Enzo knol

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bosi333, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter net 8 heeft een tijdje naar Enzo knol gekeken, ik heb met haar mee gekeken want ik kende hem niet.
    We hebben het over zijn taalgebruik gehad, en ik heb aangegeven dat ik het niet heel prettig vond klinken allemaal en niet wil hebben dat zij deze taal gaat gebruiken. Dit snapte ze prima.
    Inmiddels een paar weken verder kijkt ze niet meer naar hem en kijkt ze voornamelijk meisje Djamilla, en een gezin dat allemaal dingen test en uitstapjes maakt.
    Ik denk, mijn dochter kennende, dat als ik er een "drama" van had gemaakt en het haar had verboden ze het veel interessanter had gevonden en langer was blijven kijken of het stiekem had gedaan....

2. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Redeneer je straks ook zo rondom alcohol, roken, uitgaan e.d.?
    Geen commentaar hoor, oprechte vraag.
    Dan kun je ook zeggen, dat wanneer je het verbiedt, ze het interessanter gaan vinden...maar onderzoek heeft het tegendeel uitgewezen.
    Ik denk dat grenzen geven niet kwaad kan.
    De jongens hadden op TV de zender BOZ (voor jongens) ontdekt, na een week dacht ik, ik wil niet dat ze hiernaar kijken, dus we hebben de zender geblokkeerd.
    Enzo Knol ken ik niet, ga eens kijken wat ik ervan vind, maar wat ik hier lees over taalgebruik, dan denk ik niet dat ik het ok vind.

3. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Wat erg...
    Nee dat komt er hier niet in...
    Ookal is dit een compilatie.

4. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hij zegt het hele filmpje lang 2 scheldwoorden, ik vond het niet dramatisch.
    Je kan echt niet alles tegenhouden, op straat horen ze meer scheldwoorden.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dat wil toch niet zeggen dat je thuis ook toestaat of aanbiedt? Op straat zien ze misschien ook wel eens ruzie, maar dat betekend niet dat wij hier elkaar de huid vol gaan schelden;)

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Nee naar door dat soort filmpjes riep prinsje ooit bij de voetbal in al zijn enthousiasme : oh my f#cking g#d.
    Ik stond echt te klapperen met mijn oren. Ik wil dat dus niet hebben. Van hem niet maar ook van vriendjes die bij ons spelen niet. Van de week heb ik er een naar huis gestuurd omdat hij het had over b.tch

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Er is een jongen in de klas bij mijn zoon die altijd raar taal heeft ...en dat is omdat hij het weer leert uit de buurt van een ander kind. De hele klas van mijn zoon ( de jongens) nemen het maar al te graag over...
    We zitten op een hele nette school in een goede wijk...( christelijke school)

Dus wat dat betreft ben ik het echt eens met Disaro

Ik ken een jongetje die thuis niks anders dan rijstwafels krijgt en verder alleen op de momenten van eten iets ...en ik heb werkelijk nog nooit zo'n schooierig kind hier thuis gehad. Het eerste wat hij deed was vragen om snoep, chips en koek. De hele tijd door.
    Thuis wordt "snacken"verboden.... maar bij hem werkt dat dus niet. Hij leek wel uitgehongerd.
    Kind in de groei moet ook niet alleen rijstwafels eten natuurlijk...maar dat is weer die gezondheidswaanzin zonder te weten waar je aan begint.

Maar goed...wil dus aangeven dat je kinderen niet overal voor kunt behoeden. Ik heb nog wel meer voorbeelden van kinderen waar iets wordt verboden en het dan dus de andere kant op werkt. Alsof ze meer ontevreden worden...juist omdat ze dingen niet mogen. Natuurlijk is het ook echt nodig om grenzen te stellen...alcohol en drugs bijvoorbeeld...daar zal ik zeker ook onze grenzen aangeven... maar kleinere dingen moeten kinderen ook zelf leren handelen...uiteindelijk leren ze daar van.

Maar nu met Enzo knol vind ik wel dat ik er toch meer bij moet blijven.

We hebben al besloten dat onze zoon het niet mag zien nog. Dochter wel..want die kan het wel aan.

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik had het niet beter kunnen omschrijven.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ken het zelf niet maar mijn dochter wel.
    denk dat ze het bij een vriendinnetje wel eens gezien heeft.
    thuis iig niet.
    ik heb de filmpjes zelf ook nog nooit gezien eigenlijk.
    maar als ik iets verbied en dochter zegt ja maar die en die en die mogen dat ook allemaal, ja jammer dan daar heb ik niks mee te maken hoor...

