verschil oud en nieuw model bugaboo donkey

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaChantal, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Weet iemand het verschil tussen de oude donkey en het huidige model?
    Zag wel dat bij het huidige model de wielen er af kunnen. .

En past de wandelwagen zitje van het huidige model ook op de oude?

Kan hem goedkoop (tenminste dat denk ik, voor 400,-) overnemen namelijk maar hij is 3 jaar oud.
    Er zit een wandelwagen bak en een zitje bij.

2. Alexa82

Alexa82 Lid

11 sep 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft het ook te maken met de wijze van inklappen. De nieuwe is platter in te klappen, wat handig is in bv de kofferbak. En de nieuwe is ook in geheel zwart te krijgen, dwz het frame, je kunt nu uit twee kleuren kiezen. Ben verder ook benieuwd, wij willen de nieuwe kopen!

Oh en 400 euro is echt een topprijsje! Daar staan ze niet voor op marktplaats. Daarom kopen wij een nieuwe, verschil met tweedehands is niet groot en ze zijn erg waardevast.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ja ik dacht ook, voor die prijs wil ik hem wel hebben..
    maar dan moet hij wel handig zijn..
    We hebben wel een grote auto (zafira) dus dat scheelt wel met laad ruimte.

Zullen de oude en nieuwe even breed zijn?
    De nieuwe zou namelijk precies (2 cm over) Door mn gang passen..

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als er verder niets kapot is zeg ik doen!! Heb nog nooit zo'n goedkope donkey gezien

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Zover ik weet is er niks kapot, op de foto zag hij er ook prima uit zover ik kon zien

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of nieuwe onderdelen ook op de oude passen, maar volgens mij zijn de verschillen niet heel groot hoor. Voor dat bedrag zou ik er sowieso voor gaan!

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Het is met 1 bak en 1 zit gedeelte.
    voorlopig is dat natuurlijk genoeg maar uk zal uiteindelijk toch in het zit gedeelte over gaan.
    Er zit geen voetenzak bij en 1 regen hoes voor over de bak.

Dus zou zelf nog 2 voetenzakken(110 per stuk ), 1inzet (225 geloof ik) en een regen hoes erbij halen
    Dus komt nog minimaal 450 euro bij.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar voor een nieuw model met extra inzet + voetenzakken ben je alsnog véél meer kwijt in totaal.

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    En voetenzakken heb je ook van nep merken dus 1 originele en eentje bijv met leuke sterren van de Hema of zo? Is er vast wel een te vinden die matcht

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik was voor onze nieuwe bugaboo ruim 1800 kwijt inclusief assecoires. Dus zelfs als je dat er nog allemaal bij moet kopen ben je veel goedkoper uit.

Je kan inderdaad ook kiezen voor Voetenzakken die niet van bugaboo zelf zijn. En tegen de tijd dat de baby naar het zitgedeelte gaat hoeft je zoon misschien niet eens meer in de kinderwagen.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ja dat is zo, als zl goed kan lopen (en luisteren) gaat de kinderwagen weg.
    Ik heb nu een mc mura en die houden we voor als we de duo niet meer nodig hebben.

Het scheelt wel natuurlijk dat ik niet in 1x 800 moet uitgeven.. het is dan nu 400 en dan over een tijd de rest bij kopen.
    Voetenzak zou idd evt van een ander merk kunnen.
    Of misschien tegen die tijd met de mmd van prenatal of in een aanbieding ofzo :)

Straks nog even met ml overleggen :)
    Moeten er stuk voor rijden maar het zou de ideale wagen zijn :)

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Koopje!

Volgens mij zijn via de officiële site ook "oude" onderdelen te kopen mocht het anders zijn.

Als het niets voor jullie is dan hou ik me aanbevolen ;).

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik doe het gewoon :) misschien heb ik idd die 2e zitting helemaal niet nodig!
    En als t niet bevalt kan ik m altijd weer verkopen tegen die tijd :)
    Zoveel verlies zal ik er niet op maken dus zowieso goede deal!

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    De wielen kunnen er bij het 'oude' model ook af! En deze is 74cm breed

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaak kun je oude onderdelen ook nog kopen hoor, mocht je toch die tweede stoel nodig hebben. Voor oudere types van de Cameleon is bv ook nog van alles te krijgen of zijn nieuwere dingen ook compatibel met de oude modellen.

16. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschil is echt alleen het inklappen (na 2013 kan dit platter wanneer je de wielen er af hebt) en de kleur (nu ook zwart frame). Voor de rest is alles het zelfde en kan je alles gebruiken.
    Maar je hebt een top deal hoor. Zou wel even alles goed na lopen zodat je niet de kap in de zak koopt.
    Verder kan je devbugaboo voetenzakken gaan ook prima op MP kopen, let er op dat je wel de nieuwste koopt want dat zit beter. Echter je kunt ook prima met een ander merk doen hoor en wie weet hoeft je oudste niet meer in een voetenzak tegen die tijd. Dat vonden ze bij mij op een gegeven moment ook niet prettig meer. Doe je ze gewoon een lekker dik skipak aan als je lang gaat wandelen. Korte stukjes kunnen prima zonder voetenzak. Als ze eenmaal kunnen lopen willen ze dat vaak ook doen.

17. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zitje zie ik ook wel eens op MP staan trouwens, je hebt niet het frame nodig hé! Dat heb je al (wieg is het zelfde als de buggy zit).

Je kan tegen die tijd ook je oude wagen weer gaan gebruiken met een meerijplankje.

Deel Deze Pagina