Na deze zomer verliefd te zijn geworden op Oostenrijk , spelen we met het idee om in de herfstvakantie nog een weekje die kant op te gaan. Niet kamperen deze keer, maar heb een mooie aanbieding gezien bij Landal Rehrenberg in Viehhofen. Iemand ervaring met Oostenrijk in de herfst? Hoe is het weer in die tijd (veel regen? Al erg koud?). Denk zelf dat het in ieder geval erg mooi is in de herfsttinten. En iemand ervaring met dit park wellicht en nog leuke tips in de omgeving? Moet nog wel even vriend overtuigen, die vindt het nog wat ver rijden voor een week. (Zelf in jan 4 dagen naar Oostenrijk geweest met het werk en vind een week dus zeker goed te doen)
Wij zijn als kind vaak in de herfstvakantie naar Oostenrijk geweest om te wandelen etc. Ik heb geen enkele foto met regen, vooral met nog een groene natuur op de bergpaden. Ik zeg doen!
Wij zijn als kind vaak in de herfstvakantie naar Oostenrijk geweest om te wandelen etc. Ik heb geen enkele foto met regen, vooral met nog een groene natuur op de bergpaden. Ik zeg doen!
Wij gaan niet meer in oktober. Je ziet de laatste jaren dat het in oktober heel koud is met soms al sneeuw vanaf 1500m. En vervolgens wordt het in november weer beter en warmer. En het weer in Oostenrijk is helaas nog onvoorspelbaarder dan in Nederland. Het kan sneeuwen maar het kan ook 25 graden zijn. Bovendien ligt Viehofen bij Saalbach, en als ik me niet vergis sluiten zij het zomergebied rond 10 oktober. Dat betekent dat er geen liften meer open zijn. Zou je dus ff moeten checken. Verder is het wel een leuk gebied mits het weer goed is. Maar ik ken interessantere maar vooral mooiere gebieden in Oostenrijk. Wij komen alleen nog in die regio voor de wintersport
Oostenrijk is altijd prachtig ! Nog geen ervaring met herfst. Wel vroeg voorjaar. Was ook super mooi met nog veel sneeuw restanten. Helaas wel aantal liften nog gesloten.