Dames, vandaag 5 dagen overrijd... Nu moet ik me maandag melden in het zkh en daar gaan ze een Ctg en echo maken.. Nu was ik gister bij de vk en die zei dat ze me gaan inleiden als het er volgend week nog niet is. Ze vertelde me over de ballon... Ik keek giste op internet en zag dat er nog meerdere manieren waren om je in te laten leiden. Mag je zelf bepalen op welke manier je word ingeleid??? Groetjes marloes
Je word ingeleid op de manier waarop het mogelijk is! Als je nog geen ontsluiting hebt, kunnen ze je niet meteen aan een weeenopwekkend middel leggen, daarom krijg je bijvoorbeeld eerst een ballonnetje of gel, dan kan je baarmoedermond wat verweken/verstrijken zodat ze daarna ook je vliezen kunnen breken!
Het hangt van het ziekenhuis af, zelf heb je daarin meestal niet veel te kiezen. Ik ben ingeleid met gel. Maar ik hoorde dat datzelfde ziekenhuis nu overgestapt is op inleiden met een ballon. Dat schijnt minder kans op een weeënstorm te geven dan de gel.
ik zou degene die er het meeste verstand van heeft laten kiezen wat er in die situatie het handigst is.... Denk wel na over pijn bestrijding, bevallingen kunnen zo op gang komen maar inleiden kan ook langer duren. (ben zelf ingeleid)
Dat klopt niet helemaal hoor... Ik was volledig verweekt, maar verder nog potdicht. Ik heb een infuus gekregen en had direct weeën om de drie minuten. Het heeft totaal wel 17 uur geduurd ivm slaapgebrek. Mijn lichaam was gewoon op.
Ik heb gel gekregen, maar ik heb begrepen dat de vrouwen die een ballon hadden gekregen er zeer over te spreken waren. Gel vond ik trouwens ook prima hoor Maar volgens mij beslist de gynaecoloog over wat er gebruikt zal worden.