Epilator - welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma86, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Met dit warme weer loop ik rond met blote benen. Alleen ik word er een beetje moe van om om de dag mijn benen te moeten scheren. Dus ik wilde graag een epilator. Lijkt me ook heel handig voor de vakanties. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keus! Het ene apparaat heeft een verkoelend element, de ander massagerollers en weer een ander heeft zachte pincetschijven. :(:(:(

Mijn vraag: welke epilator beveel jij aan?

Mijn eisen: Eentje die écht glad maakt, ook geschikt voor gevoelige huid voor bijv. je oksels en eentje die niet al teveel pijn doet :p
    Prijs maakt niet heel veel uit, mag best een duurdere zijn, als het maar een goede (en voor zover mogelijk, pijnloos) is.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb toevallig een paar weken geleden de Braun Silk Epil 7 gekocht en daar ben ik heel tevreden over. Volgens mij doen ze allemaal best wel pijn bij de gevoelige delen, maar het scheelt een hoop als je hem ook onder water kan gebruiken (tenminste, dat vind ik). En dat kan dus bij deze, ik gebruik 'm zelf altijd onder de douche en ik epileer er alles mee. Gaat prima, pijn is te doen en het wordt mooi glad.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb er eentje van braun maar die is al wat jaartjes oud.
    Pijnloos vind ik het absoluut niet, maar wel effectief. Wie mooi wil zijn......
    Ik doe het altijd na het douchen en dan gaat het wel.
    Ik ben aan het kijken voor zo'n licht geval (weet ff zo niet hoe het heet), maar die zijn nog best duur.

Liefs doris

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier ook een Braun en tevreden. Maar iedere epilator doet pijn hoor... Onder water iets minder maar blijft zeer doen

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb er ook 1 gekocht laatst en ik moet zeggen dat ik me kapot schrok van het geluid. Dus ik heb hem nog niet gebruikt :)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja herrie maken ze zeker!

Ik heb ook een Braun, maar wegens zeekoe-achtigheid betreffende de zwangerschap heb ik hem al een tijdje niet gebruikt. Op de één of andere manier is mijn huid té gevoelig en ontploft het ofzo.

Zelfs na het goed schoonmaken, regelmatig gebruiken of wat ook, krijg ik ineens rode jeukende bultjes overal, zelfs met gebruik van nieuwe scheermesjes. Dus ik weet dat het aan mijn huid ligt. Ik scheer mij na de bevalling wel weer ;)

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds kort de Carmen EP1100 epilator, 23,99 bij de Wehkamp. De reviews waren goed, en ik had een dure Philips (geloof ik) ik werd gek van dat kabaal, net een grasmaaier! Deze van Carmen, is super, hij maakt mijn benen superglad, zelfs een stoppeltje wat net groeit pakt hij al. En het geluid.. een heel zacht gezoem! echt heerlijk zonder dat kabaal.
    Ik doe er mijn hele benen mee, ook mijn oksel. Ik zou je adviseren om je oksels eerst even te laten groeien, harsen en dan bijhouden met de epilator. Dan is het minder pijnlijk. Ik haal elke 2 dagen even snel de epilator onder mijn oksels door. Dan zitten er altijd wel 1 of 2 haartjes en hou je het mooi bij zonder dat het echt pijnlijk is.

En voor dat geld..

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben over mijn braun silkapil helemaal niet tevreden (is wel uit 2009 ofzo). Maakt veel lawaai, haalt veel haren niet weg en ik heb constant last van ingegroeide haren. Ben ook aan het kijken voor een nieuwe betere.

Mijn ervaring is wel dat de eerste 2x pijn doen en erna echt niet meer. Die massagerollers of het gewone opzet stuk maken voor mij geen verschil en het koel element ook niet.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Thnx ladies! Ben nog aan het rondkijken. Het lijkt me zo makkelijk om je benen, oksels en bikinilijn voor een aantal weken glad te hebben. Wij gaan meestal met de tent om vakantie en dan moet je in zo'n douchehokje staan prutsen terwijl er nog meer mensen willen douchen.

10. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik heb een epiliator met een ijskoel systeem (philips?) 1x gebruikt en het deed zo gruwelijk zeer, terwijl ze beloven met de koeler dat het minder pijn doet.
    gebruik hem nu soms gewoon als scheerapparaat maar eigenlijk ligt hij te verstoffen. en het was best een dure. zonde.

Deel Deze Pagina