Misschien een wat blonde vraag hoor, maar ik heb sinds kort voor het eerst in mijn leven een droger. Fantastisch ding trouwens, maar wel eentje met een erg summiere gebruiksaanwijzing. Heb ook al zitten Googelen, maar kan het niet vinden. Er zit een warm tijdprogramma en een koud tijdprogramma op (naast de reguliere katoen, jeans, overhemden, outdoor, wol etc programma's). Waarvoor kan ik deze programma's gebruiken?
Ik doe altijd kastdroog. Zitten veel meer functies op, maar die ken ik niet en gebruik ik ook niet. Gaat altijd prima.
Haha ik heb een Miele droger met tig functies die ik ook niet ken. Ik zet hem standaard aan op 'witte en bonte was'. Gaat altijd goed. Delicate was (wol en fijn) hang ik op de droogrek.
Ik gebruik altijd de extra droog. Anders vind ik de was te vochtig. Verder heel soms het 30 of 60 minuten programma. Ik gebruik mijn droger voor: handdoeken, sokken, ondergoed, beddengoed en enkele kleertjes van dochter die er in mogen. Nu met warmte (staat boven in badkamer) loopt ie alleen voor handdoeken. Rest gaat op rek in de tuin/trapgat.
Ik heb een droger met een indicator. Het programma duurt bijv. 2 uur en 25 minuten. Als de sensor merkt dat het al eerder droog is, stopt hij vanzelf. Energiebesparing he. Er zit ook een tijd-programma op. Dan kan ik zelf bepalen hoe lang het moet en ongeacht of het al droog is of niet, hij maakt dat programma af. Dat zal jij ook hebben dan. Kan je nog kiezen of je het warm wil, of een kouder programma. Vooral handig als ik iets aan het droogrek heb hangen wat ik aan wil doen, maar het is nog net niet droog. Hup even 10 minuten in de droger en als ik onder de douche vandaan kom kan ik het meteen aan. Ideaal
Ja inderdaad, zo eentje heb ik ook! Nou, je hebt me in ieder geval al een idee gegeven waarvoor deze programma's nuttig zouden kunnen zijn. Voor de anderen: Als ik bv een katoen programma instel, kan ik daarna nog apart instellen hoe droog het moet worden. Kastdroog of meer of minder. Dus dat staat er los van. .