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Jouw voorbeeld is iets wat je idd kunt verbieden. Maar als mijn zoon bij een vriendje speelt dan heb ik weinig invloed op de spelletjes of filmpjes die hij daar doet. en ik ga echt niet elke keer de moeders van die kinderen uitvragen wat ze precies wel/niet mogen. T zijn allemaal fatsoenlijke vriendjes als ze bij ons zijn. Dus ik ga er vanuit dat die ouders op zn minst een redelijk verantwoorde opvoeding op na houden. Verder laat ik het los.

Zoon zelf ik ook wel erg braaf wat dat betreft. Dan zegt ie bijvoorbeeld dat er in filmpje xx een woord gezegd werd wat echt niet mag (grote verontwaardiging " het woord wat lijkt op chips" :p

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Dochter vind enzo knol ook geweldig. Maar nog liever kijkt ze naar joy of zo een beautyvlog meisje. Tja wat betreft taalgebruik, als ik horen waar ze af en toe van school mee thuus komen heb ik niet de illusie dat ze het niet mee zouden krijgen als ik enzo knol verbied. Ze weet dondersgoed dat ik zulke taal van haar niet wil horen. Hoe werkt trouwens zo een leeftijds begrenzing?

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dit dus.
    Ze kijken het zo af en toe, en dan luister ik vaak mee.
    Ze weten dondersgoed dat zij niet mogen schelden. Klaar.
    Ik en mijn man floepen er af en toe ook wat ook. Tsjah, zij mogen dat niet. Heel simpel.
    Hebben trouwens wel leeftijdsding ingesteld op YouTube. Kan je gewoon bij instellingen doen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    #33 Snoopy1979, 18 jun 2016
    Laatst bewerkt: 18 jun 2016
    YouTube, instellingen, algemeen, beperkte modus. Mocht er meer mogelijk zijn hoor ik het graag. Heb het wel getest en het werkte wel.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ga ik morgen even uitvogelen, bedankt

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja het werkt echt...

Ik heb trouwens hier wel de regel getroffen...als ik je rare taal hoor uitspreken of horen van iemand dat je dat doet( juf of ouder van vriendjes) dan mogen ze het niet meer kijken...

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier kijkt de oudste helemaal geen video's, vlogs of iets op de tablet en Enzo Knol kent ze niet eens (ik ken hem net whaha). Ik vind het niet nodig überhaupt dergelijke dingen te bekijken en op school en sportclub is het ook helemaal niet 'hot' of iets, dus het is verder ook niet aan de orde. Daarnaast is de tablet of computer hier dus ook echt alleen voor dingen voor school, Squla of feitjes opzoeken dus het is nog een ver van ons bed ding. Al blijf ik dergelijke dingen een beetje onzin vinden en niet echt iets wat ze hoeven te zien. Niet omdat ik het slecht vind, maar het voegt gewoon weinig/niets toe. Dan liever vermaak zoeken op een andere manier zeg maar ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Hier dus ook nog totaal niet. Ze weet niet eens wat een vlog is:(
    Hier gebruikt de oudste de tablet eigenlijk alleen voor de telekids app.
    Maar ik sta ervan te kijken in dit topic dat iedereen die meisjes enz wel allemaal kent.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja ik eigenlijk ook whaha. Hier speelt dat ook helemaal niet in groep 5 op school en op de sportclub met meisjes van 9/10 jaar. Die zijn daar allemaal helemaal niet mee bezig. Maar schijnbaar is het dus wel vrij normaal. Nou ja, anders had ik het alsnog geen optie gevonden als anderen het wel zouden bekijken, dus het is alleen maar mooi meegenomen :p

19. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ze horen dat soort dingen ook op school, van kinderen die een oudere broer/zus hebben.
    Mijn oudste (8) kent het ook, en kijkt er ook graag naar. Van mij mag het. Scheldwoorden hoort ze hier ook in de buurt, ze weet dat ze die woorden zelf niet mag gebruiken.
    Die meiden kent ze overigens niet.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste is bij toeval bij meisje djamila uitgekomen. Ze kijkt graag turnfilmpjes en daaronder staan dan altijd suggesties bij YouTube. Blijkbaar meisje djamila ook een keer. Mijn oudste weet denk ik ook niet wat een vlog is hoor ;)
    Hier speelt het trouwens niet via school ofzo, daar hebben ze het niet echt over dit soort dingen geloof ik. Maar dat zal heus nog wel komen.

Deel Deze Pagina