Studio voor luisterboek opname

Discussion in 'De lounge' started by juliaschrijfster, Jun 11, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juliaschrijfster

Sep 28, 2019
    42
    19
    8
    Female
    Hoi allemaal. Ik ben schrijfster ( dit is mijn tweede account hier ivm herkenbaarheid) en omdat mijn boek goed loopt wil ik graag een luisterboek laten opnemen bij een studio die alles van a tot z maakt. De offertes die ik tot nu toe heb zijn erg prijzig (meer dan 2000 euro) Kent iemand misschien nog een studio met wat schappelijkere prijzen?
    @rocketscience jij misschien nog kennissen in dit vak?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Wat leuk dat je er ook een luisterboek van wil maken? Maar ik ben hier helaas niet bekend mee. Heb wel wat contacten in de muziekbusiness (producers met eigen studio) maar geen idee of ze open staan voor het opnemen van een luisterboek en wat ze dan rekenen aan kosten.

Had je al bij dedicon geïnformeerd?

3. juliaschrijfster

Sep 28, 2019
    42
    19
    8
    Female
    thx voor de tip maar ik denk dat ik echt een studio met ervaring in luisterboeken nodig heb, er zijn tegenwoordig veel specifieke, technische eraan namelijk.

dedicon is een goeie, vorig jaar heb ik daar contact mee gehad. ik kwam er namelijk per toeval achter dat zij al een luisterboek versie van mijn boek zelf hebben gemaakt (schijnbaar mag dit zomaar, zodat leden van de bieb met een visuele beperking dit kunnen beluisteren). Ik mocht deze versie echter niet overkopen! Best bizar, zeker nu blijkt dat het laten produceren ervan zo kostbaar zal gaan worden... misschien moet ik het toch nog eens proberen... thx voor de tip!

iemand anders nog bekenden werken bij een studio met ervaring in luisterboeken opnemen?

4. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female

Ik zou eens uitzoeken of dat echt wel zomaar mag!

5. juliaschrijfster

Sep 28, 2019
    42
    19
    8
    Female
    ik heb toen contact gehad ook met de Koninklijke Bibliotheek, het schijnt echt in een EU wet vastgelegd te zijn, dat visueel beperkten er recht op hebben oid. Ik vind het overigens wel heel leuk voor hen dat ze het dan kunnen beluisteren, maar ik was hier helemaal niet over geïnformeerd, en ik krijg er niet eens voor betaald! (bij de bieb krijg ik dat wel voor elke uitlening (heel klein bedrag)).
    Blijf het raar vinden, maar ja..

6. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Ik ken misschien wel iemand. Zij heeft een studio aan huis. Kan je een indicatie geven van aantal woorden/blz? Dan wil ik het best eens voor je navragen.

Share This Page