enveloppe met inhoud kwijt grrrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Violet32, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    ojee ik wist niet dat t zoveel voorkwam!!
    bedankt voor alle reacties, ik heb de verkoper wel al gemaild maar mailt ook niet echt terug :(
    Ik hou nog een beetje hoop maar ik denk niet dat t nog aankomt(kan t alleen maar meevallen)

@misst owat erg zeg! maar wat goed dat iemand t zag anders had ze ze ook nooit meer teruggezien

@engel denk je echt dat ik aangifte moet doen?

2. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt iig aangifte doen van vermissing. Het is natuurlijk de vraag of ze er wat mee doen, maar het juist deze week in het nieuws dat er echt behoefte was aan een dergelijk meldpunt, maakt mi ook niet uit of je voor 7 of 70 euro opgelicht wordt

3. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    zou ik dan echt opgelicht zijn?
    Ik kan het me gewoon niet voorstellen vooral omdat ik zelf niet zo ben.
    Nog een voorbeeld , ik had een broekje gekocht op MP en ook al betaald krijg ik net een mail dat ze het geld teugstort omdat ze een gaatje had ontdekt en dus zelf houdt ik geloof dit , maar vriend zegt nee hoor die kon er meer voor krijgen..... zou dat echt zo zijn , ben ik zo naief?:)

@engel nee das waar t gaat niet echt om t geld maar het principe

4. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan dat ook nooit geloven, heb zondag 4,70 euro aan iemand over gemaakt, maar nog niks binnen, ik ga dus zondag of maandag mailen waar het blijft. Heb ook wel eens gehad dat iemand mijn betaling over het hoofd had gezien en dus nog niks verstuurd had. Ik moet het afkloppen, maar ik ben nog nooit iets 'kwijt' geraakt op MP, al mag dat met de belabberde leveringen van TNT een klein wondertje heten.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    tnt is tegenwoordig ook niet echt betrouwbaar meer hé dames. Hoor steeds vaker dat er mederwerkers van tnt zijn die post achterhouden.

6. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij belangrijke post heb ik er soms echt moeite mee om het in de brievenbus te doen. Dungans e.d. moet je zeker niet per post versturen, want daarvan is al bewezen dat TNT-medewerkers ze gewoon achterover drukken. Alleen in een bubbel-envelop (waar ze de inhoud niet kunnen voelen) zijn ze nog redelijk veilig.

7. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    of aangetekend versturen

8. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    geloof je vriend maar... ik had laatst een shirt gekocht voor mn zoontje.. ze had al gemaild dat ze het op de bus zou doen die dag.. kreeg ik savonds een mailtje dat ze het toch niet had opgestuurd ivm een verfvlekje... zag ik later dat ze een hoger bod had gekregen....

dat niet aankomen heb ik ook een keer gehad met een broek voor mezelf.. de dame in kwestie was er heilig van overtuigd dat ze m opgestuurd had maar na 2 weken nog nix terwijl we om de paar dagen mailcontact hadden (zij snapte er ook nix van)... ze vond het heel erg vervelend en heeft het geld excl. verzendkosten teruggestort... kreeg ik een week later een mailtje dat ze de broek "vergeten" was op te sturen en of ik nog intresse had (nee dankje)

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb hetzelfde gehad, superleuke trui besteld maar nooit aangekomen. Ik heb toen zelf de TNT gebeld, het was namelijk de tweede keer in twee weken tijd dat dit gebeurde, bij verschillende afzenders. Ik kreeg toen een formulier via de mail wat de afzender moest invullen en dan gingen ze proberen het te achterhalen. De verkoper heeft dat ook keurig gedaan, maar omdat ze geen afzender had ingevuld is het nooit gevonden. Vond het wel supernetjes dat ze mij vervolgens mijn geld terug heeft gegeven, fijn dat het zo ook nog kan!
    Mocht het nou ooit boven water komen maak ik het geld natuurlijk alsnog over!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier een tijdje terug ook een tuniekje voor mijn dochter van marktplaats, nooit aangekomen. Denk niet dat de verkoopster slechte bedoelingen had, ze heeft echt 5 keer gemaild ofzo (zelfs nog na een maand na versturen) of het nog steeds niet was aangekomen en dat ze het heel vervelend vond.

