ben zijn de rollen omgedraaid. Het hondjes dat eerst alleen oog had voor mijn man, is nu niet meer bij me weg te slaan. Ze houdt me constant in de gaten en als het kan komt ze bij me liggen. Het valt iedereen op Het andere hondje daarentegen trekt nu meer naar mijn man. Ze kan er ook niet meer bij mij bij komen liggen, want daar ligt haar zusje
Jeetje gekke beesten ook he, die honden af en toe Nou ben al een beetje bezig om z'n bench weer wat leuker te maken voor hem. Geef hem nu steeds een koekje in z'n bench ipv in z'n mand zodat ie de bench (hopelijk) weer met iets leuks gaat associeren. En dan gewoon met deurtje open zodat ie er daarna weer uitkan. Verder heb ik een oude trui van mezelf in de bench gelegd in de hoop dat de geur hem wat rustiger maakt, je weet maar nooit! Hij was vannacht wel iets rustiger btw... nu maar duimen dat het zo blijft
Mijn hond vertoont nog geen ander gedrag, maar misschien komt het omdat ik nog pril zwanger ben. En misschien verandert zijn gedrag ook wel niet, kan ook nog natuurlijk.
Ik merk het wel degelijk aan onze hond. Sammy is nu iets ouder als een jaar en heeft een heel slechte start gehad. We hebben haar als puppy uit het asiel gehaald waar ze met 3 zusjes terecht was gekomen nadat ze van een boot was gehaald in die loeihete zomer en daar zichzelf in leven hield met het bloed van haar moeder samen met 11 andere puppies. Sammy was dus al emotioneel gestoord toen ze bij ons kwam en is altijd al aanhankelijk geweest maar nu ik zwanger ben gaat ze zelfs mee onder de douche en naar de wc,hahaha Ze zit dan bij de deur als ik sta te douchen en als ik dan even mijn ogen dichtdoe dan gaat ze janken. Heel zielig maar ik vertroetel haar gewoon een beetje extra. Wij hebben 2 benchen, waarvan 1 standaard in de slaapkamer staat, gelukkig gaat dat goed en jankt ze niet, maar zodra ik me maar ffkes omdraai zit ze rechtop...
Slim inderdaad, iets van jou in zijn bench! Hopen dat jullie de komende tijd weer lekker van jullie nachtrust kunnen genieten. Liefs Diana
Wij hebben geen honden maar 2 katten. Ik merk dat het vrouwtje, de zwarte kat Blacky, sinds ik zwanger ben veel aanhankelijker is geworden. Eerst moest ze weinig van me hebben maar sinds de zwangerschap hoef ik maar richting de tafel te lopen of ze komt al aanrennen en springt er op om geaaid te worden, als ik enkel richting de slaapkamer loop dat staat ze al op het bed, klaar om tegen me aan te liggen als ik ga slapen en hetzelfde bij de bank. En het liefste gaat ze dan boven op mijn buik liggen. Eigenlijk vind ik het wel heel schattig.