Envelop bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Kolibrie, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lorelai

Lorelai Actief lid

Feb 4, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat wij geven en zelf ook kregen op onze bruiloft:

20 euro per stel van gewone vrienden, kennissen en neefjes/nichtjes
    50 euro per stel van onze beste vrienden en familieleden (ouders, broers/zussen/opa en oma's/ooms en tantes)

Ik had werkelijk al niet eens verwacht zo veel te krijgen en met mij eigenlijk iedereen die ik er over sprak. Het is echt niet nodig om met hele hoge bedragen aan te komen, tenslotte nodig je als bruidspaar die mensen uit omdat je ze er graag bij wilt hebben en bereid bent pp te betalen voor hun aanwezigheid. Niet om er wat voor terug te krijgen. Al was het natuurlijk een leuke verassing!

2. Veer3

Veer3 Bekend lid

Dec 15, 2013
    805
    16
    18
    Wij hebben de afgelopen 6 jaar een stuk of 3 bruiloften per jaar gehad. Volgens mij zijn we er voorlopig even klaar mee.. Haha!

Goede vrienden en als daggasten: 80,-
    Vrienden en als avondgasten: 40,-
    Zusje en zwanger en dus als daggasten: 100,-
    Oom en tante en als avondgasten: 30,- (maandje geleden, hadden die maand al verl extra uitgaven)

En goed, wij hadden regelmatig allebei vrijgezellenfeest! Dus zo 80,- a 120,- pp kwijt.
    Daarom blij dat we een beetje door de bruiloften heen zijn. Haha! Als je bekijkt wat ons dat jaarlijks gekost heeft... Wel gezellig allemaal uiteraard!

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Moest hij zijn eigen komst betalen dan? Jij gaat trouwen en nodigt mensen uit, dan vind ik niet dat je moet kijken naar wat dat JOU kost en dat afzet tegenover wat iemand heeft gegeven.

4. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,905
    2,067
    113
    Als die bonnen nog geldig zijn kun je die toch als kado geven?

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik zou €50 doen voor vrienden en kennissen. Goede vrienden en familie €70.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Jeetje, als mensen zo gaan redeneren. Zo hebben wij Echt geen één seconde gedacht! Wij nodigen mensen uit, en Nee die hoeven niks te geven als ze niet kunnen/willen! Al zouden we 2 euro krijgen, WIJ hebben hun toch uitgenodigd?!
    Het moet toch niet gekker worden ,dat je als gast, zelf je dag moet betalen. :(

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zie dat 50 euro dus een gemiddelde is. Wij zijn de hele dag uitgenodigd, maar dat is wat ik begreep iedereen. Haar ken ik al m'n hele leven, maar als ik haar 3x per jaar spreek is het veel.

8. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Dan lijkt me 50 euro een mooi bedrag ;)

9. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Shame on you?

Sorry, Ik vind eerder dat jij en KimK en anderen die van mening zijn dat ze veel geld moeten ontvangen op hun bruiloft, zich moeten schamen.

Misschien hard gezegd maar degene die trouwt wil zelf een feest, wees blij dat er mensen komen. Dat de mensen om wie je geeft komen op je trouwdag lijkt me belangrijker dan een goed gevulde envelop !
    Dit klinkt alsof gasten de bruiloft van het bruidspaar horen te financieren met de enveloppen.

Ik vind 50 euro echt de max en vind ik al veel. Voor veel mensen is dit veel geld en kunnen dit gewoon niet missen. Als je al niet ruim bij kas zit vind ik 25 euro een net bedrag en...wie het kleine niet eert is het grote niet weert ;)

Wanneer wij trouwen zullen wij dingen regelen die we binnen ons budget kunnen betalen en gaan we niet uit van gulle giften. Hetgeen je dan krijgt is altijd mooi meegenomen.

10. Little Feet

Little Feet Actief lid

Jul 14, 2014
    246
    0
    16
    Wij waren daggast bij mijn beste vriendin + getuige... Hebben behoorlijk gevulde enveloppe gegeven. €75 P.p. Maar we waren dan ook hele dag goed verwend... Sochtends al ontbijt gekregen, lunch, diner, drank savonds en laat in de avond nog een warm broodje.

11. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Onze vrienden zijn allemaal nog niet getrouwd. Wij zelf wel.
    Heb van iedereen opgeschreven wat er gekregen hebben, dan kunnen we dat ongeveer terug geven. Niet in de zin van weegschaal maar vind het nogal lullig als iemand ons €100,- geeft om dan zelf met €50 aan te komen.
    Wij kregen van broers/zussen en beste vrienden €100
    ooms tantes en generatie van mijn ouders €50
    Eigen generatie dus vrienden en neven/nichten variërend tussen €15 - €50
    Owja ook nog van mensen niks gekregen. (Dan denk ik wel ja wel gratis komen zuipen? !)
    Verder hoeven mensen absoluut hun eigen komst niet te betalen, wij hadden onze bruiloft al betaald dus cadeaus waren onze aanvulling spaarrekening.
    Moet wel zeggen dat ik meer zal geven voor een feestje buiten de deur dus op een feest lokatie dan voor een bruiloft om maandag ochtend met enkel en kopje koffie thuis. (Ik geef mensen die hun verjaardag niet vieren ook geen cadeau)

12. misa

misa Niet meer actief

Hier is het s'avonds zo'n 40/50 euro per stel. En overdag wel richting of rondom de 100 euro.
    Tja belachelijk eigenlijk......

