Ik ben bij mn dochter ingeleid met 40w omdat ze al op 9 pond werd geschat. Inleiding ging toen adhv tabletjes, had volgende ochtend 2 cm ontsluiting, infuus gekregen vanf 16:00 bleef ik op 6 cm ontsluiting hangen omdat ze niet ingedaald was en uiteindelijk om 22:15 een keizersnede gehad. Nu is het kindje weer vrij groot, waarschijnlijk wel iets minder dan mn dochter, maar het is ook weer niet ingedaald. Ik zou dolgraag vaginaal willen bevallen, maar dit doen ze dus alleen dmv een balloncatheter ivm keizersnede in het verleden. Maar de gynaecoloog zei dat inleiden dmv ballon langer kan duren dan bijv. gel/tabletjes. Dus nu hebben we vorige week besloten met de gynaecoloog dat als ik morgen niet inleidbaar ben, we een datum voor een keizersnede gaan plannen voor volgende week. In 1e instantie ging ik akkoord, maar nu ik er een paar nachtjes over geslapen heb, wil ik niet zo snel "opgegeven". Ik wil het natuurlijk bevallen gewoon nog 1x proberen. Maar ik heb wel een kindje thuis en als het inleiden even duurt en uiteindelijk de bevalling toch weer een keizersnede eindigt, ben ik zo een week van huis. Mijn vraag is: hoe lang duurde het voordat ze je vliezen konden breken met een ballon? En was dit vanaf potdicht of was je al verweekt/beetje ontsluiting? En weten jullie of het verschil maakt in tijd of je al ontsluiting/verweekt ben of niet?
Ik ben met 39 weken ingeleid....zat potdich Op maandagochtend ballonkatheter geplaatst, heel de dag en nacht op zaal gelegen zonder ergens last van te hebben. Dinsdagochtend gingen ze voelen en had ik 3cm Dus naar de verloskamer gebracht om 7.30, vliezem gebroken. Kreeg niet uit mezelf weeen dus aan t infuus, die is opgevoerd naar 4 op een gegeven moment en kreeg toen behoorlijke weeen. Dat was rond 10.30, om 16.00 volledige ontsluiting en m'n dochtertje is om 16.40 geboren. Ze hadden tegen mij ook gezegd verwacht niet dat je dezelfde dag nog bevalt en dat klopte.
Ik heb ook een balloncatheter gehad bij mijn zoon. Half 8 ingebracht en om half 12 zat ik toen op 3 cm. Vliezen gebroken en uiteindelijk blijven hangen op 5 cm en toen een keizersnede. Hier ging de balloncatheter dus wel snel! Ik had 1cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis kwam.