Tja, ik vind dat als je al akkoord hebt gegeven op het eerdere bod, je dat eigenlijk niet kan maken. Dan moet je het gewoon een paar dagen zo laten en wachten op een hoger bod, maar als je iemand al akkoord hebt gegeven voor zijn bod, vind ik het niet netjes als je dat dan ineens intrekt. Zou ik niet doen in ieder geval. En als je het wel doet is het wel zo netjes om de bieder dan even op de hoogte te stellen
Als je er als koper voor kiest het via de gewone post te doen en niet verzekerd/aangetekend dan is het risico voor de koper vind ik. Pakketjes laat ik vaak verzekerd sturen, prijsverschil is nog geen 2 euro. Helaas komt ook niet alle aangetekende post goed aan en dat dat een artikel betreft is dat erg vervelend, maar bij ons betrof het een keer zeer gevoelige en vertrouwelijk informatie die 'zoek' was. Laat ik zo zeggen, als het na twee weken niet alsnog op de plaats van bestemming was aangekomen dan had het de krant gehaald. Dat is meer dan gewoon slordig van TNT
Hier twee weken terug twee shirtjes gekocht van een adverteerder. Meteen het bedrag overgemaakt en na een week nog niks te hebben ontvangen de adverteerder gemaild waar het bleef. Ze mailde mij terug dat ze ziek was geweest en het maandag op de post zou doen. Nu nog niks ontvangen, grrr ik kan hier zo boos om worden :x Inmiddels al weer twee mailtjes naar d'r gestuurd maar nog steeds geen reactie terug gehad.
@tam oja kijk, ziek zijn kan iedereen overkomen maar beantwoordt je mail gewoon dan weten we ook waar we aan toe zijn. Idd zo irritant!
Ik vind dat er wel vrij snel van het slechtste uitgegaan wordt hoor. Ik heb ook wel eens een shirtje niet op de post gedaan, omdat ik er een vlekje in vond die ik er niet uit kreeg. Ik had het over het hoofd gezien en bij de laatste controle vond ik het. Ik heb dit ook netjes gemeld en uiteindelijk het shirtje in de zak van Max gedaan. Ik heb ook wel eens iets op de post gedaan wat er heel lang over heeft gedaan om op de plaats van bestemming te komen (was brievenbuspost). Maar na het verzenden ben ik een weekje op vakantie gegaan en zag toen ik terugkwam pas dat de envelop nog niet aangekomen was, maar was toen pas in de mogelijkheid om de koper een mailtje terug te sturen. uiteindelijk is het gelukkig alsnog aangekomen.. Niet iedereen heeft slechte bedoelingen, al zullen er altijd rotte appels tussen zitten.
zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten ik kreeg ook een mail of ik wel daadwerkelijk het rokje op de post had gedaan en voelde me best rottig dat het niet was aangekomen geef ik later een mail aan die vrouw oww ja hoor ze had het al binnen gekregen en bedankt he!
helaas ben je als verkoper verantwoordelijk voor je spullen dus kan 100x bijstaan verzenden risico koper. het is echt andersom
dat zij de verkopende partij ook tegen mij, dat ze 'op een lang ziekbed' had gelegen...... indien dit echt zou zijn zou t vervelend zijn voor haar, hoor, maar raar dat je dan tussendoor wel nieuwe artikelen op marktplaats kunt zetten, maar niet kunt reageren op mailtjes.....
Ja inderdaad, ziek zijn kan iedereen overkomen. Maar beantwoord je mails dan, dan weet de ander ook waar hij/zij aan toe is. Trouwens, ik laat mijn man altijd naar de brievenbus lopen als ik ziek ben en iets niet op de post kan doen
Dan ga ik vanaf nu alleen nog verzekerd verzenden a 8,75 euro, maar waar staat dat een particuliere verkoper aansprakelijk is? Ik ben als verkoper aansprakelijk voor het verzenden idd, maar niet voor wat er onderweg met de inhoud gebeurt. Zodra het pakketje of enveloppe aan komt houd mijn verantwoordelijkheid echt op. Dus als het onderweg stuk gaat is dat echt niet aan mij te wijten en bij vermissing moet je gewoon bellen met TNT. Ik zal bij de belastingdienst ook eens vragen of ze de post voortaan aangetekend willen versturen, want bij TNT blijven er nog wel eens blauwe enveloppen liggen geloof ik, zou dat ook werken?