Envelop bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Kolibrie, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Volgende maand gaan vrienden van ons trouwen en zij vragen het welbekende envelopje als kado. Maar.....hoeveel moet je nou geven? Dit is eigenlijk sinds lange tijd dat ik weer naar een bruiloft moet, dus ik heb werkelijk geen idee :) Hoeveel geven jullie in een envelop aan een bruidspaar? Doen jullie er nog een kaartje bij met je naam en gelukswensen?

2. seepje

seepje Fanatiek lid

Mar 23, 2014
    1,559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hoe dierbaar zijn de vrienden? Gewoon vrienden zou ik 50 euro geven, dierbare vrienden 75-100 euro (als je het kan missen) of 50 euro en een cadeaubon van hun favoriete restaurant of iets :)

3. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Wij gaan volgend jaar trouwen, ben ook wel benieuwd:p
    Ik denk dat ik normaal 50,- zou geven voor een avondfeest als stel
    En 100,- hele dag
    Bij vrienden ja denk dat het er ook aan ligt hoe close jullie zijn...

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ben ik uitgenodigd voor de hele dag dan €50 pp en alleen voor de avond dan geef ik €25 pp.

Als ze erom vragen dan geef ik gewoon een kaart met een mooie boodschap in een envelop en doe daar het geld in.

5. KimK

KimK Niet meer actief

Nouja, als ik kijk naar mijn eigen bruiloft... Mensen die als stel kwamen, hele dag €25?! Ik ga dus nooit meer veel geld geven.... Ik gaf, zelfs als single, meestal 50€, ook als ik alleen avondgast was.... Nu ben ik daar dus klaar mee hahaha.... Mijn vriendin trouwt volgende maand dus we geven €50, maar we zijn daggasten dus ja... Zelf heb ik van haar cadeaubonnen gehad voor iets waar ik nooit iets mee ga doen... Best lullig....

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Hier is voor mij 50 euro echt de max. Vind dat sowieso al een achterlijk hoog bedrag.
    Vaak komt er kleding of vrijgezellenfeest bij. Dan ben je dus ruim 200 kwijt omdat een ander stel gaat trouwen.
    Vind dat bizar.
    Maar dat was ot ;)

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ligt eraan. ..Hier envelop gehad met 10 euro en ook een met 200 euro. Maar net wat ze konden missen!

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het is wat raar, mensen plannen een bruiloft en gaan ervanuit dat een groot gedeelte van de kosten eruit gehaald word door de enveloppen......... dus...? ;)

Maar om je vraag te beantwoorden, ik zou bij avondfeest 20 pp doen ofzo en bij daggasten idd iets van 75 euro voor een stel...

En als je idd ook nog vrijgezellenfeest etc. erbij hebt... tja, ZIJ willen trouwen en een feest GEVEN........

Daarom zijn wij ook samen getrouwd o phet gemeentehuis :p geen verplichtingen/feestje van onze kant of verwachtingen van/door vrienden ;)

De mensen die ons echt dierbaar zijn, zien we vaak genoeg, geen groot feest voor nodig!

9. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik geef meestal 50 euro ongeacht wie het is..

Nu gaat een van mijn beste dinnetjes trouwen dus die krijgt dan een extraatje.

Kaartje erbij doen is altijd leuk ik heb de kaarten nog steeds en was gisteren 7 jaar getrouwd.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Beetje afhankelijk van het "verbruik".. Dus voor een avondfeest met drinken iets van 25 pp. Maar als er ook diner bijzat, of hele dag, dan wel 40-50pp..

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Beetje afhankelijk hoe ''close'' je met ze bent. Beste vrienden gaven wij als daggast 100 euro met zijn tweeën. Al avondgast dan 50 euro met zijn tweeën. Maar als het alweer verre familiie is of collega of kennis zit doen we voor 's avonds zo tussen de 20-50 met zijn tweeën. Beetje afhankelijk.

Overigens bij mijn eigen bruiloft waren dat ook wel een beetje de bedragen die wij kregen (tussen de 50-100 euro van daggasten als stel en tussen de 20-50 euro van avondgasten als stel)

Overigens had het ons verder niet uitgemaakt wij konden de bruiloft prima betalen en ik vond het veel leuker dat de meiden bij mijn vrijgezellenfeest waren bijvoorbeeld!

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Als daggasten geven wij €50,- p.p. En als we alleen 's avonds voor het feest zijn uitgenodigd geven we €25,- p.p.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Ik denk dat 50 euro voor avondgast ver boven het gemiddelde zit :) Althans, als ik kijk naar wat wij toen gemiddeld gekregen hebben.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Beste vrienden hier 50,- en een cadeautje. Totaal rond de 75 plus vrijgezellen feest, foto's daarvan etc.

Dure hobby die bruiloften :)
    Kleding beide, oppas regelen, beide een vrijgezellen feest, envelop, soms taxi..
    ben gemiddeld voor goede vrienden zo 400,- kwijt.. te idioot eigenlijk maar ja..

15. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Dit had ik toen een van onze beste vrienden trouwde. Met een envelop erin verstopt.

Attached Files:

16. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Als ik kijk naar wat wij kregen van vrienden op onze bruiloft was dat 20-25€ per stel. Van familie kregen we 50 en van ouders meer.
    Vind het niet nodig om belachelijke hoge bedragen te geven, hebben wij zelf ook absoluut niet verwacht van onze gasten op onze bruiloft. Vind het allang mooi dat ze zo'n speciale dag met ons wouden delen, daar staat geld helemaal buiten.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Stom is dat he.. Ik onthoudt ook echt wel van wie er een normaal bedrag kwam, mijn bloed eigen broer en z'n vriendin, 25 euro. Het enige wat ik dacht was Shame on you. Het heeft ons minimaal 45 euro gekost per persoon.. En dan kom je met zoiets..

Ik zou, aan gewoon vrienden(grote groepen vrienden van vroeger zeg maar) 25 met z'n twee doen
    Goede vrienden 50-70
    En familie 100-130
    Mijn vader trouwde vorig jaar, hij heeft toen 200 euro gehad.

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ja, maar wij als gast vragen er toch ook niet om dat jij gaat trouwen?
    Snap dat je van je broer meer verwacht.

Wij hebben haast nooit een bruiloft. Maar geven max 20 euro ofzo. En dan een flesje prosecco er bij.

19. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vind het eigenlijk wel erg dat je zo gaat plussen en minnen. Je kunt toch ook niet in de portemonnee kijken van iemand anders. Wees gewoon blij met wat je krijgt!

Ik kijk eigenlijk naar wat ik op dat moment kan missen en hoe de band is. Ik kijk verder niet naar of ik de hele dag kom of alleen het feest oid. Daarnaast vind ik alleen geld echt stom om te geven, dus ik probeer er meestal iets van te maken. Heb een keer een ontbijtmand gemaakt en daarbij zaten verrassingseieren met geld er in.

20. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

We geven, als we de hele dag zijn, tussen de 75-100 (verschil tussen beste vriendin en een goede vriendin)

Als avondgasten zijn we eigenlijk nog nooit geweest.. Maar denk zo'n €50!

Share This Page