Enzo Knol en bijna 8 jaar?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Madeliefke, Jul 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,801
    4,182
    113
    Mijn dochter gaat naar school, naar het winkelcentrum, buitenspelen in de wijk, naar sporten. Wel zo handig als ze een mobiel heeft.
    Heeft ze wel pas sinds juni dit jaar ofzo dus met 8 jaar en 10 maanden

2. jupke

jupke Niet meer actief

Goh. Die ik dan iets geks?
    Mijn zoon gaat niet zelf naar school. Die breng ik. Ook al is het maar 5 minuten fietsen.

Maar sporten breng en haal ik hem. En geen haar op mijn hoofd die hem in een winkelcentrum laat rondhangen.

Hij gaat zelf naar vriendjes toe en naar een speeltuin. Maar daarvoor hoeft hij echt niet bereikbaar te zijn.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,801
    4,182
    113
    Je doet niks geks, je doet het op je eigen manier. Het ene kind is het andere niet.
    Het zelf naar sporten kwam uit nood toen beide kids zelfde dag, zelfde tijd moesten trainen.
    En zelf naar school wilde ze zelf heel graag omdat alle klasgenoten dat doen (zelf moet ik evengoed naar school voor de jongste). En ik moet er wel bij melden dat mijn dochter dan (bijna) 9 is maar zowel lichamelijk als geestelijk al een heel stuk verder en ouder is

4. tuc

tuc Niet meer actief

Allemaal mobieltjes? Er is hier in de combigroep 5/6 maar eentje met een mobieltje.
    Wat betreft tekenfilms ligt dat ook net aan het kind denk. Mijn bijna 9 jarige vind sommige tekenfilms echt nog wel leuk.
    Maar buiten dat zijn er ook andere vloggers te vinden die niet van die schuttingtaal gebruiken als Enzo Knol.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Dat dus, tuc, er zijn genoeg andere dingen. ;) :) Hier worden tekenfilms ook nog leuk gevonden, natuurlijk niet allemaal, maar bv. de Minions en Vaiana vindt ze erg leuk. En al vond ze dat niet, betekent nog niet dat dan verder alles mag. ;)

Mbt mobieltjes: ze vraagt er al sinds begin groep 4 om. Maar ook daarbij geldt dat niet alles mag. ;) We hebben nu trouwens wel een horloge waar ze (ons) ook mee kan bellen en waar wij haar ook kunnen bellen, bv. voor als ze buiten wil spelen oid. We hebben hem nog amper gebruikt. ;) Maar daar kun je dus niet mee op internet ofzo.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Mijn bijna 8 jarige dochter heeft er geen, die gaat ook nergens alleen heen. Mijn bijna 10 jarige zoon gaat overal (niet altijd natuurlijk, ik.moet toch naar school, maar het zou mogen) alleen heen, gaat ook 1 middag in de week alleen naar huis.
    Tussen 8 en 10 maken ze een enorme sprong door, er komt zoveel zelfstandigheid bij en ik vind een mobieltje daarbij fijne ondersteuning.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Hier in 5 zeker de helft met mobieltjes hoor, allemaal in zijn voetbalteam. Ze appen ook met elkaar.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vraagt zoon van 4 ook om een mobiel:D
    Maar beide kinderen zullen toch tot groep 8 moeten wachten hier.

Dat horloge is hier ook onderweg, om de reden dat ik mijn dochter ongeveer dezelfde mogelijkheden wil proberen te geven als leeftijdsgenootjes maar dat eigenlijk bij haar niet gaat. Dit is misschien een goed hulpmiddel.

