Enveloppen tellen na bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Wolf1981, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dit zouden (bijna) letterlijk mijn woorden kunnen zijn. Wij hadden 23 gasten, alleen maar mensen die dichtbij ons staan. Ook geen feest, maar een luxe, avondvullend veel-gangen diner met bijpassend wijnarrangement. We hebben geen geld gekregen, maar alleen echte (bescheiden) cadeaus. Daar hadden we ook om gevraagd (om geen geld te geven, cadeau ook niet nodig, maar mochten mensen toch wat willen geven, dan graag een kleinigheidje). Het grootste cadeau was dat iedereen erbij kon zijn. :)

Dus om jouw vraag te beantwoorden: we hebben geen enkele envelop geteld, ;)

Adje en Poolvos vinden dit leuk.
  2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ieder zijn eigen mening - en jij mag dat persoonlijk natuurlijk raar vinden. Maar zéker bij bruiloften is ’t wel heel gangbaar. Je hebt ’t vast ooit eerder gezien, gehoord of meegemaakt.
    Ik vind ’t wel een beetje lullig dat je jouw mening meteen doortrekt op ts en daarom voor haar invult dat ze het voor het geld doet.

RachelleNM, jada08, spruitje80 en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Het is 17 jaar geleden, dus het precieze bedrag weet ik niet meer. Weet wel nog van die aparte dingen zoals een oom en tante met 2 kinderen die 10 euro in de envelop hadden gedaan. Ze waren daggasten. Dat vond ik vrij bijzonder omdat ze niet arm zijn.

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ze trekt niet alleen haar mening door, maar gaat ook over op een onderwerp (raar vinden om geld te vragen) dat totaal niets met de vraag van TS te maken heeft.:rolleyes:

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Van de daggasten kregen we materiële cadeau's

Denk dat we zo'n €1500,- / €2000,- van de avondgasten hebben gekregen.
    Die hadden trouwens een streek uitgehaald.
    Kregen op het eind van het feest een postzak helemaal vol met enveloppen.
    Met echt en nep geld... Dus we moesten alle enveloppen openen.
    Daar zijn we wel even zoet mee geweest. :roflmao:

RachelleNM, mamameer, Seffie en 17 anderen vinden dit leuk.
  6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hadden zo'n 35 daggasten (incl een hoop kinderen). Wij kregen ca. 1800 euro geloof ik. Wij vonden het heel veel geld, hadden we ook niet verwacht.

7. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Haha dat is wel een mooie. Wij hadden een megadoos enveloppen gekocht voor een vriend, 2 enveloppen genummerd met 1 en 3 en daar geld in gedaan. Uiteindelijk kregen we weken later een berichtje dat hij envelop 2 echt niet kon vinden :D

mamameer, spruitje80, Riverdale87 en 18 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Aangezien een hoop mensen geld geven is dat niet zo raar hoor.
    Ik word overigens ook vrolijk van enveloppen met geld tellen :D

Gewooniemand, Salentein en DQueen vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    OT: als ik nog een keer zou trouwen (ben gescheiden) zou ik het zo weer doen. Enig vond ik het dat geld tellen. Volgens mij heb ik het nog over ons heen gegooid ook :D:roflmao:
    Wij hadden 150 gasten en hadden ruim 5000 euro.

DQueen, Colour en Poolvos vinden dit leuk.
  10. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik ben niet materialistisch, maar enveloppen tellen is zo leuk!! Wij hadden een kleine bruiloft. Eind van de middag trouwen, 50 personen en alleen diner tot +/- 22.30 uur. We kregen zo’n € 2000 en zoveel kostte ook onze avond. Dus dat was lekker.

Salentein vindt dit leuk.
  11. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wij hadden een kleine bruiloft 20 man (is inclusief de koppels)
    Hebben in totaal een 1500 euro gekregen. Vonden we best veel

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Haha, en hebben jullie dat direct 's nachts gedaan? :D

Wij zijn niet getrouwd, gaan ook niet trouwen, dus kom niet verder dan verjaardagsenveloppen tellen ;)

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wij hadden ongeveer half om half, 40 dag en 40 avondgasten, dus in totaal rond de 80 gasten. We hebben ongeveer 1500 gekregen. Ook meteen 's nachts geteld, want de volgende dag gingen we op huwelijksreis en er ging een deel mee.

DQueen vindt dit leuk.
  14. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Hier geen trouwplannen, maar dat geld tellen lijkt mij ook wel tof :D denk dat mijn vriendin blij zal zijn als ze onze envelop vannacht opent :p

Poolvos vindt dit leuk.
  15. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Wij hadden een hele kleine bruiloft. Heeft ons zo’n 350€ gekost alles bij elkaar. (Voornamelijk op gegaan aan feestje ‘s avonds in de kroeg om de hoek, prijs afgesproken voor eten en drinken en gasten konden dan onbeperkt hun gang gaan) we kregen cadeaus en zo’n 500-600 aan geld. Dus dat was leuk want daar hebben we de bruiloft van betaald en nog wat over gehouden.

16. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    0 gasten 0 euro ;):D.

Huismuisie vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ze gaat trouwen en kijkt er nu al naar uit om alle enveloppen met geld te tellen. Dan is de vraag niet gek toch als je er zelfs zo naar uitkijkt dat je hier een topic over opent op een forum?

Verder niet lullig bedoelt maar ik begrijp oprecht niet dat je bij voorbaat al helemaal toeleeft naar het moment dat je de enveloppen mag tellen.

Liselou vindt dit leuk.
  18. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij hadden zo'n 75 gasten ongeveer . (overdag ruim 40) 35 erbij savonds.

We hadden zo'n 2300,- gekregen.

*wel grappig detail in geld enveloppen doos heb ik bij bruiloft van een vriendin een enorm pikant setje in gestopt dacht doe daar want iedereen gaat snachts enveloppen tellen. (behalve zij, die deden het de volgende dag met schoonfamilie:roflmao::roflmao: )

snoes79, mamameer, Monkeys en 16 anderen vinden dit leuk.
  19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ts zegt alleen dat het haar best leuk lijkt. Zeg me nou niet dat jij het niet leuk zou vinden om enveloppen met geld open te maken.
    Ik vond het ook leuk om te doen. 1 van de weinige keren dat je zoveel cash in je handen hebt. En nee, het is niet de reden voor het geven van een feestje. Het is een leuke bijkomstigheid. Als we van te voren hadden geweten dat niemand iets zou geven zouden we het nog net zo hebben gedaan.

Geld vragen of geven als cadeau vind ik helemaal niet raar.

Seffie, Mammavantwee, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij zijn een jaar geleden getrouwd, maar ik heb geen idee hoeveel geld we hebben gekregen. Ik vind het raar dat je hier zo mee bezig bent.

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina