hoe kom je aan een penvriendin

Discussion in 'De lounge' started by mama aes, Jun 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    Mijn dochter van 8 wil heel graag en pen vriendin. Maar ik kan nergens vinden hoe je daar nu aankomt. Dacht misschien weten jullie iemand?
    Het moet wel echt met per brief.
    Heeft iemand van jullie een leuk idee?

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Oproepje sturen naar een meidenblad? Bestaat de Tina nog? Die ging vroeger nog wel eens over penvriendinnen.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Heeft ze geen nichtje waar ze normaal gesproken niet veel contact mee heeft? Of misschien een dochter van een kennis?
    Zelf schreef ik vroeger met mijn nichtje, die zag ik bijna nooit doordat we ver uit elkaar woonden.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Mocht je op vakantie gaan kan ze daar het adres vragen van een vriendinnetje die ze daar leert kennen.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Je hebt post crossing. Maar ik weet niet welke site ok is en betrouwbaar. En of het ook voor kinderen is.

6. Leni88

Leni88 Bekend lid

Sep 16, 2014
    807
    422
    63
    Female
    In "mijn tijd":D stonden oproepen voor penvriendinnen in meidenbladen; Barbie, Tina enzo. Maar ik wist niet dat dit tegenwoordig nog bestaat, wel leuk dat je dochter daar interesse in toont.

7. Misschien is er wel toevallig een ZPer die ook een dochter van die leeftijd heeft en die ook wil schrijven? :D

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter zou het geweldig vinden. Schrijft nu met oma ;). Ze is ook 8 ;)

9. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    Ja daar hoop ik ook een beetje op.

10. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Wat een leuk idee.
    Ik zal morgen aan mijn dochter van 7,5 vragen of ze dit leuk vindt.
    Anders kunnen ze misschien met elkaar gaan schrijven.

11. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Hier een dochter van 9 die ook graag een penvriendinnetje wil. Ze heeft er via zp al een keer een gehad maar die stuurde helaas niks meer terug, wat ze heel jammer heeft gevonden. Dus als iemand van haar een penvriendin zou willen worden, stuur maar pb.

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Postcrossing is wel betrouwbaar, maar is minder wat ts bedoeld denk ik. Je stuurt eenmalig een kaartje naar iemand en daarna weer naar iemand anders. Wat er wel superleuk aan is, is dat je van over de hele wereld post krijgt.

link is: www.postcrossing.com

13. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    www.snail-mail.nl en verschillende facebookgroepen zijn er ook als je op snailmail zoekt

14. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ook mijn eerste gedachte

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier ook een dochter van 8 die gek is op post krijgen en sturen, dus als iemand een penvriendin zoekt..kom maar op :)

16. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik heb er vroeger eentje gevonden via de Tina! En die bestaat nog hoor ;)

17. parapluutje

parapluutje Actief lid

May 16, 2013
    270
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo!

Mijn dochter is 9 en zou het ook erg leuk vinden om een penvriendin te hebben. :)

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou het houden bij de (meerdere, wat leuk!) oproepjes die hier gedaan worden. Penvrienden bestaan tegenwoordig met name over het internet en de websites waar ze elkaar kunnen treffen wordt overbevolkt door pedofielen die misbruik willen maken van jonge meisjes die wellicht wat onzeker zijn of weinig sociale contacten hebben. Bij Peter R. de Vries is in een uitzending ook zoiets voorbij gekomen. Mijn eigen ervaring is ook best vreemd. Ik heb eens een Amerikaans meisje getroffen en zij stuurde mij allemaal foto's van een fotoshoot voor een soort warenhuis in haar ondergoed. Ik heb destijds gereageerd of haar moeder het wel goed vond dat ze die foto's stuurde, maar achteraf denk ik dat het misschien wel volwassenen waren die op die manier pedofielen wilden opsporen. Misschien denk ik hier nu te veel over na, maar ik zou niemand adviseren op die manier sociale contacten te onderhouden.

Share This Page