Overigens mag nog niemand van haar vriendinnen de buurt door, alleen naar school, alleen naar sport e.d.
    Dus ze is zeker geen uitzondering.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Dat laatste ligt misschien ook aan de omgeving waarin je woont? Hier in het dorp is volgens mij geen 9 jarige die niet alleen naar school of sport zou mogen. Geen vriendjes van mijn zoontje in elk geval.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb geen idee. Ik woon in een kleine stad in Brabant, geen randstad ofzo.
    De kleuterschool en groep 3 t/m 8 zitten in 2 verschillende gebouwen, de straten staan haaks op elkaar, dus het is een paar 100 meter over de stoep. Sinds haar broertje naar school gaat in januari loopt ze alleen van het hoofdgebouw naar de kleuters, vond ik logisch. Maar ze is de serieus de enige. Alle klasgenoten worden eerst bij het hoofdgebouw opgehaald en lopen daarna met ouders naar de kleuters.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Oh dat is wel apart ja. Ja mijn dochtertje gaat ook nog nergens alleen heen, maar kinderen van 9 jaar en ouder allemaal wel eigenlijk. Maar het is ook wel echt een dorp hier hoor. De deur staat open als we even een boodschap doen en de fietsen staan hier rustig zonder slot.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Hier wel Randstad en het wisselt erg. Sommige kinderen gingen dus in groep 4 al alleen naar huis, anderen worden nog lang gebracht en gehaald. Zelfde met buitenspelen, sommige kinderen fietsen de hele wijk door, anderen helemaal niet. Mijn dochter mag wel naar het speeltuintje achter ons blok, maar that's it. Inderdaad ook een gevalletje 'gebruiksaanwijzing', maar ja, je kunt ze niet eeuwig binnen houden...

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,801
    4,182
    113
    Hier hebben we een klein schoolplein (groep 1-2-3) en een grote en bij het grote schoolplein zie je zowel in de ochtend als ik de middag slecht een handje vol ouders nog maar, het grootste deel komt alleen.Ik zei ook altijd pas in groep 8 maar daar kwam ik van terug. Als ze dan uit school willen afspreken is een mobiel wel erg handig. Ik wil ook als dochter naar sport gaat oid dat ze me even appt als ze er is.
    Maar nogmaals ze is (bijna) 9 maar in haar ontwikkeling echt al zo veel verder. Ze is echt al een puber (ook lichamelijk trouwens)

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Mijn kinderen kennen enzo knol en andere bloggers/volgers wel.
    Vooral door minecraft.
    Mijn jongste kijkt veel naar ethan gamer (daar is het mee begonnen ) en spreekt behoorlijk Engels daardoor.
    Het taalgebruik door Nederlandse bloggers is wel wat uitgebreid maar ze weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen gebruiken.
    Als ik ze vergelijk met de andere kinderen hier in de overall witte Vinex wijk zijn mijn kinderen redelijke softies

15. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Het laatste hier ook niet meer met 8jaar (nu zijn de zappsport, minecraft en Starwars films helemaal in)..

Van andere kant lijken wij bijna een uitstervend ras, maar hier (in de klas, in de straat) leeft dat vloggen helemaal niet. Heb er geen een kind ooit over gehoord, ool niet dat ze zomaar op YT naar dat soort filmpjes kijken.
    Youtube gebruiken ze eigenlijk enkel om muziekvideo's te zoeken of om mee te dansen met Just dance filmpjes.

16. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Serieus?

Is hier echt op geen enkele school in de omgeving. Is echt een gewoonte dat kinderen een mobiel krijgen als ze 10 zijn.
    Ik weet dat ik moest lachen tijdens dat koninglijke interview. Zelfs W-A hield zich aan de '10-jaar regel' :roflmao:

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    #57 suus1983, Aug 22, 2017
    Last edited: Aug 22, 2017
    Mijn zoontje wordt volgende maand 10 (hij is blijven zitten). Zijn teamgenootjes zijn allemaal 10 of 11. En de meeste zijn klasgenootjes worden dus ook 10 de komende tijd.
    Bovendien hebben wij geen vaste telefoon thuis en gaat hij 1 middag per week alleen naar huis en vind ik het fijn dat hij dan bereikbaar is.

18. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Bij groep 5 denk ik aan 8, gaandeweg 9 worden.
    Behalve bij blijvenzitten dan.

10jaar is mijn richtlijn voor eigen telefoon.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Had net nog wat toegevoegd, maar hij is dus idd bijna 10. Had beter een leeftijd kunnen toevoegen. Ik zie hier in de omgeving veel rond 9 a 10 jaar een telefoon krijgen.
    Dochtertje krijgt eentje in groep 6, dan wordt zij 10 jaar.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Ik vind het onzin om koste wat kost star vast te houden aan een bepaalde leeftijd of groep. In eerste instantie zou ze er hier een krijgen als ze naar het VO ging (dan is ze 11), maar toen kreeg de school een dependance waar groep 7 en 8 in zitten. Voor mij veranderde de situatie toen. Dus nu krijgt ze er volgend jaar als ze naar de dependance gaat een, dan is ze 9.

Share This Page