Juist omdat het een uurtje is is wennen lastiger, een flink tijdsverschil heb ik helemaal geen moeite mee; dat is 1x je ritme omgooien en klaar - hoewel ik daar alleen ervaring mee heb op vakantie en zonder kinderen, dat is ook heeeel anders dan als je dagritme met 1 uur verschuift maar je interne klok niet.
Ik probeer je te begrijpen hoor. Maar alles verschuift toch juist? Dus als je eerst om 10u naar bed ging en 6u wakker werd. En je gaat nu ook om 10u naar bed (voor je gevoel dus een uur te laat) en je bent weer om 6u wakker dan slaap je toch net zo lang?
Als je slaapt ja. Maar dat is, in elk geval bij mij, het probleem bij het verschuiven van tijden. Ik heb nu de neiging om op de bank in slaap te vallen omdat ik eerder moe ben, maar wakker wil blijven om weer in een normaal ritme te komen. Doordat ik of wel in slaap val (kort op de bank) of juist niet en dus over mijn slaap heen raak, slaap ik als ik in bed lig niet meer goed in. Ook slaap ik niet de uren die ik normaal achter elkaar slaap. Maar ben ik op de oude tijd weer wakker. En dan is het nu dus 5 of 6 uur 's morgens. Dus mijn slaap is onderbroken en ik haal het aantal uren niet. Daardoor is de kwaliteit van mijn slaap ook minder.
laten zoals het nu is, ondanks dat ik er echt 2x per jaar minimaal een week last van heb. Ik hou echt niet van donker, dus profiteer op die manier het meeste van licht.
Dat werkt bij mij dus niet zo. Hier zijn sowieso de kinderen raar wat dat betreft; later naar bed betekent eerder wakker. Dus ze worden nu niet om 6 u wakker (7u zomertijd) maar om 5 uur. En dan begint school wel gewoon om 8.30 natuurlijk, niet op de ‘oude zomertijd’. Waardoor alles scheef loopt. Dus dan gaat het ook niet meer om 1 uurtje, maar om een niet-synchroon lopende interne klok bij een dag met vaste tijdsindeling (want geen vakantie). Dit duurt geen maanden, maar lang genoeg om vreselijk irritant te zijn.
Maar omdat het voor jou niet lichamelijk belastend is wil dat toch niet meteen zeggen dat het bij andere ook zo is. Ieder mens is nu eenmaal anders en ieder lichaam reageert nu eenmaal anders. Beetje jammer dat je mensen als '' zeur '' bestempeld. Ik zou willen dat je voelt wat ik voelde door dat ene klote uurtje. Maar geeft niets joh, jij denkt echt het wiel uitgevonden te hebben ofzo, jouw mening is de waarheid en daar moet iedereen het gewoon mee doen. Bah!
Dat heb ik ook ja. Ben erg vroeg wakker. Maar ben zo druk de hele dag dat ik geen tijd heb om moe te zijn. Dat scheelt misschien. Zodra ik zou gaan zitten ben ik ook moe. Of als ik er dus teveel mee bezig zou zijn. Maar dat heb ik sowieso, als ik na een nacht van 4 uur denk dat ik er last van ga hebben, dan heb ik het ook. Als ik denk, we zien wel en we gaan ervoor gaat het prima. Ok, misschien zit zoiets dan alleen bij mij tussen mijn oren
Oh nee hihi ik noemde Blossom85 een zeur maar dat was een grapje (vandaar deze erbij) Ik vond sommige teksten een beetje gezeur ja. Dat is toch niet zo erg om te zeggen. Vind ik wel anders dan iemand een zeur noemen.
Oke. Duidelijker verhaal zo. Kijk als je het zo typt (en dat meteen zo had verwoord) dan snap ik het wel. En dan klinkt het ook aardig Dat druk zijn heb ik ook hoor. Zeer intensief en verantwoordelijk werk, kinderen, Masteropleiding, huis, man, vrienden, etc etc. Genoeg om de dagen mee te vullen. Maar juist voor een aantal dingen heb ik het nodig om me goed te kunnen concentreren en focussen. En moet ik uitgeslapen zijn. En dat merk ik dus meteen als dat even minder is. En zeker als dat weken duurt en niet snel bijtrekt.
Klopt. Er zijn mensen die altijd wat te zeuren hebben. Maar om eerlijk te zijn zie ik die in dit topic eigenlijk niet. Degenen die er last van hebben leggen gewoon uit waarom en op een normale manier. Daarom raak je hen juist ook door te praten over gezeur en negatief zijn. Volgens mij balen juist degenen die hier zoveel last van hebben het meeste van. Juist omdat ze, net als ik, wel actief zijn, hun tijd nuttig en effectief (willen) besteden en die wisseling van tijd dat juist heel erg in de weg zit. Als een ander, niet alleen jij hoor maar ook nog een aantal anderen hier, bagatelisseren en blijven herhalen dat men zich niet moet aanstellen want het is maar een uurtje en je kunt toch gewoon dit of dat doen en dan is het over, dan stoort dat. Want dat is juist hetgeen die mensen, ik ook, al doen om er zo min mogelijk last van te hebben. En dan nog blijft die last bestaan. En als ze dat dan aangeven dan klagen en zeuren ze. Dat is niet tof om te horen.
Het maakt mij echt niet uit, laten we doen; de meeste stemmen gelden Wintertijd is de originele tijd, dus ik zou ervan uit gaan dat dat de tijd zou gaan worden.
Het zit bij mij wel echt tussen mn oren. Namelijk aan de linkerkant. De hele dag knallende koppijn en kan mn linker oog niet lang openen. Opvallend, ieder jaar paar dagen na het verzetten van de klok.
Ik heb ook knallende koppijn en dat is echt door minder slapen. Ik kan niet wachten tot de zomertijd, dan slaap ik veel beter en ontspannen.
De wintertijd is de normale tijd. Altijd zomertijd is voor Nederland op een paar maanden na helemaal niet handig. Ik wil graag het hele jaar door de normale tijd, wat nu dus bekend staat als 'wintertijd'. Dat geschuif met die klok kan ik heel slecht tegen. Vooral als we naar zomertijd gaan heb ik daar zeker twee weken last van. En met kinderen vind ik het ook een drama. Die waren vanochtend weer heerlijk om 5 uur wakker (net als gisteren) en lekker druk de hele dag, van het slaaptekort.
Sinds gisteren zit zoontje helemaal in de wintertijd. Slaapt weer netjes tot 7u. En ik slaap een uurtje langer. Ga om 22u ipv 23u slapen tot 7u