Hallo allemaal, Ik heb jullie advies nodig. Ik zit nu al een tijd in de WW, deze eindigt eind van het jaar. Nu wil ik graag de opleiding WMO consulent gaan doen, in de hoop wat meer kans te maken op een baan. Ik twijfel tussen deze 2: Opleiding Training Wmo-consulent | Bestuursacademie Nederland en Opleiding Wmo consulent Mijn gevoel zegt dat de Bestuursacademie beter is. Ik wil deze week contact opnemen met een aantal gemeenten om te vragen waar hun voorkeur naar uitgaat. Iemand ervaring met de Bestuursacademie of SCIOPENG? Of misschien een andere instelling waar de opleiding te volgen is?
Bestuursacademie staat iig goed aangeschreven. Die andere ken ik niet, maar ik ben al een jaar of 9 weg uit die wereld dus de actuele stand van zaken ken ik niet. Er waren toen ook bureaus bij wie de gemeente WMO consulentes (heette toen nog anders) kan inhuren. Ik ken(de) mensen die hiervoor werkte en zij hadden de opleiding nog niet afgerond. De opleiding werd betaald door het bureau.
Bedankt voor de reacties. Het beroep is door het UWV opgenomen in de lijst kansrijke beroepen. Ik ga vandaag gemeenten bellen om navraag te doen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de bestuursacademie een prima opleider is. Weliswaar een andere opleiding, maar goed. De andere ken ik niet. Bestuursacademie is wel duur als je het zelf moet betalen, maar dat zullen andere opleidingen vast ook zijn. Ik hoefde het gelukkig niet zelf te betalen, maar tel eens op wat je bij elkaar kwijt bent (examen kosten en materiaal is allemaal apart) Edit; zie dat je als particulier geen btw hoeft te betalen, dat scheelt al weer iets. Toch zul je de 3000 euro wel aan gaan tikken lijkt me. ( toen was het ook al verplicht om bijvoorbeeld arrangement kosten te betalen voor de koffie, thee en lunch) en die waren vrij duur kan ik me herinneren)
Ik kan de opleiding via het UWV gaan doen. Dan kan ik max 2500 door het UWV laten betalen. Zo hoef ik zelf nog maar iets van 800 te betalen.
Zo dat is fijn! Scheelt een slok op een borrel! Succes in de toekomst en hoop dat je een mooie baan in het verschiet hebt!
Ik kreeg van iemand die in dat wereldje detacheert juist terug dat de kansen als nieuwe instromer momenteel juist laag liggen. Veel mensen bij gemeentes die herplaatst moeten worden en zij gaan dan voor...
Bestuursacademie nederland is sinds een tijdje overgenomen door een ander bedrijf ( grootste opleider van nederland volgens de reclame ) en sindsdien is het één grote chaos..(spreek uit ervaring). Weet natuurlijk niet hoe het bij het andere opleidingsinstituut is..