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Heej, dat gaatjesverhaal had ik ook! Mevrouw mailde me dat er gaatje in het vest zat en dat ze het daarom niet opstuurde. Advertentie was ook direct verwijderd en heb nooit melding gehad dat ze een hoger bod heeft gehad!

Beter dan degene die van de week akkoord ging met een bod van mij en ik had toevallig mijn mail open en zie haar mailtje dus en reageer direct terug met vraag om rek.nr en geef mijn adres. Seconde later komt er een hoger bod binnen en vervolgens hoor ik nooit meer iets van de verkoper. Vind ik ook niet netjes!

Overigens ben ik het met jullie eens dat de TNT er een klerezooi van maakt!! Twee pakketjes in twee weken tijd die niet geleverd zijn is toch niet normaal! Was via de gewone post en niet via pakketdienst.

12. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Nou dan is het bij jullie nog netjes afgehandeld door de verkopende partij, maar hier helaas geen reactie op mijn mails(vind ik zooooo a sociaal!!)
    Dus heb ik haar vanmorgen maar een boze mail gestuurd dat ik alsnog MP da inlichten en aangifte ga doen , omdat ze ze gewoon niks meer van zich laat horen.

13. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Hier nog nooit problemen gehad met TNT. Eén keer is bezorger vergeten ons een briefje in de bus te doen dat he tbij de buren was bezorgd, waardoor we het pakket een tijdje kwijt zijn geweest, maar verder nooit iets gehad.

14. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Ik had ook via enveloppost iets verstuurd naar iemand die via mp wat bij mij had gekocht. Nou is dat dus nooit aangekomen en ik heb het ECHT op de bus gedaan.

Nou weet ik alleen niet wat ik moet doen. Geld terug (maar het was best veel en ik ben mijn artikel ook kwijt natuurlijk, of niet?

Wat vinden jullie?

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou ook een pakket niet versturen als ik daarna een hoger bod krijg en toch nog geen geld heb gehad. je probeert er toch zoveel mogelijk voor te krijgen.

16. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas weet ik uit ervaring dat dat geen garantie is.

17. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @petra als je eerlijk hebt gehandeld en het pakketje is toch dan kan je alleen nog "helpen zoeken" want ik vind dat t wel verzenden risico koper is dus ik zou mailen om te vragen wat je nog voor haar kan betekenen maar ik zou geen geld terug geven hoor.

@djamilla als ik al heb toegezegd dat ik accoord ga, ga ik later echt niet terug kruipen omdat ik dan een paar euro meer heb dat vind ik niet zo netjes maar lieg er dan niet over zeg het gewoon eerlijk dat je er meer voor kan krijgen en niet dat er een gaatje inzit ofzo.
    Als ik dan geen reactie binnen een bepaalde tijd krijg tja dan gaat t natuurlijk wel over en heb ik geluk dat ik t toch voor nog meer kan verkopen.

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Tja, da's een hele lastige....ik heb netjes mijn geld terug gehad, wat ik echt super vond, maar ik had het ook begrepen als ze dat niet had gedaan. Bij veel advertenties staat er bij dat het verzenden op eigen risico is, dus dan weet je dat je het sowieso niet terug krijgt...
    Op zich denk ik dat als de koper ervoor kiest om het niet via aangetekende post te laten versturen (als het om veel geld gaat!) dat hij of zij dan weloverwogen kiest om het risico van kwijt raken te lopen....Moeilijk!

19. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou er ook niet over liegen maar het gewoon eerlijk zeggen, die mensen kennen je toch niet en kom je misschien ook nooit tegen. Liegen vind ik zo triest.

20. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ben ik blij dat ik bij jou nog niks gekocht heb. Als je mailt dat je een bod accepteert heb je in principe een koop gesloten. Het is volgens mij niet wettelijk, omdat je handelt met een particulier (heb je een bedrijf dan mág je niet eens zomaar aan een ander verkopen) maar het is niet meer dan fatsoenlijk om de gesloten deal gewoon netjes af te handelen. Ik heb gelukkig andere ervaringen met verkopers die soms echt een veel hoger bad hadden gekregen na mijn bod geaccepteerd te hebben, soms geef ik dan nog wel iets extra's, maar ik evenaar het hoogste bod niet.

Deel Deze Pagina