keizersnede op 38 of 39 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Iriske, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iriske

Iriske Nieuw lid

6 mei 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik ben momenteel 35 weken en 2 dagen zwanger. De geplande bevaldatum is 8 juni, maar aangezien mijn ventje in stuit ligt, wordt het een keizersnede.

De gynaecoloog zegt dat ik mag kiezen of hij op 38 of 39 weken wordt geboren. Het gaat om de dag dat ik precies 38/39 weken ver ben dat de keizersnede zou doorgaan.
    Op 34 weken woog hij al 3 kilogram.

Ik heb al bij verschillende mensen nagevraagd wat ik het best kan kiezen. Het wordt ook allemaal zeer lastig door bekkeninstabiliteit, rugpijn (bijna hernia), ...

Heeft iemand hiermee ervaring?
    Wat is het beste voor mijn kleintje?

Bedankt.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat het beste is voor je kleintje kan alleen je gyn je vertellen. Die weet alles wat er is te weten over jou en je kindje...en die heeft er als het goed is ook voor geleerd.

ik denk dat je samen met de gyn tot een beslissing moet komen. Wij kunnen niet weten wat jullie weten en voelen wat jij voelt.

succes

3. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou fijn dat je het mag kiezen ...

Ik heb ontzettend last van bekken, heb 2 hele grote kids gebaard (9 en 10 pond) en deze wordt ook groot, toch wilde mijn gyn het pas rond 39 weken doen. Ik hoopte juist iets eerder, maar dat gaan we komende tijd nog bespreken.

Je kan ook zeggen met ongeveer 38,5, zit je er precies tussen ...

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Fijn dat je in ieder geval een keuze hebt!

Zou dan inderdaad een datum er tussen kiezen.
    Bijvoorbeeld met 38.5

Succes

5. Iriske

Iriske Nieuw lid

6 mei 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie geruststellende antwoorden.

Jammer genoeg opereert mijn gynaecoloog enkel op maandag en kan ik geen datum tussenin kiezen.

6. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze doen het eigenlijk bijna altijd pas met 39 weken, behalve als er een andere reden voor is. Nu lag ik al sinds 14 weken met volledige bedrust dus mijn gyn was ook soepeler. Mijn dochter is 38.4 gehaald. Ze hebben meer kans op een wet lung voor de 39 weken (behalve als er al weeën zijn geweest trouwens). Wij hebben de afweging gemaakt, ik kreeg op het laatst ook medicatie die niet goed was en daarnaast was de pijn (ik had regelmatig extra gewrichten uit de kom door verweking, ik heb een bindweefselaandoening) niet meer te doen en gaf mijn gyn aan dat dit ook effect had op het kindje. Ik denk dat het per geval verschil wat "beter" is. Heb jij het idee dat je dat weekje toch redelijk kunt overbruggen en slik je geen medicatie die schadelijk is dan zou ik daar voor kiezen, mocht je het idee hebben dat het heel erg veel stress geeft of er medicijnen geslikt worden die ook echt niet goed zijn dan zou ik voor 38 weken kiezen. Maar jij bent de enige die voelt wat jij nu voelt, hoeveel pijn je hebt en of je het nog een weekje langer volhoudt.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat vind ik altijd zo apart. Dat ze altijd maar op 1 bepaalde dag opereren. :(
    Waarom is het zo drama als een andere gynaecoloog opereert?
    Ik zou het niet erg vinden.
    Maar goed... het zal vast een goede reden hebben en als ik die hoor zal ik het vast ook wel snappen. :)

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier wordt ks uitgevoerd met 39 weken.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een ks met 38 weken precies. Dit is niet conform de richtlijnen in het ziekenhuis. Het is het beste om het kind pas met 39 weken te halen maar in mijn geval wogen de risico's van het zelf opgang komen van de bevalling zwaarder dan de vroege geboorte. En het was mijn derde kind en de twee voorgaande kinderen waren beide behoorlijk groot voor de zwangerschapsduren (3800 gram bij 38+5 en 4100 bij 39+2)
    perfecte apgar en 3570 gram.

Deel Deze Pagina