13. Noraly

Noraly Actief lid

Jun 6, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik ook ja. Toen wij gingen trouwen, wisten we dat dat geld ging kosten, dat is nu eenmaal zo.
    Tuurlijk is het leuk als je 's avonds mooie cadeaus en/of geld in envelopjes krijgt, maar dat is dan leuk meegenomen voor je bankrekening of voor dingen die je nog aan moet schaffen.
    Ik vind niet dat mensen hun aanwezigheid op ons feest hoeven te betalen...

14. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Bij ons is de regel zo een beetje voor een avondfeest € 20 à 25 p.p.
    Daggast € 50 - 75 p.p.

Toen wij trouwden, zat er ook een envelop ertussen met € 5,-
    Nou ja, maar daar hadden we ook zoiets van "kun je beter niks geven", wetende wat de achtergrond is van die kerel...

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Helemaal mee eens!
    Maar "geen" cadeau vind ik best onbeschoft. Al is het een leuk zelf gemaakt cadeau. Voor weinig geld kun je ook iets leuks kopen/maken.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik geef meestal bij vrienden 30 op
    Familie 75/100 op
    Wel doe ik meestal nog iets anders betalen bij mijn vriendin wassen dat de bruidstaart bij een ander bevriend stel hebben We de auto betaald (grote oldtimer)

17. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Ten eerste: niemand kan in jouw portemonnee kijken dus doe een bedrag waar je je prettig bij voelt.
    Het ligt er ook aan hoeveel je aan de rest van de dag spendeert. Is er een dresscode waar je apart iets nieuws voor moet aanschaffen? Hoop reiskosten? Of heb je al een andere bijdrage geleverd zoals hapjes maken of taart bakken?

Hier doe ik bij gewone vrienden 25 euro. Bij goede vrienden 50 (maar daar word je meestal wel voor de hele dag uitgenodigd).
    Ik koop er wel altijd een leuk kaartje bij en stop het geld daar in.

Ik vind 50 euro per stel meer dan genoeg. We zijn niet arm ofzo maar een beetje op de uitgaven letten mag best. Daarbij zorg ik dat ik er netjes bij loop (meestal wel iets nieuws gekocht) en gaat onze auto nog even door de wasstraat de dag ervoor ( staat wat netter in een hele stoet die naar het stadshuis rijdt).
    Ik ga echt niet uitrekenen wat ik allemaal kost op een dag. Wie een feestje geeft die krijgt ook de rekening. Andersom ook zo. Ik ben nooit ervan uitgegaan dat de gasten zichzelf d.m.v. het cadeaugeld terugbetalen.

Wat ik wel erg vind is dat ik sommige mensen heb uitgenodigd en die dan op de dag zelf niet komen. Prima, maar laat dat dan weten (stond ook op de trouwkaart). Voor die gasten moet ik wel betalen. Lulligste vind ik dan nog wel dat je van die mensen niet eens een kaartje krijgt.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Bij goede vrienden / familie geven wij 100euro en kennissen 50 euro.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, het ligt er aan hoeveel geld we er verder al aan gespendeerd hebben. Wij hebben een bruiloft van een nicht van mijn partner gehad waarbij we alleen 's middags gingen en hebben toen 25 euro geschonken in een envelop omdat we hen maar 2x per jaar zien en eigenlijk verder geen band mee hebben - we hebben wel nette kleding aan getrokken maar verder ook niks nieuws gekocht...

Aan de andere kant zijn we ook naar de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen geweest aan de andere kant van het land; hebben we beiden een nieuwe outfit gekocht à 100 euro, een hotelkamer geboekt van 75 euro, daar de hele tijd gebleven en hebben we 'slechts 50 euro' in een envelop gedaan omdat het gewoon verder helemaal op was. Onze portemonnee was leeg. Ik ben immers daarvoor ook al naar een vrijgezellenfeest geweest - wat mij het geld helemaal niet waard was trouwens; maar wat ik gedaan heb voor haar :p Als ze verwijtend zou doen over die 50 euro in een envelop zou ik dat stijlloos vinden.

Wat ik overigens echt wel stijlloos vind is mijn partners houding tegenover elke bruiloft. "Zij nodigen ons toch uit, gewoon niks geven, ze krijgen genoeg :p", ik dacht eerst dat hij een geintje maakte. Totdat ik mij realiseerde dat hij zijn oom en tante die gingen trouwen (waar wij de hele dag bij geweest zijn) écht niks heeft gegeven. Dat vind ik stijlloos. Dus voortaan regel ik die cadeaus wel. Aan hem moet je het namelijk niet overlaten, want dan krijg je helemaal niks. Ik zie het nog voor me dat hij zijn broertje of zusje ook geen snars geeft. De krent :D

20. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    als je mee mag dineren zeker 100-, namelijk geld voor het eten en de rest voor de trouwerij

Share This Page