grote brand moerdijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door augurkjes, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eh bah.. lekker dan

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Poeh heavy, heb je alles goed afgesloten? Je weet maar nooit wat voor gevaarlijke stoffen er in die rook kunnen zitten :(

4. augurkjes

ja alles zit dicht. Nadeel dat dit huis echt slecht is, dus alles zal zo binnen kunnen komen. Huis word ook gesloopt over 1 jaar. Heb van die roosters erin die niet goed afsluiten en op de opbergzlder kunnen we onder de dakpannen door naar buiten kijken.

Hopelijk geen gevaarlijke stoffen die vrij komen. ZIe wel echt flink de rook hier over gaan.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon in Dordrecht en zie de rookwalmen ook over komen, las ook over een alarm maar hier niks gehoord.. zal er wel te ver vandaan wonen ofzo?

waar woon jij wonders?

6. augurkjes

PB je even voor me woonplaats ;)

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    bij me moeder is die wel afgegaan....ik heb me ramen en deuren ook dicht want hier hang ook wolkjes:)

8. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    op rtl7 kom er om half 5 een extra uitzending dames:)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    nu net lijk ik wel wat gehoord te hebben maar net te ver weg denk ik.. houd ook alles gewoon dicht.

10. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    vind maar eng:$vooral met de shell wat er bij zit;)

11. augurkjes

vind ook echt niks. Lucht word steeds donkerder. En inderdaad de Shell.... pffff

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

brrr hopelijk valt het allemaal mee...

13. Within

Within Niet meer actief

Shell ligt buiten de gevarenzone zeggen ze net in een officieel bericht

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Pfff, woon in dordr en ben naar huis gerend vanaf het winkelcentrum.

Mijn man werkt in moerdijk en is nu onderweg naar huis. Hopelijk is ie er snel!:(

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik zie wel een flinke fik op tv, maar kan nog niet echt achterhalen wat het grote gevaar nu is???? tis hier te druk om t echt te volgen.. is t echt zo gevaarlijk?? (zal wel.. alarmfase wordt niet voor niets gegeven..)..

bah.. als je er dichtbij woont..

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

op msn nieuws staat dat er levensgevaarlijke stoffen in de rook zitten. weet niet of dat een betrouwbare bron is hoor. heb normaal een andere startpagina maar onze pc is kapot en zit nu op de laptop

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou mijn man werkt als laborant (ook Chemisch) en zijn baas stuurt hem nu naar huis terwijl hij eigenlijk avonddienst heeft.. (bedrijf gaat nooit dicht). Dit is al aardig uitzonderlijk, dus denk dat zij er nog wel wat meer verstand van hebben. Baas geeft aan dat hij niet weet of het erger wordt en daarom liever niet wilt dat zijn werknemers nog door die lucht naar huis moeten.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    umm, werkt ie op de staart zeker?

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    dit staat op onderstaande website (foto's staan er ook op)

Omroep Brabant: Megabrand chemisch bedrijf Moerdijk
    MOERDIJK - Bij het bedrijf Chemie-Pack op industrieterrein Moerdijk is woensdagmiddag rond half drie een zeer grote brand uitgebroken. In delen van West-Brabant gaan sirenes af om te waarschuwen voor een eventuele giftige rookwolk. In Zuid-Holland geldt de hoogste alarmfase. Er is nog niets bekend over slachtoffers. Omroep Brabant Radio is rampenzender.
    Omroep Brabant volgt de brand van minuut tot minuut. Bekijk het LIVE verslag in groter scherm.

De brand woedt in een bedrijf aan de Vlasweg. Het bedrijf met ongeveer 50 medewerkers bewerkt en verpakt chemische producten voor diverse afnemers over de hele wereld. Volgens de website van Chemie-Pack heeft het een opslagpark met tien tanks van 23.500 liter. In de verwarmde tanks zijn brandbare, giftige en bijtende stoffen opgeslagen.

Levensgevaarlijk
    Volgens een brandweerman is het ‘levensgevaarlijk spul’ wat in de rook zit. Geluidswagens rijden door Moerdijk om de bewoners op te roepen ramen en deuren gesloten te houden. Dat zegt ook een werknemer van Chemie-Pack, die niet voor camera wil reageren. Volgens medewerkers is bij het bedrijf 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch materiaal opgeslagen.

Enorme rookwolk
    In de wijde omgeving zijn vlammen van tientallen meters hoog te zien. Ook zijn er gigantische steekvlammen van wel 40 meter hoog. De enorme laaghangende rookwolken boven het dorp Moerdijk drijven ook al richting Dordrecht, Sliedrecht en Hollandsch Diep en Hoeksche Waard. André van Schoonderwoerd, verslaggever van Omroep Brabant, dacht eerst dat het laaghangende bewolking was, maar het bleek een enorme rookwolk te zijn. Op satellietbeelden is vanaf half drie een rookpluim te zien.

Afgesloten
    Op last van de hulpdiensten is het scheepvaartverkeer op het Hollandsch Diep woensdagmiddag stilgelegd. Het Hollandsch Diep stroomt ten noorden van het industrieterrein. De afslagen naar Moerdijk vanaf de snelweg A17 zijn afgesloten. De politie bekijkt nog of de naburige A16 ook wordt afgesloten. De brandweer zegt dat de Moerdijkbrug mogelijk wordt afgesloten, als de rook zich richting het oosten blijft uitbreiden.

Massaal
    Brandweerkorpsen uit alle West-Brabantse gemeenten en Tilburg zijn uitgerukt. De bedrijfsbrandweer van Shell helpt bij het blussen en er zijn twee crashtenders, een blusreus ingezet. De brandweer zegt verder dat het bedrijventerrein slecht bereikbaar is, omdat het aan het water ligt. Ook zijn er ambulances en meetploegen van de brandweer onderweg.

Landelijk coördinatiecentrum
    In Dordrecht wordt woensdag de kwaliteit van de lucht gemeten. De sirenes gaan af de wijde omgeving van Moerdijk. Het luchtalarm gaat zelfs in Dordrecht en de Hoeksche Waard. De inwoners moeten ramen en deuren gesloten houden vanwege de brand in Moerdijk. Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft ook het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    lees nu dat ook sirenes in dordrecht en hoekse waard gaan?!!!

Deel Deze Pagina