Ben dat ding nu een paar keer tegen gekomen Lijkt mij een onnodig ding of je scheurt of niet. Zijn er dames die zon ding hebben gebruikt ?
Haha dat zei ik dus ook toen mijn verloskundige er over begon! Nee ik geloof er niet zo in! Ik denk dat het precies het zelfde verhaal is als met de "preventieve knip". Geeft ook geen garantie.
Een preventieve knip? Zijn ze nou helemaal? Dat mogen ze bij mij wel weg laten hoor, ik scheur of ik scheur niet word niets aan m'n lijf geknipt behalve mijn haar
ahh gut een geboortetrainer nou ik geloof er ook niet in hoor bij mijn eerste was ik licht uit ge scheurt dus bij mijn 2de begonnen ze er ook over maar heb gelijk gezegt dat dat aan mij niet besteed was gewoon de natuur zijn werk laten doen .....of je scheurt of je scheurt niet en bij de tweede was er niets aan de hand .dus nu bij de derde hoeven ze er ook niet over te beginnen want ik geloof er dus niet zo in
Dat riep ik eerst ook. Maar Ik ben blij dat ze m gezet hebben, anders was onze zoon er nooit zo goed vanaf gekomen. Hij was nl dubbel omstrengeld en anders hadden we ivm wegvallen van z'n harttonen met veel bambari naar t ziekenhuis gemoeten...waar ze waarschijnlijk t zelfde hadden gedaan. De knip valt me reuze mee, terwijl ik n flinke heb (onze zoon is 11 dagen oud). Vanwege de verdoving van tevoren en t knippen in een wee niks van gevoeld en tijdens de hechtingen ben je alleen maar bezig met je kleintje. En echt als ik dat koppie zie denk ik nu: al zetten ze nog 100 knippen dat is hij dubbel en dwars waard.
+1 Mijn zoon had een opgeslagen armpje, wat met een knip en kordaat optreden van de gyn is opgelost (lees rechtgelegd). Hierdoor hadden zowel zoon als ik geen schade. Meeste kindertje hebben arm uit de kom, gebroken sleutelbeen oid. Van te voren had het van mij niet gehoeven, maar ben blij dat er is door gepakt!
Maar dan is het ook geen preventieve knip Die is namelijk alleen maar om te voorkomen dat je uitscheurt
Dames, dit topic is een tijdje geleden ook al geweest, maar kan hem eventjes niet meer vinden. 'k Ben ervaringsdeskundige Ik heb hem twee weken gebruikt om te oefenen voor de bevalling. Ik kwam toen tot 8 cm. Dit gaf me veel vertrouwen in de bevalling. Mijn zoontje werd een week te vroeg geboren, anders had ik hem nog een weekje langer kunnen gebruiken. Voordelen: - Je weet hoe je moet persen - Je raakt niet gespannen/verkrampt tijdens het persen van het 'gevoel' ken je al, wat de bevalling ook weer bevordert. - Je krijgt vertrouwen in je eigen lijf (ik 'kon' immers al 8 cm eruitpersen ) - De kans op een knip is kleiner, uiteindelijk na 45 minuten heb ik er wel eentje gehad overigens. Maar mijn vk vertelde dat de meeste dames die hem gebruikten geen knip hoefden. - Diverse verloskundigen zijn er enthousiast over (dat zegt ook wel wat vind ik). - Ik kan niet wachten om weer te gaan oefenen, er moet echt wel weer wat opgerekt worden - Na de bevalling kan je het gebruiken als bekkenbodemtrainer, dat heb ik de vorige keer niet goed gedaan en is helaas nu een noodzaak geworden... Fijn om het dus als hulpmiddel te hebben! Kortom: Het is geen wondermiddel, maar voor mij persoonlijk wel een erg prettig hulpmiddel geweest. het oefenen is erg genant, maar daar hoeft niemand bij te zijn.
Ik sta er niet afwijzend tegenover. Ik denk dat het je vertrouwen kan geven. Dat je al een beetje weet hoe het voelt, welke kant je uit moet persen enzo. Of dat het echt scheuren of knippen voorkomt geloof ik niet, maar dat het je kan helpen geloof ik juist wel!
@Zauberin Ik beval sowieso in het ziekenhuis en als ze moeten knippen prima Maar een preventieve knip ? Nou nee niet aan mijn lijf Je perineum is gemaakt om te scheuren En naar mijn mening heelt een (kleine) scheur sneller dan een knip
Misha85, dat is niet waar. Een preventieve knip wordt vaak schuin gezet zodat je anus niet helemaal uitscheurt. Je kunt moeite krijgen met je ontlasting ophouden voor de rest van je leven als je daar uitscheurt! Is echt niet voor niks Ontopic, heb geen epi no gebruikt, geen knip, geen scheur. Betwijfel of het werkt maar baat het niet dan schaadt het niet toch?
Als het de goede kant opscheurd wel ja.. Bij mij is het de verkeerde kant opgescheurd. Met als gevolg, totaal ruptuur. Geloof me maar, als ze dat zien aankomen dan heb je echt veel liever een preventieve knip
Mijn dochter is gehaald met een vacuümpomp, dan heb je geen keuze. Er is echt niet gevraagd of ik dat wel wilde.
Heb er toevallig van de week ook veel over gelezen, ga er zeker één bestellen! Uit een australisch onderzoek kwam van de vrouwen die met de epi-no getraind hadden 40% er zonder knippen of scheuren vanaf, tegen 27% die hem niet gebruikt hadden. En een duits onderzoek zelfs 47% tegen 9%. Hier staan die studies: Wetenschappelijk bewijs | Epi-no Vind ik vrij overtuigend. Alleen ik vind 140 euro ofzo, echt áchterlijk duur voor wat het is. Ik bedoel, het bevat dezelfde onderdelen als een fietspomp en die koop je voor een tientje. Kom op zeg!! Maar goed, zal wel door het patent komen ofzo.