babyzwemmen, of toch niet?

Discussion in 'De lounge' started by minni, Sep 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Toen Giulian 7 mndn was, konden e eindelijk in een groep op de donderdag.
    Voor het nieuwe seizoen kon ik niet op donderdag, dus aangevraagd of we in een andere groep terecht konden.

Nu zitten we op de woensdag op n perfecte tijd, psies tussen 2 slaapjes in (en dat hebben we nu dubbel nodig ook)
    We hebben nu een hele andere groep en een hele andere "juf".

Giulian is nu veruit (!) de jongste van de groep. De jongste na hem is 19 maanden (en huilt de hele les) en vanaf volgende week worden er n boel kids achter elkaar 2 jaar.

De les is HEFTIG! Heel veel aktiviteiten en heel snel achter elkaar.

De les die we voorheen ( op donderdag) kregen was overwegend zingen en wat trappelen in het water en spetteren en de lucht in (de kinderen) en meer spatteren. En 1 grotere aktiviteit, zoals door t bad heen om van de ene kant naar de andere kant een berg waterspeeltje te brengen.

Deze les nu is hooguit 4 liedjes (en nu deed ze voor mij al meer) en verder hele grote niet te overziene aktiviteiten, heel erg lichamelijk en vreselijk veel onderwater. Dat hebben we op donderdag nog nooit gedaan en nu dus de hele les maar door.

Ik heb er na de 2e les wat van gezegd en daarom (nu les 3 gehad) heeft ze haar programma al wat aangepast. Maar ik vind het echt te heftig.
    Giulian vond er niks aan en nadat ie t hele bad met de eerste keer kopje onder had proberen op te slikken, heeft ie de hele les zitten boeren en piepen (niet echt huilen, maar er dicht tegenaan).

Ik overweeg om weer een overplaatsing te vragen.
    Wat zouden jullie doen?
    Hoe is jullie babyzwemles?

2. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Zo ik het lees bevalt t dus helemaal niet, en ligt deze les ver boven je manneke's niveau, ik had om overplaatsing gevraagd, het moet immers wel leuk blijven!
    Succes ermee.

3. Niet meer actief

Ik zou gewoon eens rondbellen en kijken bij andere zwembaden!

Astrid (17 mnd) haar zwempartijtjes lijken overigens veel op wat jij nu met giul hebt! Alleen zij is dit gewend. Zij ging de aller eerste les (met 9 mnd dacht ik) meteen onder water. Ik vond het niet nodig om hier nog een les mee te wachten. Ze vond het prachtig.

Onze lessen bestaan uit
    ~ een paar liedjes
    ~ koppie onder
    ~ springen van de rand af (zittend of staand)
    ~ spetteren
    ~ Mama leert zwemmen met kindje, dus in diepe springen, kindje onder water loslaten en dan zelf naar boven en met kind naar ondiepe zwemmen (niet elke week)
    ~ kindje smijten (eigen benaming), dus juf gooit kind naar mama, mama vangt alleen niet..en kind komt meestal lachend boven!
    ~ drijven op rug, en buik en los
    Dit allemaal met bandjes!
    Astrid vind het geweldig. Die klimt nu zelf het zwembad uit om er vervolgens weer in te springen .

4. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Bij ons is de les onoverzichtelijk, de lessen zijn elke week anders, de aktiviteit is onoverzichtelijk en heel druk.

Bijv.
    We lopen door t water en komen bij een opstakel, daar moet Giul opklimmen en eraf springen en zo kom je nog 3x een opstakeltegen, daarna kom je 2 halve hoepels onder water tegen, waar je kind doorheen moet (onder water) en dan op een drijvende mat lopen en eraf springen (weer onderwater).
    Dit is 1 aktiviteit en wordt 3 x doorgelopen.

Dan komt de volgende aktiviteit met zo'n omvang en daarna weer 1.

5. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    wauw dat klinkt heftig!
    ik zou zeker niet blijven gaan als ie er niks aan vindt. Het is de bedoeling dat ze er plezier van hebben.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Jeetje, dit soort dingen deed ik niet eens toen ik 5 was! Als Giul er nog niet aan toe is zou ik om overplaatsing vragen, heb moet wel leuk blijven natuurlijk..

