Wij hebben vier van die "ongeleide projectielen" en ik vind het niet meer dan normaal als er iemand komt dat de honden dan rustig zijn. Maw bij ons blijven ze dan in de kennel, en worden pas later vrijgelaten. Het zou je zus sieren als ze meer begrip toonde voor jou en je kinderen. Op deze manier worden je kids niet minder bang voor honden. Als uiterste middel, kun je er evt voor kiezen je knie in te zetten op het moment dat de hond opspringt. Het is niet mijn "oplossing", maar soms wil het dus wel helpen. Als je zus zich geen moeite wil troosten om dit probleem op te lossen en als je ouders er ook niets van zeggen, dan was het voor mij snel klaar... als zij er is met haar hond dan kwam ik niet meer met mn kinderen. Ze gaan hopenlijk vanzelf een keertje nadenken over de situatie. Veel succes hiermee, want dit kan uitlopen tot een groot probleem voor je kinderen, ben wel blij dat ze gelukkig verder niet bang zijn voor andere honden. Ze hebben dus gelukkig geen algeheel hondentrauma opgelopen.
bedankt allemaal voor jullie adviezen/verhalen! wij hebben besloten dat we nergens meer heen gaan als zij er ook met hond is. zal haar dan ook zeggen, dat als ze hem gewoon vasthoud, dat we dan wel willen kijken, maar zolang ze er zo stom bij gaat staan te lachen, komen wij gewoon niet! nogmaals bedankt allemaal!
ik vindt dat je zus haar hond lekker thuis moet laten, ze kan best even een oppas regelen die op haar hond wil passen heb niets tegen beestjes al vindt ik de haren wel vies maar dat is een ander verhaal, maar niet iedereen hoeft opgezadeld te zitten met HAAR hond en al helemaal als het niet eens bij haar thuis is maar bij anderen thuis de hond zelf tja is nou eenmaal enthousiast daar kan je weing aan doen maar je zus moet gewoon aan anderen leren denken