hoi hoi mama's Onze dochter ligt nu krap aan een uur op bed, maar is nu nog wakker. Ik ga net bij haar kijken, maar ze is nog zo moe....stopt steeds haar vingertjes in de mond en houd haar tutlapje vast, ook vallen haar oogjes soms dicht. Maar als ik wegloop gaat ze huilen en wil niet slapen. Wat doen jullie in zo'n situatie???? Ze mag er van mij wel uit, maar ze is nog erg moe, dus volgens mij schiet je er weinig mee op.
Ik zou haar eruit pakken denk ik. Als het slapen niet lukt en ze alleen maar ligt te huilen schiet je er toch niks mee op toch? Misschien dat ze na wat rustig gespeelt te hebben weer even wil slapen of anders n ander slaapje wat langer slaapt.
ik pak haar dan meestal bij me en sus haar een beetje tegen me aan... Vaak valt ze dan half in slaap tegen me en dan leg ik haar terug. Ik denk dan altijd maar 'ze wilde gewoon nog even een knuffel van mama' . Volgende keer valt ze weer wel zelf in slaap.
Ik laat Milan dan altijd even wat drinken. Meestal valt 'ie dan in slaap aan de tiet, en dan laat ik 'm gewoon liggen (anders wordt 'ie weer wakker), maar als dat niet gebeurt, leg ik 'm daarna weer in bed, dan lukt 't slapen meestal wel. Laten huilen als het slapen niet lukt heeft denk ik weinig zin.
bedankt voor jullie reacties. Ik heb haar er idd ook uitgehaald en daarna zijn we even naar haar opa en oma geweest, daar heeft ze heerlijk gespeeld en nu ligt ze net een kwartier op bed. Kan best zijn hoor dat ze toe is aan minder slaap, maar het gekke is dat ze dan wel moe is............Ik vind het heel erg moeilijk hoor. Ze slaapt nu nog 3 keer per dag, ze heeft altijd veel slaap nodig gehad. Maar vind het heel erg moeilijk om over te stappen naar minder, doordat ze aangeeft dat ze wel moe is. (aan oren zitten, gapen, door haar wrijven of haar hoofd op de bank of op je schoot neerleggen). Ben ik dan zo'n slechte moeder?! Wat een onzekerheid!
Joh, je bent helemaal geen slechte moeder! Mijn dochter ligt momenteel ook te kletsen in bed, maar ze gaat er niet uit, omdat ze nu moet slapen! (is 17 maand overigens) 's ochtends gaat ze niet meer naar bed, omdat ze anders niet slaapt 's middags, maar de ochtend vindt ze moeilijk vol te houden. Ik los dat op door boekjes te lezen, en even een kwartierje tv te kijken. Dan is ze weer fit om te spelen. Ik eet op tijd met haar, half 12, en daarna gaat ze haar bed in! Maar goed, inmiddels slaapt ze nog niet dus het gaat niet altijd zoals wij willen
Niks slechte moeder! Is gewoon het moeilijkste van die kleintjes. Uitvogelen wat het beste zal zijn op dit moment met slaapjes en eten. De kleine seintjes van die ukken "lezen". Word makkelijker naarmate ze ouder worden. Maar overgangen van de huidige naar een nieuwe situatie blijft even "aanmodderen" Of iig zo voelt het dan