hallo dames, Vandaag gehoord dat mijn lange rugpijn dan toch echt door een hernia komt. Nu stelde de arts voor om drie epidurale injecties met cortisonen te geven, om zo de ontsteking en zwelling die er zit te verminderen. Om uiteindelijk geen pijn meer te hebben. Wie heeft daar ervaring mee, ik ben zelf een beetje sceptisch maar ook huiverig.
Ik heb ook de injecties gehad en even hielp het. De pijn verdween grotendeels en kon weer normaal zitten enzo. Helaas was de pret van korte duur en kwamen alle klachten na een paar weken weer keihard terug. Uiteindelijk geopereerd (klassieke manier) en daar zat een aantal weken herstel en fysio aan vast wat heel zwaar was maar ik ben nu helemaal klachtenvrij! Zelfs een zwangerschap voldragen kort na het herstel en ook dat is helemaal pijnvrij gelukt. Zou dus heel goed alle opties overwegen en overleggen met de neuroloog. Sterkte met je rug!
Heb ik ook gehad voor mijn hernia. Zoals hierboven al gezegd helpt het maar een korte tijd. Daarna weer pijn
De bedoeling van de injecties is de zwelling en pijn verminderen in de hoop dat houding van de rug weer kan verbeteren waardoor de hernia"geneest". Iets te makkelijk beschreven, maar voor het idee. Omdat opereren ook heel veel risico's met zich meebrengt en veel mensen ook bepaald niet klachtenvrij worden, zijn ze wat voorzichtiger geworden en proberen ze eerst op minder invasieve wijze. Mijn broer is ruim 15 jaar pijnvrij en klachtenvrij geweest. 3 jaar geleden kwam het acuut terug en moest hij alsnog geopereerd worden.