Nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Xavv, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Afgelopen maandag mijn nod.. gisteren avond getest, negatief.. we hebben het tijdens de ovulatie week heel gezellig gemaakt.. maar toch had ik het idee dat het niet raak zou zijn deze maand.. nu dat ik nog geen menstruatie heb gehad beginnen de twijfels weer.. wanneer menstrueer ik?? Of moet ik toch nog een test doen?? Ik word gek van de onzekerheid na meer dan een half jaar na bbz wil ik nu echt verder gaan en weer in me lichaam kunnen vertrouwen.. suggesties iemand???:(:(

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    hoe zeker ben je van je ei? heb je getemperatuurd?

3. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Ja temperatuur wel.. maar eerlijk gezegd vind ik heel de app nogal ingewikkeld en snap ik er weinig van.. wel heb ik in mijn ovulatie week 2 testen gedaan waarvan 1 heel duidelijk en 1 ietsje minder. Vergeten erbij te zetten🙈🙈 ben vrij zeker van mij ovulatie..

Bijgevoegde bestanden:

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    temperatuur je rectaal?

ik vind je kaartje nogal ingewikkeld, kan er eigenlijk geen eisprong in ontdekken:(

nou ben ik zelf ook geen pro kaart lezer hoor.. maar ik vraag me af of het wel klopt. Fertility Friend zet ook een kruis als er een eisprong geconstateerd is en die zie ik ook niet

5. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Er is wel een kruis geweest maar deze was daarna ook weer weg..
    nee op dit moment temp ik niet rectaal wilde eerst eens kijken hoe het nou echt in zn werk ging.. en of ik consequent genoeg was🙈 wil volgende maand secuur gaan tempen en het wel rectaal doen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat bedoel je met "een heel duidelijk"? Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Anders niet. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht of wat donkerder streepje opmkan reageren. Daarom is een ovulatietest pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.

Uit jouw woorden maak ik enigszins op dat je eigenlijk geen positieve ovulatietest hebt gehad.
    In je temperatuurkaartje is ook geen eisprong te zien.
    Kortom: geen eisprong is ook nog geen NOD. Sorry :(.

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    als je niet rectaal temperatuurt is je meting niet nauwkeurig genoeg, ik denk dat je kaartje daarom niet bruikbaar is, laten we die dus maar even vergeten.

wanneer had je je positieve test?

8. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Mijn eerste test was niet helemaal even donker maar wel echt donker.. de tweede was veel lichter idd.
    Ik heb donderdag de 19e mijn eerste test gedaan en zondag de tweede..

9. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    als ik het goed begrijp was donderdag de 19e je duidelijke test en zondag de 22e je lichtere test? nou moet een test echt duidelijk donkerder zijn dan de controlestreep om positief te zijn. er is dus geen garantie dat je echt je eisprong hebt gehad toen, maar omdat een test vaak in de loop van de dagen oploopt denk ik dat je tussen 20 en 22 je piek hebt gehad. dan zou je NOD tussen 5 en 7 zijn, mits je een LF van 14 dagen hebt. bij een eisprong op 7 zou je nu op 1 dag na NOD zitten. als je gisteren negatief getest hebt verwacht ik dat je menstruatie ieder moment kan doorbreken.

helaas zijn dit allemaal aannames, meer kan ik er ook niet van maken :( als je meer zekerheid wil hebben zou ik volgende cyclus iedere ochtend op dezelfde tijd rectaal temperaturen. en als je ovulatietesten gebruikt kan je ze het beste elke dag op hetzelfde tijdstip doen, bewaar ze ook om te vergelijken. pas als je testen weer lichter worden na de positieve test kan je stoppen met testen.

10. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar zie ik nou goed in je handtekening dat je vorige cyclus 177 dagen was? Want dan kan het dus ook prima zo zijn dat je simpelweg nog geen ovulatie hebt gehad.

Oh en als je ovulatietesten wilt gebruiken moet je dat wel consequent iedere dag doen. Anders heeft het echt 0 zin.

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Temperatuur je welke elke dag op hetzelfde tijdstip en voordat je opstaat?

12. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Temperaturen werkt alleen als je het rectaal, elke dag op het zelfde tijdstip en voor je wakker wordt opneemt. Was dat het geval geweest dan kon je vrij zeker zijn dat je nog geen ovulatie hebt gehad aan dit kaartje te zien.

Ovulatietesten zijn sowieso geen 100% garantie dat je ovulatie komt; het geeft een piek in het LH hormoon aan. Als het streepje net zo donker is of donkerder dan de controlestreep, is de kans groot dat je ovulatie 24-48 uur daarna zal plaatsvinden. Maar af en toe blijft de ovulatie toch uit en dan komt er later nog een LH piek.

Je weet het daarom pas zeker als je (goed) temperatuurt, maar omdat je het dan pas achteraf weet is het handig om ook elke dag ongeveer zelfde tijd ovulatietesten te gebruiken. Rond de tijd dat de ovulatietesten donkerder worden is het handig om ze 2x per dag te doen zodat je niet net je piek mist.

13. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

:d:d:d;)

Deel Deze Pagina