Envelop bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Kolibrie, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik vind het altijd zo vreemd.
    Dat mensen anderen er op aan kijken als ze maar 25 euro krijgen terwijl ze voor een hele dag zijn uitgenodigd. Je nodigt mensen toch niet uit voor het geld...mag ik hopen?
    Maar ik hoor het steeds vaker. Huwelijkscadeautjes, kraamcadeautjes...ze moeten allemaal aan een bepaalde verwachting voldoen.
    Sommigen houden een hele lijst bij...stel je voor dat je minder geeft dan je gekregen hebt...maar volgens mij ligt het andersom...vooral niet meer geven dan je zelf ontvangen hebt
    Bleh

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Jou wil ik wel als vriendin want ik denk er net zo over!

Wij doen meestal 25 euro. Bij een stel omdat ze het niet breed hebben een ik ze onwijs graf mag 50 gedaan.
    Ik weet echt niet meer hoeveel en wat ik van iedereen heb gehad

3. soeza

soeza Niet meer actief

Ik heb zelfs een "vriendin" gehad die op google ging zoeken wat haar gekregen kraamkado's gekost hadden :(

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben verbaasd over sommige antwoorden. Meer geld geven omdat je ook mee mag dineren? Daar hoef je toch niet voor te betalen? Wij hebben ook geld gevraagd maar meer voor het idee om niet met allemaal nutteloze cadeaus te zitten. Van dat geld hebben we, met eigen bijdrage , een nieuw bed gekocht. Weet nu, na bijna 10 jaar, echt niet meer wie wat heeft gegeven hoor. Dat maakt mij echt niet uit, het gaat mij om je komst.

Als antwoord op de vraag 25-50 euro bij minder bekende, 50 tot 100 bij goede vrienden afhankelijk van je eigen portemonnee.

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Bijzonder om te lezen dat je voor een trouwerij meebetaald voor eten, drinken en andere verwennerij ......... Gek cultuurtje hebben we toch maar.

Zo denk je toch ook niet bij een verjaardag, kraamvisite etc.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Meestal als avond gast 25 euro met leuk kaartje en een kleinigheidje (bosje bloemen , flesje drank of iets dergelijks)

Daggast meestal rond de 50 euro . Ook met een kleinigheidje. Vaak maak ik een leuke mand met hebbedingetjes.
    Ik vind dat net even leuker geven.

Vind 50 euro ook echt genoeg. Vaak als Daggast koop je toch iets nieuws qua kleding , vervoer , kinder oppas bijvoorbeeld.
    Al met al kost het meestal meer. Vind het een mooi bedrag.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Vraag dan gewoon de rekening maar....

8. silly31

silly31 Actief lid

Apr 12, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij houden het rond 50 euro voor (normale)vrienden en familie,
    voor hele goede vrienden en familie 100 euro en mijn broertje hebben we 500 euro gegeven
    maar goed, wij kunnen het dan ook missen..

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij gingen op huwelijksreis naar Amerika, en dus hadden we "dollars" op de uitnodiging gezet. Dat bleken mensen harstikke leuk te vinden om te geven (terwijl het ook gewoon geld is :cool:) en we werden rijkelijk beloond. Waarschijnlijk ook door de koers, haha.
    Ik was er echt verbaasd over, hoeveel geld mensen gaven!

Ikzelf geef meestal 50 euro. Ongeacht vrienden/familie/dag of avond. Noem het gemakzucht ;)

Ik vind wel dat veel mensen hier roomser dan de paus zijn, en ik vraag me af of dat echt zo is. Uiteraard kijk je wat je wie krijgt en vergelijk je stiekem met wat jij hun gegeven hebt. Dat is toch menselijk??
    Ik erger me echt niet aan mensen die een tientje geven omdat ze maar een tientje hebben, maar ik erger me wel aan mensen waarvan je weet dat ze goed in de slappe was zitten en die gewoon te gierig zijn om te kakken. Dat vind ik irritant.

10. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Helemaal mee eens, degene die onthouden (of nog erger opschrijven) wat ze krijgen of het te weinig vinden moeten zich schamen.

11. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Geef wat je kan en wil geven.

