Hoi dames! Ik wist even niet waar ik het moest posten, dus ik doe het maar bij de ervaren dames! 2 maand geleden heb ik een vroege miskraam gehad. Op mijn werk tilde ik gewoon zoals atlijd zware dozen en thuis de boodschappen. Nu kreeg ik reacties van mensen dat ik helemaal niet moest tillen in de eerste weken. Nu is mijn vraag, hoe deden julie dat? ik weet niet hoe ik hiermee moet omgaan!
ik tilde in mn vorige zwangerschap ook behoorlijk veel hoor.. was toen cassiere, en hielp mensen gewoon met een kratje bier tillen.. manlief is t er niet helemaal mee eens, maar denk dat je zelf wel aan volet wat je wel en niet kunt tillen...
ik heb ook al die tijd gewoon getild hoor! en nu nog, al probeer ik wel boodschappen met manlief te doen en daniel zoveel mogelijk zelf te laten doen, maar dat is ivm bekken
het is eigenlijk voor je eigen rug dat je beter niet te zwaar kan tillen. Voor de baby maakt het niet zoveel uit hoor
De overheid geeft het volgende advies: Tijdens de zwangerschap en tot 3 maanden na de bevalling moet u handmatig tillen van gewichten zo veel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in 1 handeling te tillen gewicht minder zijn dan 10 kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag u niet vaker dan 10 keer per dag maximaal 5 kilo tillen. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag u niet vaker dan 5 keer per dag maximaal 5 kilo tillen. Mijn verloskundige heeft geadviseerd om deze richtlijnen toch zo veel mogelijk na te streven!
Natuurlijk is het als je verder in de zwangerschap bent niet goed om te zwaar te tillen (zoals een krat vol met boodschappen bijv.). Maar ik ben nu bijna 37 weken zwanger en ik til mijn dochter van ruim 10 kilo ook nog tig keer per dag op. Aangezien ze nog niet loopt zal het wel moeten en ik heb nergens last van hoor.
Mijn dochter was 6 maand ongeveer toen ik weer zwanger was, dus die moest ik voortdurend opheffen! Er wordt wel gezegd bij bloedverlies je zo rustig mogelijk te houden en zeker geen ramen kuisen (die beweging in de hoogte is namelijk wel heel slecht)
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap toen ik 7 weken wAs en het nog niet wist een hele verhuizing gedaan! En dan ook 4 hoog met een wenteltrap! Bank naarboven, kast, bed etc!! Toen ik klaar was kreeg ik kramp maar na even rusten was het over.. Heb er veder geen nadelen aan over gehouden, mijn dochter is helemaal gezond!
Hier ook, kan toch ook niet anders? En tja, boodschappen en wandelwagen moet ook gewoon mee naar binnen...
Alleen later in de zwangerschap kan het schadelijk zijn en dan niet eens voor de baby maar voor jezelf, je bekken. Vanaf 30 weken werd mij geadviseerd door de vk niet meer dan 3kg te tillen. Maar wat betrefd je miskraam, dat komt zeker niet doordat je zwaar getild hebt nee.