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja precies, je doet het toch voor je ontspanning en die van je zoontje! Ik zou ook overplaatsing aanvragen!

8. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Zoals jij het beschrijft lijkt het me geen babyzwemmen maar meer al kleuterzwemmen :rolleyes:

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    ik heb spijt ervan dat ik met mijn dochter niet verder bent gegaan met baby zwemmen.
    Maar ook zoals jij vond ik het erg heftig en leek me zwaar.

Nu ze 5 is eindelijk na een enorme wachtlijs op echt zwemles en een groot probleem.
    Zwemangst!

Met mij gaat alles goed maar nu moet ze alleen.
    En ze moeten echt veel doen al voor hun A diploma.
    veel meer als vroeger!
    Onder water durft ze niet.
    Dat is ramp 1
    Ramp2 is dat ze totaal niet ontspant in het water,
    dus het lukt haar niet om op haar buik of rug recht te liggen.

Zo zielig..ze is echt bang en heeft lang tijd nodig om vertouwen te winnen.

ik heb echt vaak met haar gezwommen maar ja dit is toch anders.
    Ik merk dat andere kinderen veel meer vertrouwd zijn met het water dan mijn dochter, dus daarom grote spijt dat ik niet op zoek ben gegaan naar babyzwemmen waar het er leuker aan toe ging!

Zoek daarom een zwembad waar het mischien leuker voor jullie beiden is en geef niet op. Je kleintje zal echt een voorsprong ermee hebben als hij dadelijk echt op zwemles gaat.

gr peeetje

10. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Ik zou dr maar snel mee stoppen. Babyzwemmen gaat toch vooral om het plezier van jou en je baby met het water. Dat hebben jullie allebei niet zo te horen.

11. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb betaald voor n half jaar (dat doen ze zo bij dit zwembad), dus een ander bad doen e voorlopig niet.

Ik kijk woensdag nog een keer aan en dan kan ik vragen naar de dinsdag bijvoorbeeld. In overleg met de juf, denk ik. Dat is wel zo sympathiek t/o haar.

Nu heb ik de halve les dingen zelf ingevuld, omdat Giulian het tempo niet kon bijhouden (ik had er al moeite mee) en ik hem steeds weer op andere ged8en moest brengen omdat ie begon te huilen.
    Ik wil niet teveel troosten, omdat ie al snel het patroon door zal hebben en dan heb ik mn eigen monster (met watervrees) gecreëerd.

12. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb gister informatie gevraagd over babyzwemmen. Waarschijnlijk gaan we zondag een les meedoen om te kijken of het bevalt. Het is bij ons voor een jaar €170. Vind dit best duur of valt dat mee? Het is dan wel elke week een half uur.

Maar even on topic: Als ik jou was zou ik vragen of je naar een andere les mag. Hier is hij duidelijk nog niet aan toe. Logisch toch ook als hij veruit de jongste is... Dat zullen ze bij dat zwembad toch wel begrijpen? Het moet wel leuk blijven. Succes en ben benieuwd wat je doet.

Groetjes Nala

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Nala,
    Ik babyzwem sinds afgelopen maandag.
    Het is bij ons een half uur les per keer en daarna een kwartiertje 'vrij'... Iman houdt het trouwens net een klein half uurtje vol, dan is het te koud omdat ze nog zo klein is.
    Bij mij kost het 25 euro per maand, dus dat is per jaar nog meer dan wat het bij jou kost :)
    Liefs

14. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Hai Nala, bij ons is het ongeveer evenduur, per jaar.

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    En als je niet naar een andere groep kan zou ik gewoon lekker 'vrij' gaan zwemmen met Giul tijdens die les.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Je gaat er naartoe voor de lol en als deze lessen je niet bevallen zou ik om overlaatsing vragen.

17. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ja dat is inderdaad wel duur zeg! Maar het voordeel is dat je dan waarschijnlijk niet per se het hele jaar hoeft te gaan.

Share This Page