Vriendschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik vraag me wel eens af hoe dat is bij jullie...
    Ik heb 2 dames waarvan ik vind dat het goede vriendinnen zijn.
    1 is sinds een jaar gescheiden en heeft nu een poosje een nieuwe vriend.
    Sindsdien hoor ik weinig tot niets meer van haar.
    En die eerste verliefdheid is heftig en heb je alleen oog voor elkaar, dat snap ik.
    Maar om nou helemaal niks te laten horen.. tenzij ik haar app, dan krijg ik wel reactie, maar niet uit haar zelf.
    De andere dame heeft een druk gezin, 6 kids, en is ook zo.
    Als ik geen initiatief neem hoor ik maanden niets..
    Ik vraag me wel eens af of ik dat aantrek ofzo.
    Ik hoef heus niet elke dag wat te doen of contact, maar zo nu en dan iets ondernemen en een balans in contact opnemen zou ik wel leuk vinden.
    Hoe hebben jullie dat?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    In vriendschappen heb je vaak wel iemand die de rol als organisator opneemt en de ander is blij dat het geregeld wordt. Vooral met 6 kinderen snap ik dat ze een druk leven heeft.
    Als het afspreken altijd leuk is en de vriendschap oprecht, heb ik hier niet zoveel moeite mee. Als je merkt dat tijdens het afspreken weinig interesse is naar jou en alles om de ander draait, dan wordt het een ander verhaal.

Wat ook kan helpen is bijv. iedere laatste donderdag vast afspreken om een drankje met elkaar te doen. Dan staat dat altijd, helpt hier goed!

Manolito vindt dit leuk.
  3. Vogeltje90

Vogeltje90 Bekend lid

10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je in een vriendschap zoekt en ervan verwacht :) en het is de kunst om gelijkgestemden te vinden die ongeveer hetzelfde zoeken. Als dit voor jou te weinig is, zou ik ofwel zoeken naar meer contacten, ofwel naar contacten die ook wat intensiever willen, net als jij.

Ik heb een aantal vriendschappen met wie het is zoals jij hierboven beschrijft en waarbij ik dat prima vind, en ook enkele - 2 of 3 - vriendschappen die ik vaker zie en spreek (wekelijks of vaker). En ik heb een hobby waardoor ik ook automatisch in contact kom met anderen, dat heeft ook wel een sociale functie.

4. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113

Ik denk inderdaad dat ik wat meer contacten moet gaan zoeken.
    Thnx.

5. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Ik heb ook zo'n "vriendin" die alleen appt als ik het initiatief neem.
    Ook met dingen afspreken.
    Ik héb nu 2 kinderen en zij is helaas nog vrijgezel.
    Ook nu probeer ik er moeite voor te doen maar het komt van 1 kant.
    De laatste keer dat ik haar zag was na de geboorte van de jongste ( 1.5 jaar terug)
    Daarna nog een paar keer contact gehad via de app
    Uiteindelijk eens afgewacht als ik niet zo appen wat er zou gebeuren.
    Vanaf januari al niks meer gehoord , ik heb het los gelaten

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb (bewust) niet echt vriendinnen. Naja, misschien heb ik er wel twee. Maar we hebben niet voortdurend contact ofzo.

Een meisje is een collega van me, en spreek ik vrij weinig, ik zie haar op dit moment ook niet zo vaak. Ze heeft een enorm druk leven, en geen kind. (niet dat dat uitmaakt maar ik heb wel een kind en dan is de vriendschap nu eenmaal wat anders)

En de andere heeft een zoontje, en mijn zoontje en haar zoontje spelen 1x in de 3 maanden ofzo, verder hebben we wat oppervlakkig app contact.

Meer hoeft van mij niet, ik heb daar totaal geen behoefte aan.

7. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik heb maar een paar echt goede vriendinnen. We bellen , appen of zien ons niet wekelijks. Soms zien we elkaar 3 x in een maand en soms 4 maanden niet. Maar we zijn er wanneer nodig is altijd voor elkaar. Maar wij staan er allemaal hetzelfde in , iedereen heeft het druk en we willen geen verplichtingen. Vrijheid blijheid. Juist daardoor houd onze vriendschap zolang stand. Omdat we weten dat we er voor elkaar zijn zonder de verplichting dat je elkaar elke week/ maand moet spreken of zien .

masami vindt dit leuk.
  8. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Herken het van de andere kant. Ik ben die vriendin die weinig initiatief neemt en weinig uit zichzelf laat horen. Maar bij mij is het gewoon omdat ik er niet aan denk. Wanneer ik een appje krijg van een vriendin reageer ik altijd en vind ik dat super leuk. Dus het hoeft niet per se negatief te zijn, misschien denken zij er uit zichzelf gewoon niet zo snel aan om contact te zoeken ivm een druk leven.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dat verschilt voor iedereen denk ik.
    Ik heb 4 vrienden die ik zeer regelmatig spreek, daarnaast nog een aantal die ik wat minder vaak spreek.

1 daarvan vindt eigenlijk dat we elke week/om de week af moeten spreken. Dat is allemaal heel gezellig, maar als ik dat bij iedereen doe betekend dat dat ik door de weeks geen tijd voor mij zelf heb. Ik merk aan mij eigen dat ik af en toe ook gewoon pas. Omdat ik soms ook wel even een dagdeel iets met de kinderen of gewoon even tijd voor mezelf wil hebben.

Elkaar 1-2x per week via whatsapp spreken en zo nu en dan afspreken is soms ook gewoon eventjes genoeg. Ligt ook wel beetje aan periodes.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben degene die momenteel die vriendin is....

Ik kan weken niks laten horen. Dat is echt niet omdat ik niet wil of niet geïnteresseerd ben of niet aan haar denk. Maar er speelt momenteel zoveel in mijn leven dat ik het gewoon weg vergeet. Dan denk ik bij de supermarkt zo thuis even een apje sturen en dan besef je je om 23uur dat je het vergeten ben. Dan ga ik niet meer appen en dat kan zo heel lang sluimeren. Het is geen onwil het is puur de chaos in mijn hoodd

Deel Deze Pagina