Remifentanyl pomp heb ik bij de eerste gehad. Ik vond achteraf dat mijn meissje behoorlijk versuft was. Ze heeft pas na 6 weken de borst gepakt. Eerste 3 eken zo'n spuitje. Zwaar irritant. Ze zeggen dat dit verband kan hebben. Maar het is wel prettig ja, haha.
Mijn meisje was ook helemaal uitgeput, ze huilde wel toen ze haar hadden gehaald, maar zakte daarna volledig in. Ze sliep veel en pakte de borst niet en kreeg sondevoeding omdat ze het zelf niet op kon brengen om te drinken. Ze mocht dan ook pas na een week mee naar huis. Hier een foto toen ze net geboren was
@ butterfly Jeetje zeg schrok van de eerste foto komt dat allemaal door dat pompje? Dan ben ik toch wel blij dat ik hem niet mocht Wel raar he dat het zo verschild per ziekenhuis wat je kan krijgen aan pijnbestrijding en hoe en wanneer ze het wel of niet geven.
Hoe ze me behandeld hebben en hoe ze hebben gehandeld bij de 1e bevalling is verschrikkelijk. Donderdags begonnen de weeen en zaterdagavond laat hebben ze me opgenomen en zondag ben ik verder ingeleid, dus kreeg toen dat pompje. Ze hebben me natuurlijk veel te lang door laten lopen en de bevalling duurde veel te lang, dus later alsnog een ks gehad. Dus al met al was ze daardoor zo moe, dus denk niet alleen van het pompje. Ze heeft zelfs met 6 weken een echo van haar hersentjes gehad om te kijken of ze schade had opgelopen!! Gelukkig was alles in orde
schrik hier wel van, kleinste zoontje heeft al meerdere keren een epiduraal gekregen, hij is al vaak geopereerd (6 intensieve operaties en 3 x plaatsen centrale lijn). Dan kreeg hij ivm zijn longen een epiduraal en soms kon het ook met een ruggenprik. Helaas gaat dat vaak mis bij die kleintjes dus het was meestal ook nog eens voor niets en moest alsnog onder narcose. Ik hoop niet dat hij er rugpijn van heeft, maar dat kan hij ook nog niet zeggen want hij is nog geen 10 maanden. Hij huilt niet veel. Ik weet niet of het al genoemd is, maar een epiduraal is wat anders dan een ruggenprik. een epiduraal is een soort ruggenprik, maar die spuit blijft dan na een operatie in je rug zitten, zodat je nog een aantal dagen verdoofd blijft, na bijvoorbeeld een zware buikoperatie. Dan hoef je geen morfine of paracetamol na te krijgen. een epiduraal is gevaarlijker dan een ruggenprik omdat de kans op beschadiging of een infectie groter is. en een ruggenprik werkt tijdelijk. Ik heb trouwens wel een hele tijd (zenuw?)pijn gehad nadat ik een longrijpings-spuit had gekregen in mijn bil. Ik heb er ongeveer 15 weken pijn aan gehad en daarna verdween het!
Zo wat een verhalen zeg! Die foto ook, ziet er echt eng uit. Bij mij hadden ze 1x fout geprikt en toen die wel goed zat, bleek maar de helft van mijn lichaam verdoofd ik voelde aan de ene kant dus wel weeën en de andere kant niet. Dus moest er meer spul in. En een halfuur later moest ik al persen. Heb er dus echt niks aan gehad
Wil even vermelden dat heel veel patienten ook zonder epiduraal postoperatief vrij lang rugpijn hebben. Kijk maar eens op wat voor koude hard tafel je komt te liggen.
Hier 2 keer spinaal gehad ivm een operatie. Dit viel me alles mee! Daarna nog een aantal dagen het gevoel alsof er een blauwe plek op mijn rug zat, maar dat ging vrij snel alweer weg. Bij de bevalling een epiduraal gehad ivm een weeënstorm. Was inmiddels de 5e dag van inleiden dus ik kon ook niet meer. Tijdens het zetten wel ff een fikse scheut gehad door mn been heen, maar hij was verder echt supergoed gezet (ik scheen een hele goede anesthesist te hebben). Kon zelfs persen met de epiduraal aan! Maar ik heb na de bevalling denk ik nog wel een maand of 3 last gehad van de insteekplek. Alsof er iets klem zat ofzo. Ook nu blijft dat een gevoelige plek in mijn rug. Soms moet ik me daar echt "kraken".
Jeetje zeg dat is echt schrikken! Gelukkig dat alles in orde is! En wat belachelijk dat ze je zo lang hebben laten lopen..
Geen enkele pijnbestrijding zal 100% goed zijn maar je hoort altijd ( zoals iemand eerder hier al zei ) de negatieve verhalen meer dan de positieve.. Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad en beide niets aan overgehouden. Bij de tweede het pompje gehad en wederom beide er niets aan over gehouden.
Melissa heeft het niet gehad, maar esther wel omdat ze zo zwak was. melissa mocht dan ook direct wel naar huis, maar ikzelf niet omdat ik 2.5 liter bloed verloren was door vastzittende placenta
Ja Sandro mocht ook niet naar huis maar die was dan ook 5 weken te vroeg Ikzelf mocht ook niet gelijk naar huis ivm toren hoge bloeddruk die pas 2 dagen na mn bevalling was gezakt.
Hey hier ook een ruggeprik gehad tijdens de bevalling na 3 dagen inleiden had ik geen kracht meer om de weeen (alleen rugweeen) op te vangen ik dacht werkelijk waar dat ik dood ging, toen eenmaal me vliezen gebroken werden kreeg ik weeen opwekkers waardoor ik dus een weeenstorm kreeg, de verloskundige kwam ff kijken en zei meisje als het te veel word mag je drukken en dan krijg je een ruggenprik...ze was de kamer nog niet uit en ik had gedrukt haha maar wat een heerlijk gevoel om zo rustig naar de persweeen te gaan zeg je merkt wel dat je lijf heeel hard bezig is maar je voelt er vrijweinig van totdat je ineens een poepgevoel krijg dan word de ruggenprik uitgezet en mag je aan de slag hij was er ook binnen 19 min uit! want door die prik heb je toch je krachten gespaard en ik heb totaal geen last van me rug gehad door die prik.... Wel vervelend dat ik niet gelijk naar huis mocht want ik kon door de katheter die erin had gezeten niet zelf piesen...
Ik lees hier ook dat er een stel lang bezig zijn geweest met bevallen/inleiden.Hier ook 7dgn bezig geweest met inleiden en natuurlijk was ik ook helemaal uitgeput,was ook nog 42wkn.Vind dat wel weer iets typisch Nederlands hoor,het is weer een heel andere discussie en wil niet te veel offtopic gaan maar in welk westers land zie je dat nog,zo lang wachten en liefs geen pijnbestrijding.Zoals mijn schoonmoeder zei(boerin):We laten een beest nog niet zo lang zo lopen!
Dat heb ik dus ook!!!! kan precies aanwijzen dan waar hij heeft gezeten....manlief verklaard me voor gek als ik het hem aanwijs hihihi
Ik heb nergens last van gehad.... wacht even wijzigen ik had die ander.... voelde heel mijn ondelijf niet meer.... operatie enkel...