Mijn dochter van 8 wil heel graag en pen vriendin. Maar ik kan nergens vinden hoe je daar nu aankomt. Dacht misschien weten jullie iemand? Het moet wel echt met per brief. Heeft iemand van jullie een leuk idee?
Oproepje sturen naar een meidenblad? Bestaat de Tina nog? Die ging vroeger nog wel eens over penvriendinnen.
Heeft ze geen nichtje waar ze normaal gesproken niet veel contact mee heeft? Of misschien een dochter van een kennis? Zelf schreef ik vroeger met mijn nichtje, die zag ik bijna nooit doordat we ver uit elkaar woonden.
Mocht je op vakantie gaan kan ze daar het adres vragen van een vriendinnetje die ze daar leert kennen.
Je hebt post crossing. Maar ik weet niet welke site ok is en betrouwbaar. En of het ook voor kinderen is.
In "mijn tijd" stonden oproepen voor penvriendinnen in meidenbladen; Barbie, Tina enzo. Maar ik wist niet dat dit tegenwoordig nog bestaat, wel leuk dat je dochter daar interesse in toont.
Misschien is er wel toevallig een ZPer die ook een dochter van die leeftijd heeft en die ook wil schrijven?
Wat een leuk idee. Ik zal morgen aan mijn dochter van 7,5 vragen of ze dit leuk vindt. Anders kunnen ze misschien met elkaar gaan schrijven.
Hier een dochter van 9 die ook graag een penvriendinnetje wil. Ze heeft er via zp al een keer een gehad maar die stuurde helaas niks meer terug, wat ze heel jammer heeft gevonden. Dus als iemand van haar een penvriendin zou willen worden, stuur maar pb.
Postcrossing is wel betrouwbaar, maar is minder wat ts bedoeld denk ik. Je stuurt eenmalig een kaartje naar iemand en daarna weer naar iemand anders. Wat er wel superleuk aan is, is dat je van over de hele wereld post krijgt. link is: www.postcrossing.com
Hier ook een dochter van 8 die gek is op post krijgen en sturen, dus als iemand een penvriendin zoekt..kom maar op
Ik zou het houden bij de (meerdere, wat leuk!) oproepjes die hier gedaan worden. Penvrienden bestaan tegenwoordig met name over het internet en de websites waar ze elkaar kunnen treffen wordt overbevolkt door pedofielen die misbruik willen maken van jonge meisjes die wellicht wat onzeker zijn of weinig sociale contacten hebben. Bij Peter R. de Vries is in een uitzending ook zoiets voorbij gekomen. Mijn eigen ervaring is ook best vreemd. Ik heb eens een Amerikaans meisje getroffen en zij stuurde mij allemaal foto's van een fotoshoot voor een soort warenhuis in haar ondergoed. Ik heb destijds gereageerd of haar moeder het wel goed vond dat ze die foto's stuurde, maar achteraf denk ik dat het misschien wel volwassenen waren die op die manier pedofielen wilden opsporen. Misschien denk ik hier nu te veel over na, maar ik zou niemand adviseren op die manier sociale contacten te onderhouden.