Ik heb wel veel rugpijn sinds mijn bevalling maar heb nooit aan de ruggenprik gedacht eigenlijk... Heb het ook nooit eerder gehoord!
nee geen last van gehad, ook na de tijd niet, terwijl ze wel 2x misgeprikt hadden. hier (Dld) is een ruggenprik normaler dan in Nl. ik was blij dat ik m al had (had een enorme weeenstorm van 3uur) anders had ik een algehele narcose moeten hebben voor de spoedks, nu konden ze bijspuiten.
HIer twee maal een ruggeprik gehad; 1 x ivm curretage, 1 x ivm asherman. Eerste keer prima, tweede keer zware complicaties. Geen rugpijn, maar een gaatje wat niet dicht raakte en hierdoor hersenvocht wat weglekte. Heeft twee dagen geduurd en toen een bloodpatch gekregen. Ik ben bevallen zonder pijnstilling maar kan vertellen dat deze complicatie mij veel meer pijn heeft gegeven dan de bevalling die 24 uur duurde. Is een complicatie die relatief vaker voorkomt bij jonge vrouw. Ik klaag niet gauw over pijn maar dit was echt niet oke meer. Ben erna nog drie keer geopereerd ivm asherman, maar mag geen ruggenprik meer en ben dus 3 keer onder narcose geweest, is mij overigens meegevallen moet ik zeggen
Het pompje vond ik ook bagger.. De pijn ging er niet eens een beetje van weg, werd er alleen ontzettend stoned van waardoor ik in mijn eigen wereldje was en zo geen hulp kon 'ontvangen' uit mijn omgeving wbt het puffen.. Wat btreft de ruggenprik, ik heb hem na 13 uur weeenstorm gekregen en ondanks dat hij niks aan de pijn deed schoot toen de ontsluiting ineens wel op en was ik 3 en half uur later bevallen.. de ruggenprik stond hier trouwens ook nog aan tijdens het persen, vond ik naderhand (had het op het moment zelf niet door) wel prettig want heb van het er uit komen van mijn kind en de knip niks gevoeld.. (verkeerd geprikt dus 1 been en mijn onderkantje was verdoofd hihi en de rest niet)
Ik had de ene weeenstorm na de ander en móest een epidurale. Qua pijn vond ik het wel te doen maar het was de laatste mogelijkheid icm met weeenremmers en morfine om de bevalling tegen te houden. Drie dagen zo gelegen maar toen kwam hij toch. Mocht ik ooit nog een normale zwangerschap hebben zou ik niet kiezen voor een ruggenprik. Ik heb nog maanden rugpijn gehad en voor de pijn vind ik het zelf niet nodig.
Ojah wat dan ook nog handig was na de bevalling moest ik gehecht worden echt waar 5 kwartier duurde het!! en toen werd de ruggeprik weer aangezet en echt niet gevoeld, Bij een eventuele volgende moet ik toch weer in het zh bevallen en dan ga ik toch wel weer voor een ruggeprik
Ik heb niet alles gelezen (misschien ben ik dus spuit 11) en ik ga me ook niet mengen in een discussie, maar.. een epiduraal en een spinaal zijn niet hetzelfde. Indien je wilt weten wat het verschil is, even googlen. Het kan inderdaad zijn dat je rugklachten krijgt van een ruggenprik, zowel epiduraal als spinaal, echter heb ik er geen gehad en toch heb ik sinds mijn zwangerschap last van m'n rug. Ik heb overigens wel 20 weken met spit gelopen, bleek zwangerschapsischias te zijn.
Ach gos, wat een lekker kindje. Tja, de remifentanyl is wel prettig voor ons maar ik vond het niet prettig dat zij dus zo versufd was. Dat zul jij dan wel herkennen denk ik.