Hallo, Ik ben nog maar net zwanger en heb al aambeien! Ook bloedverlies bij de ontlasting en pijn bij de stoelgang. Ik word er niet goed van! Normaal ben ik altijd snel klaar, maar nu zit ik ruim een kwartier op de wc! Handig als je een dreumes hebt rondlopen die aandacht wil... Ben net bij mijn huisarts geweest en die zegt dat ze er niks aan kan doen omdat ik zwanger ben?! Heb toch maar aangedrongen om een doorverwijzing, want zo is het ook hopeloos. Lees ik op Internet en hier dat er wel degelijk zalfjes bestaan om het te verlichten! Die je wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap! Wat heb ik voor huisarts die me wegstuurt terwijl ik zit te janken van de pijn? Iemand nog ervaring / tips? Please?
Ik heb een homeopatisch middel gekocht bij 'De tuinen'. Het werkt niet 100%, maar als je na je toiletgang van die babydoekjes gebruikt en daarna meteen even insmeert (wel vervelend voor je onderbroek) geeft het wel een hoop verlichting! Wel even in de winkel vragen of je het zomaar gebruiken kunt. Geloof dat zelfs alle homeopatische middelen niet goed zijn. Sterkte ermee! PS. Van harte met je zwangerschap!
Hey, Ik heb er met 7 weken zwangerschap ook al last van! Bloed bij de ontlasting... Ik probeer de ontlasting door Activia, Roosvicee Laxo en fruit (met schil), roggebrood, volkoren brood wat zachter te maken. Ik smeer geen zalf o.i.d. Heb toch ook al wel eens gehoord dat je die zalf niet bij het bloeden mag gebruiken... Dus, ik probeer het eerst maar zo.
hey heb je ook last van ja harde ontlasting? want dan kan je dus lactulosestroop pch vragen dat werkte bij mij dus erg goed dat verzacht de ontlasting zodat het er beter uitkan zeg maar. ik had ook aambeien toen ik 5 weken zwanger was en ik zat ook zolang op de wc. en als je iets wilt smeren kan je ook vasseline gebruiken word ja hoe zeg je dat de buitenrand zachter van snap je wat ik bedoel
Bedankt voor de tips. Tja, ik had dus Hemoclin besteld want er stond bij dat dat mocht tijdens de zwangerschap. Heb het maar 2 keer gebruikt want dacht toen ineens, ja, als het bloed is het misschien niet zo'n goed idee om het erop te smeren...! Het ging ook een beetje branden.. Dan maar koud washandje en vaseline gebruiken. Wat een misère, dit had ik tijdens mijn vorige zwangerschap helemaal niet! Heb nu havermout gekocht en rijstepudding want daar zouden je darmen van tot rust komen. En met appels kun je ze ontgiften dus die eet ik ook wat meer dan normaal. Snak naar een vette hamburger met patat, maar dat kan nu dus effe niet want ik word gelijk gestraft. Wil ook wel weer es in een warm bad, maar da's zeker ook geen goed idee?
Ik heb er dus ook onwijze last van! Gelukkig wel pas de laatste paar weken en heb zo'n bevalling gehad, dat ik de rest van m'n 6 meter darm eruit heb moeten persen (ok dat was een grapje) Inderdaad zorgen dat je ontlasting goed zacht blijft en ik heb van de verloskundige curanol tabletjes (werkt van binnenuit) het advies gekregen en curanol zalf. Nou ik kan je vertellen, dat ze na 10 dagen bijna helemaal weg zijn! (en dit mag je tijdens je zwangerschap gebruiken) Dacht eerst dat het niet werkte, maar na een paar dagen werkte het echt wel. Sperti enz helpt geen ene reet, dat verzacht alleen maar, je moet wel iets hebben dat ook verminderd.
Ja dat leek mij ook wel lekker, even ontspannen. En dan natuurlijk geen zeep ofzo. Hadden jullie ook niet zoiets van 'nee, he, een miskraam, oh nee, wacht het komt uit een andere uitgang...' Mijn huisarts vroeg wel 3 x of ik zeker wist dat het bloed niet uit de vagina kwam. Nouja, de ene zwangerschap is de andere niet, dat blijkt wel weer. Dit hoort blijkbaar bij de ongemakken. Hoop dat het gauw over gaat en niet 9 maanden aanhoudt! Die krampen zijn vooral heel erg. Hebben jullie ook kramp erbij of alleen bloedverlies?
Nou nee, ik schrok eigenlijk helemaal niet toen ik bloed zag. Ik dacht alleen: 'O nee hè? Krijg ik nú (met 6 weken) al last van aambeien? Dat wordt nog wat!' Ik heb nl. al eerder aambeien gehad, toen ik nog niet zwanger was.
Ja, had vorige keer alleen na de bevalling een aambei gehad, en die was gelukkig snel weg. Huisarts zei ook dat er een scheurtje zat.... Dat vind ik nog veel enger! Gaat dit ooit nog goedkomen?! (dacht ik ook na de bevalling en toen is het ook na 8 weken eindelijk goedgekomen met alle scheuren en hechtingen, maar, het blijft lang: 8 weken!) En het is ook zo'n fijn onderwerp om over te praten - maar-niet-heus. Kan er alleen hier over praten en met mijn familie een beetje. Op m'n werk wordt het ook steeds lastiger: haasten naar de wc. Lang op de wc blijven... Heb maar verteld dat ik veel buikkrampen heb. Details kun je maar beter voor je houden lijkt me...
Scheurtje in de aambei? Tuurlijk gaat dat goedkomen! Die van mij hebben ook gebloed. Ow heb er zelf niet zo veel moeite mee, al neem ik sowieso geen blad voor de mond... Hihi. Maar 8 weken mee rondgelopen, was dat met of zonder zalf?
Dat was zonder zalf, eigenlijk vertel ik het verkeerd, dat was de hechting die tijdens ieder wc bezoek weer openscheurde. Toen dacht ik dat een beetje pijn erbij hoorde na een bevalling en werd ik van de HA naar de Verloskundige naar de Gynaecoloog gestuurd en die heeft uiteindelijk de scheur/hechting dichtgebrand. Echt hetzelfde is het tuurlijk niet, maar ach, het is hetzelfde zachte kwetsbare gebied he. En dan zeggen ze "je bent ervoor gebouwd als vrouw" ; nou als ik in Afghanistan was geboren had ik nu al lang het loodje gelegd door de gevolgen van zo'n 'onschuldig' scheurtje!
Ow, dat is inderdaad uhhmm... (laten we het netjes houden) minder. Ben zelf ook gehecht (inwendig welinswaar) durfde de eerste keer ook niet, had geloof ik een poepfobie opgebouwd. Maar na wat goeie dingen eten, zoals hierboven werd gezegd, gaat het nu eigenlijk best wel goed! Dus vrouwen zijn gebouwd om aambeien te kweken, pfff die mannen hebben het ook veelte makkelijk!
Gisteren was echt een dieptepunt... Stond na m'n werk op de bushalte te wachten voel ik me ineens niet goed worden. Ik had de keuze: in de bus stappen en het risico nemen dat er iets vervelends op de bus zou gebeuren of terugrennen naar kantoor in de hoop dat ik de wc op tijd zou halen. Ik zette het op een rennen en haalde de wc net op tijd! Nu ben ik echt bang om met het OV te reizen... Dit is echt heeeeeeel vervelend. Voel me net een wandelende bom.