Epi no

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beepje, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    #1 Beepje, 4 jul 2014
    Laatst bewerkt: 4 jul 2014
    Ik las net hier iets over de Epi no.
    Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
    Misschien hebben jullie nog tips en tricks :D

Ik zit eraan te denken om er eentje aan te schaffen.
    Je mag hem vanaf week 37 gaan gebruiken las ik.
    Dan maar hopen dat ik niet eerder beval ;)

2. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er over gelezen en het overwogen, maar daar het niet mijn eerste bevalling is, raadt mij fysiotherapeut het af (overbodig zegt zij)
    Maar voor een eerste bevalling zou het een goede voorbereiding kunnen zijn, mits je de. Epi-no plus hebt.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Zijn er verder nog mensen die er ervaring mee hebben?

4. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring maar ik heb hem wel. Ik sta/stond er wat skeptisch tegenover maar ga het toch maar proberen.

Mocht het niet helpen tegen het inscheuren/knippen dan heb ik er denk ik in ieder geval meer zelfvertrouwen door doordat ik weet waar ik heen moet persen straks.

Mijn vk was er in ieder geval erg over te spreken.

5. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en mijn ervaringen hoop ik je over een paar weken te kunnen vertellen ;).

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja graag! Ben benieuwd.
    Goed oefenen en veel succes.
    Ik ga t ook eens bij mijn vk voorleggen.

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lees ff mee, wil er ook één gaan bestellen!

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Op marktplaats staan er ook een aantal, ook wellicht handig voor ervaringen uit te wisselen? :)

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi, staat er 1 voor 75 euro, dat scheelt de helft, maar er staat niet bij of ie wel of niet gebruikt is... (als ie gebruikt is hoef ik 'm niet)

10. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gebruikt. Vanaf week 37 braaf iedere dag geoefend ermee. Bij de bevalling heb ik geen enkele schade opgelopen. Op een schaafwondje na. Weet natuurlijk niet of het nou door dat ding komt, of dat het geluk hebben is. Maar mijn kindje was bijna 3700 gram, dus geen kleintje. En persfase was een half uur, dus ze kwam er ook nog redelijk snel uit.

Daarnaast deed ik ook iedere dag masseren met die olie van Weleda. En deed ik veel oefeningen van de yoga om je bb te ontspannen, goede te kunnen persen en het persen even te kunnen stoppen toen het hoofdje stond. Daarbij had ik een hele ervaren vk, dus ik denk dat het een combinatie was van dat alles.

Maar ik was wel blij dat ik met de epi no heb getraind. Mijn vriendin heeft hem nu ook en moet bijna bevallen. Ik zal haar ervaring ook eens vragen en hier neerzetten tegen die tijd.

11. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor 105 euro je een nieuwe. Heb je alleen dat drukmetertje niet, maar ik heb het niet gemist hoor.

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O, dat scheelt wel, 105 is toch weer minder dan 150.. Bedankt voor het delen van je ervaring, ben ook benieuwd hoe het straks met je vriendin gaat als zij bevalt!

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Maar met die meter kun je toch zien hoe ver je al bent of niet?

14. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, die geeft alleen de druk aan, wat handig kan zijn als je na de bevalling wilt trainen. Hoe ver je bent in de zin van ontsluiting kun je makkelijk zelf checken. Je doet hem in, pompt hem op, dan pers je hem lichtjes eruit (meestal floept hij er zelf wel uit) en dan doe je er een meetlint omheen. Er zit een kaartje bij waarop je kunt lezen hoeveel cm omtrek hoeveel cm ontsluiting is. Ik heb het drukmetertje nooit gemist, dus die 50 euro extra vind ik het niet waard. Hoe het bij achteraf trainen is weet ik niet. Ik doe het gewoon op gevoel en dat werkt prima vind ik :)

Ik ben overigens nooit tot de tien gekomen. Ik heb bijna vijf weken dagelijks getraind ermee en zat uiteindelijk op 7/8 cm.

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goed om te weten lichtroze!

Heb jij 5 weken getraind ermee?
    Je mag hem toch pas vanaf week 37 gebruiken?

Floept je kind er ook zo makkelijk uit als die ballon? :D

Hmm die olie moet ik me ook gaan halen dan.
    Maar heb je dan niet kans dat je snel een schimmeltje krijgt omdat je de balans verstoort of zo?

16. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja maar ben pas bevallen met bijna 42 weken :p. Dus daarom had ik wel even de tijd om te oefenen.

Ik vond de persfase makkelijk gaan, maar dat heeft denk ik aan meer omstandigheden gelegen dan alleen de epi no. Maar ik denk dat het wel heeft bijgedragen.

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wat voor omstandigheden dan?

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb het met mijn vk overlegd maar zij was er geen voorstander van. Ze zag er het nut niet zo van in omdat je met de epi no toch niet toch 10 cm kan komen, dat dat bij niemand zou lukken.

Zijn er verder nog ervaringsdeskundigen hiero?

19. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doordat ik ook fanatiek masseerde met weleda olie, heel wat ontspanningscursussen heb gevolgd en me de techniek goed eigen kon maken, misschien ook wel erfelijkheid en hele goede begeleiding (onder andere natte warme doeken tegen het gebied daaronder, waardoor ik weinig pijn voelde en heel goed wist waar ik heen moest persen).

Mijn vk heeft hem zelf gebruikt en was er erg enthousiast over. Ook zij kwam niet tot de tien, maar dat is ook niet nodig. Ieder beetje helpt al, en vooral het vertrouwen wat je ervan krijgt, helpt. Daardoor ontspan je goed, omdat je niet in de stress schiet omdat je bijvoorbeeld denkt dat het niet pas. En het gaat ook om het gevoel. Door dat ding voelde ik zo goed hoe ik mijn bekkenbodemspier kon beïnvloeden, en met name ontspannen om er iets groots doorheen te laten. Ik deed ook wel allemaal van die oefeningen, maar het voelt anders als je er echt wat 'tussen' hebt zitten.

Het kijkt wel een reclamepraatje haha, maar ik word soms een beetje moe van die mensen die het niet zelf hebben ondervonden, maar wel een mening erover hebben. Naar mijn idee kun je er pas wat zinnigs over zeggen als je hem hebt gebruikt en kan het voor veel mensen een oplossing zijn. Ik ben hem trouwens ook gaan gebruiken n.a.v. oefenen voor mijn vaginisme.

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    T klinkt goed lichtroze. Ik heb dat vertrouwen ook nodig.
    Zeker omdat ik bang ben dat het niet past.
    Aangezien hier de boel al een half jaar stil staat, ben ik bang dat t een beetje dicht is gegroeid :D zeg maar. Vaginisme heb ik jaren geleden ook gehad. Heb de weleda olie ook al in huis toevallig en ben bezig met een cursus hypnobirthing voor de ontspanning. Die warme natte doeken moet ik onthouden!

Deel Deze Pagina