billentjes kapot baby 6 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by irisnaomi, Feb 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iemand tips bij ons dochtertje zijn de hele billentjes kapot
    komt soms gewoon vocht uit verschonen is dus totaal geen pretje voor haar ..

We hebben al bepanthen geprobeert werkt totaal niet
    sudocreme op niet

zwitsal producten kan ze niet tegen

eigen merk billenzalf zink zalf werkt niet

hebben nu van vsm billenzalf werkt wel wat beter
    maar het doet er zo zeer je merk het gewoon als ze plast of poept moet ze gelijk huilen ( echt pijn huiltje )

iemand nog tips

2. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Mijn kraamverzorgster zei dat ik dan maizena moest gebruiken?? Ik weet het niet hier ret ik het met zwitsal zinkzalf maar daar heb je niks aan. En lekker laten luchten als het kan (op zeiltje leggen)

Groetjes kim

Ps en anders misschien even langs de ha als het zo erg is misschien is het wel iets anders ?

3. Heb haar nu even met blote billen liggen op het aankleedkussen in de box met een onderlegger eronder..

En nee zitsal kan ze totaal niet tegen

ja als het te lang duurt ga ik zeker even naar de huisarts al hebben we daar met haar wel een abbonment lopen

4. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Maizena werkt supergoed mits er geen schimmeltje bij zit. Dan helpt alleen een zalfje van de dokter!

5. hoe herken je een schimmeltje dan ..
    En kan je dat gewoon kopen bij de supermarkt ?

6. zo ziet het er dus uit
    heb er zelf even een foto van gemaakt dit is een gedeelte van hoe het er dus ook verder uit ziet

7. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Is echt heel erg he! Hier ook maanden last gehad, ik ben er enorm op behoud dat het niet nog eens voorkomt.

Hier was het combi van schimmelinfectie. En dus luieruitslag.

2 verschillende behandelingen. vraag bij je HA om creme voor de infectie en hier hielp al die merkcremepjes averechts. Zoals zwitzal, sudo, bepa.

8. wat voor zalf kregen jullie bij de huisarts dan heb hier in huis nog wat liggen van een weke terug schimmelinfectie maar was toen op haar gezichtje

9. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Ow ik zal even typen wat wel hielp ;)

Goed droog houden en niet smeren als er niks aan de hand is.
    Geen billendoekjes gebruiken, teveel parfum, echt droog houden met water en doekjes.
    Ander merk luiers.
    schimmelcreme van de HA voor op dr toes.
    vaseline op de billen om urine tegen te gaan.
    ZinkOLIE DR SWAAB als t niet open is.

10. Droog houden we zo ver het kan en smeren deed ik voorheen ook niet ..
    Billendoekjes gebruik ik nou bijna niet gebruik nu die babywashandjes en water ..
    Ander merk luiers we hebben altijd al de zelfde gehad nooit geen problemen mee

Vaseline kan wel op billen maar het rode zitten ook bovenop
    en verder zitten er dus wel open plekjes ..

Schimmelcreme kan ik morgen dan even voor bellen

11. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    heeft ze er ook erge pijn aan? Hier was het altijd erge pijn en stampend verschonen, echt zo zielig.

Had jouw meisje een tijd geleden ook iets in haar gezicht? kan me een foto herinneren?

12. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    gebruik je toevallig pampers active fit die zijn vernieuwd onze dochter kreeg daar ook hele erge uitslag van.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou even laten checken bij de ha of er niet iets anders is dan gewoon kapotte billen.

Anders: geen billendoekjes, schoonmaken met water, veel met de billen bloot neerleggen op een handdoek met zeiltje eronder.
    Maizena (bij de supermarkt geloof ik) en eventueel na elke plas droogmaken en weer nieuwe dikke laag sudo opsmeren.

Beterschap!

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Zou idd een schimmel kunnen zijn. Hier gilde ze het echt uit. Hier zag het er uit alsof het allemaal witte eilandjes waren.
    Volgens mij had ik hier miconazolnitraat/hydrocortison gekregen.

Share This Page