Ik heb jarenlang idioot veel geld uitgegeven aan dure spullen. Elke maand was mijn geld tot het einde OP. Alleen nu het sinds een tijdje duidelijk is dat we een huisje kunnen kopen ben ik compleet omgeslagen. -Boodschappen mag ik nog maar 60 euro per week aan uitgeven (2 volwassenen, 2 kinderen) -Kleding of schoenen koop ik alleen als het echt nodig is -als ik de fiets kan pakken doe ik dat om benzine uit te sparen -Pinnen doe ik zo goed als nooit meer om de activiteit op mijn bankrekening zo 'netjes' mogelijk te houden. Alleen echter begint het een beetje extreme vormen aan te nemen. Mijn man begin ik te checken met rekeningen omdat ik als de dood ben dat jij niet optijd betaald. Want... stel je voor dat ze hem daardoor BKR registreren. Of... misschien sta ik dit zelf wel? Binnenkort gaan we het checken dus dan weten we het als we een hypotheek aanvragen. Maar volgensmij is dit niet gezond.
Beter zo dan alles op zijn beloop laten gaan Als je zometeen merkt dat je het met een koophuis prima gaat redden met de vaste lasten wordt je wel weer wat soepeler En anders een potje maken en daar per maand 50,- instoppen voor mocht je ooit toch plotseling nieuwe schoenen nodig hebben of de boodschappen toch ineens duurder uitvallen die week/maand
Goh, de zaken die je noemt vallen voor mij onder een normale levensstijl. Onafhankelijk hoeveel er op mijn rekening binnenkomt vind ik het zonde om meer uit te geven dan nodig is. Rekeningen betalen we gewoon standaard direct, of we agenderen het, zodat het ook nooit te laat is. Veel succes met sparen en het kopen van je huis
Misschien moet ik wel ontzettend wennen aan mijn nieuwe levensstijl . Ik word volwassen denk ik haha.
Ik vind het niet zo schokkend hoor, geld (be)sparen is nou eenmaal verslavend als je dr smaak te pakken hebt.
Ook hier zijn dit gewoon de standaard dingen. Klinkt in ieder geval niet als ongewoon 😁 Lekker doorgaan zo en blijven sparen
Ik zeg: goed bezig! Zolang het je niet belemmert je leven te leven (bijv droog brood gaan eten of maanden blijven lopen met kapotte schoenen) zie ik niet in waarom je ongezond bezig bent. Verstandig juist.
Nee het belemmert me niet, ik heb er alleen wel erge moeite mee. Vanaf mijn kinderjaren al redelijk wat geld verdiend en sindsdien gewoon erg luxe geleefd. Nu het roer om moet voor een doel is het voor mij best moeilijk om niet die dure schoenen of kleding oid voor de "heb" te kopen. Als iets hier af is word het aangeschaft. We eten nog geen droog brood . (Wel goedkoper brood haha ) Ik ga er vanuit dat als ons doel behaald is het wel weer normaler word. Maar ik zal toch echt moeten sparen aangezien je eigen geld moet inleggen. Gelukkig werkt m'n man nu goed mee en doet ook erg zijn best met meesparen.