Ik vind het zo raar dat er mensen zijn die van hun gasten een bedrag verwachten wat minimaal de kosten van hun trouwdag dekt. Je nodigt ze toch uit, omdat je graag de dag met ze wil delen, niet voor het geld? Als je je beoogde trouwdag niet kan veroorloven, zorg dan voor een dag dat je je wel kan veroorloven.

12. Zwada

Zwada Actief lid

Feb 11, 2014
    210
    0
    0
    Normaal een euro of 50. Voor mijn beste vriendin heb ik de bruidstaart gemaakt waar ik aan materiaalkosten zo'n 100-150 euro aan kwijt was, en ook nog alle bruidsbedankjes voor 120 gasten (zo'n 50-60 euro aan kwijt) dus verder niet ook nog geld erbij gedaan. Dat was ons cadeau en ze waren er superblij mee.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Helemaal akkoord. Ik lees sommige reacties echt met verbazing... Je bruiloft is niet om cadeaus te ontvangen hoor... Dan kun je beter gewoon een gironummer voor jezelf openen en vragen of mensen er geld op willen storten. Dan is het in ieder geval eerlijk.

Wij geven tussen de € 50 - 100 en ik doe er een klein cadeautje bij (meestal het welbekende peper en zoutstel in de vorm van iets waarvan ik weet dat het bruidspaar dat leuk vindt).

14. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Bij onze bruiloft (vorig jaar) kregen we envelopjes varierend van 10 euro tot 150 euro. In totaal was het wel véél meer dan we verwacht hadden. :$ 50 euro kwam het vaakst voor.
    Ik weet niet meer wie wat heeft gegeven (behalve de hoge uitschieters), en ik vind ook niet dat daggasten meer zouden moeten geven omdat ze ook mee hebben gegeten etc. Zij hoeven daar niet voor te betalen.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Het ligt er aan.. ik ben zelf wel vrijgevig maar wij hebben van een stel ook maar 30 euro gehad voor de hele dag. Net wat je kan missen denk ik.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Grappig dat mensen wel meer willen betalen voor directe familie of goede vrienden, maar dat het niet normaal is om onderscheid te maken in dag/avond gasten.

meestal heeft dit toch met elkaar te maken ;)

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Dit idd!

18. derde

derde Bekend lid

Jul 21, 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    De meeste daggasten gaven 50 euro per stel en de avondgasten varieerde van 15 tot 35 euro per stel aan ons. We kregen van een oom en tante voor de hele dag 15 euro, hun tienerdochters kwamen s avonds en daar kregen we niets van, natuurlijk denk je eerst even van jeetje, maar later hoor je dat het heel slecht gaat met hun eigen winkel, tja het gaat niet om het bedrag toch, maar dat ze erbij waren op je mooiste dag! Onze bruiloft koste ongeveer 15000 euro (dat zijn echt alle kosten) en ik geloof dat we totaal 2000 euro aan kadogeld hadden ontvangen. Maar de herinnering aan die dag is ons zoveel meer waard dan dat geld! Tuurlijk nu denk je, van oeh daar hadden we een auto van kunnen kopen, of een dakkapel van kunnen laten plaatsen, maar ik zou het zo weer over doen :)
    Zelf geven wij beste vrienden of familie (broess, zussen etc) 50 euro. Voor een feestavond van mensen wat verder weg meestal 25/30 euro. Receptie 15 tot 20 euro, maar vaak zijn dat collega's of nichtjes, neefjes die we nauwelijks zien.

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hangt ervan af hoe close ik ben met die vrienden, maar 50 euro als koppel is voor mij wel "de ondergrens" om zelf te geven voor een trouw.
    Familie en goede vrienden krijgen meer.

Maar elk moet zelf kijken wat je kan missen.

Op mijn eigen trouw envelopjes gehad van 20 euro tot 500 euro.
    Die laatste vond ik er overigens "ver over", maar het kwam van mijn partner zijn broer. We schrokken ons een ongeluk toen ik de storting op de rekening zag (mensen konden bij ons storten) en dachten dat ie een 0 teveel had getikt ;).

20. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Dat sommige namen op de envelop zetten vind ik helemaal belachelijk!:$

Share This Page