Enveloppen tellen na bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Wolf1981, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Wij ook hoor, trouwen uit liefde is zoooooo 2014!

Louise11110, Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    We hadden 45 gasten en geen idee van het geld. Wel hebben we alles in de lucht gegooid haha, Dagobert moment :p

Weet nog wel dat mijn mans werk echt super veel gaf,terwijl ze niet eens waren uitgenodigd (gaven ook geen feest) De baas bracht het persoonlijk langs. 450 euro ofzo was het. Terwijl ik van mijn werk pas 1,5 jaar later geld kreeg van de pv nadat ik erom omdat ik ook niets voor de geboorte van mijn kind kreeg.... Heb toen ook gezegd: ja en voor mijn bruiloft heb ik ook niet gekregen terwijl er een duidelijk beleid is en ik de enige was die 2x toe niets kreeg. Was er klaar mee :p

fanona, Gewooniemand en Poolvos vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ja en voor de seks hoef je ook niet meer te trouwen dus dat valt ook al weg hahaha

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hadden een kleine bruiloft en hebben meer gekregen dan het ons gekost had haha, zo wil ik wel vaker feestjes geven :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik geloof niet dat er ook maar iemand is die trouwt om geld te krijgen in 99 van de 100 gevallen draai je dan namelijk dik verlies en als je zo op geld bent gefocust dan zul je dat van te voren ook wel weten.

Gewooniemand, Poolvos en jolien 1986 vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Het ligt er maar net aan wat je opvatting daarover is. Wij wilden geen relatie aangaan voor het huwelijk.
    Ik heb dat ook niet gezegd, wel dat wíj niet voor het geld trouwden. Natuurlijk zul je geen winst hebben van een bruiloft maar heb soms wel het idee dat sommigen hun bruiloft in ieder geval deels willen "terugverdienen" (weet je nog, dat envelopjestopic van laatst...).

Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt en dat je zegt dat JULLIE niet voor het geld zijn getrouwd. Dat geeft de indruk dat er mensen zijn die dat wel doen, en dat geloof IK niet, ik geloof namelijk dat niemand dat doet.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jij inhaal, teruggeven die handel :p

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Die zijn allemaal alláng weer gescheiden joh...

Louise11110 vindt dit leuk.
  10. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    En da's pas geld tellen!! Wat je aan de advocaat gaat doneren!!

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Daar zijn die enveloppen met geld dus voor.

Gewooniemand, femkes en Poolvos vinden dit leuk.
  12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Dus als ik het goed begrijp, trouw je dus eigenlijk om te scheiden :roflmao:

13. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ongeveer 110 gasten (incl daggasten) en we kregen net iets minder dan €1000

14. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik denk dat er niemand trouwt vanwege het geld.

sommige mensen vinden het ook leuk om een verjaardagskado open te maken.. ben je dan ook geboren vanwege het geld/kado's?

Vind het zo raar, dat als je het leuk vind om een kadootje te krijgen, dat dat dan meteen de reden is waarom je wat doet.

Waarom kan je niet trouwen uit liefde EN het leuk vinden om een kadootje te krijgen? Waarom is het of het een of het ander?

DQueen en Mystiek vinden dit leuk.
  15. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wij kregen geen enveloppe maar wel kado's. Er was voor 6 weken voor elke dag een kado met een berichtje erbij. Sommige kado's waren trouwens wel geld hoor, of andere maffe dingen. Wij keken er elke dag naar uit om weer eentje open te maken! En we hebben ook wel eens tot 23:50 gewacht en daarna om 00:00 meteen de volgende open gemaakt haha.

Gewooniemand, femkes, DQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wij hebben geen geld geteld op de dag zelf, maar wel de kaarten open gemaakt en de berichtjes gelezen. Samen zitten janken op bed, om de dag mooi af te sluiten. Bij het openen van de kaarten hebben we wel een indruk gekregen van hoeveel het was (veel meer dan we verwachtten), en dat hebben we de dag erna nog eens een keertje bevestigd door wel te tellen.

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Dat kan, maar als mensen kwaad zijn om een lege envelop (zie datzelfde topic), alleen vanwege het envelopje op de trouwuitnodiging, dan zegt dat m.i wel iets. Ook wanneer je leest dat het logisch is om geld te vragen want 'zo'n bruiloft is al duur genoeg', daarmee zeggen ze toch wel dat ze de kosten van hun bruiloft deels willen verhalen op de gasten.

Er zit voor mij wel een groot verschil in een spontaan cadeau of een opgedrongen (zoals dus de "cadeautip") cadeau. Dus ik zeg niet dat ik het raar vind wanneer iemand een spontaan cadeau kan waarderen.

18. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Wat een bijzondere visie op de zaken o_O
    Ik denk niet dat mensen 'kwaad' zijn, maar eerder verontwaardigd over het feit dat er dus mensen denken dat een cadeau/envelop 'moet' en niet buiten de boot willen vallen tov de rest en dan maar een lege envelop geven.

Geld vragen want een bruiloft is al duur genoeg, nog nooit meegemaakt.

Cadeautip is opgedrongen. Wat een onzin. Kan het niet zo zijn dat mensen je graag een cadeau willen geven waar je blij van gaat worden en niet (veel) geld willen uitgeven wat jij uiteindelijk een kutcadeau gaat vinden waar je nooit wat mee doet?? Want bij het laatste is zelfs €7,50 nog teveel verspild geld.
    En om dan 80x een telefoontje of een gesprek te moeten hebben wat je graag cadeau zou willen hebben, zet je dat op de uitnodiging.
    Weet iedereen waar ie aan toe is en is er nog steeds vrijheid.
    Dat 'moeten' leggen mensen grotendeels zichzelf op, bang om er niet bij te horen ofzo??

DQueen en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Zo zie je maar hoe verschillend mensen hierover denken. :) Daarom was ik ook verbaasd om dat topic van toen te lezen, dat er echt mensen zeiden dat de bruiloft al duur genoeg is of dat je maar niet moet komen als je niet meer dan 5 euro wilde geven.
    Zelf vind ik vragen om cadeaus in ieder geval echt een no go. Ook vertrouw ik mijn vrienden in zo'n mate dat ik wel weet dat ze iets zouden geven dat bij mij past, maar dat was niet van toepassing omdat wij geen cadeau's/geld wilden krijgen.

20. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Oh jongens wat zijn we weer lekker zwart wit zeg. Zou het heeeeeeel misschien gewoon kunnen dat je trouwt voor de liefde en familie en herinneringen en blablabla EN dat je blij bent met 2K cash achteraf? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.... Shocking, maar het kan!

Leni88, Louise11110, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina