No-claim terug?

Discussion in 'De lounge' started by Patricia01, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    De brieven van de Zorgverzekeraars vallen weer in de bus, ik heb hem vandaag gehad van mijn zorgverzekeraar Univé.
    Helaas heb ik de laatste paar maanden van het jaar erg getobt met mijn ziekte en zit ik dus ruim boven de no-claim van EUR 255,00.
    Ik ben ook een x met de ambulance van huis gehaald, en die kosten zijn gewoon te gek voor woorden :confused:

Ambulancekilometers EUR 24,80
    Spoedvervoer a1 EUR 587,00
    Melding spoedvervoer EUR 42,00

Hebben we hier gelukkige in ons midden die wel de no-claim terugkrijgen..?

2. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    ja hoor, maar duurt wel tot maart april voordat je het een keer krijgt

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nope hahahaha
    niks.. we zijn afgelopen jaar behandeld in het ziekenhuis om een baby te krijgen, dus daar is niks meer van over natuurlijk.

4. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    vast niet ben gecurreteerd en dagopname dus zal wel niks van over zijn. :(

heb de brief ook nog niet gehad trouwens...

5. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik niet heb lekker veel kosten mogen maken !

maar mijn man wel ! de volle mep !

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dit is mijn mening hoor, maar vind het eigenlijk belachelijk..!
    Ik bedoel, ik heb er niet om gevraagd om ziek te worden, jij heb er niet om gevraagd om moeilijk een baby te krijgen (niemand vraag om zulke situaties)..en die criminelen die vervoerd worden, gevangen zitten betalen helemaal niets, en die hebben het aan zichzelf te danken. Snap best dat de artsen enz ook betaald moeten worden, maar gevangen (onderdak, eten, vervoer, proces enz) worden van het belastinggeld betaald :evil:

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Geen idee. Ik ben wel bij de fysio geweest, dus zal hem ook wel op hebben. Vriendlief denk ik niet.

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    En dan nog iets. Ze zeiden toch dat de verzekering minder geld zouden gaan kosten (dus dat we minder zouden betalen in de maand), omdat we nu een no-claim van 150 euro hebben.
    Bij ons scheelt het 1 euro aan premie. Maar we moeten wel eerst 300 euro zelf betalen, als we iets hebben. Hoe bedoel je, goedkoper! :confused:

9. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Ja belachelijk is het

laatst toch ook dat verhaal van die dakloze die wilde onderdak hebben was koud en ging naar het politiebureau stuurden ze hem weg.... ff later slaat ie een auto raam in en hoppa toen kreeg die onderdak...

toch te schandalig voor woorden dat ze gewoon vrijwillig de bak in willen...

En ook gewoon dat die criminelen gewoon hun uitkering behouden in de cel kunnen ze lekker sparen want uitgaven hebben ze verder niet...

mja dat er hier en daar wat scheef zit was al bekend.

10. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    no claim van 150 euro?

11. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    ik snap het al, je bedoelt verplicht eigen risico van 150 euro.

12. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Vanaf 2008 is dit zo.

13. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    ja, het is alleen geen no-claim(die je terug kan krijgen) maar een verplicht eigen risico, waar je zo wie zo niks meer van terug ziet.
    Alleen de huisarts, kraamzorg etc. valt hier niet onder, maar wel weer onder het vrijwillige eigen risico.

Oftewel, iedereen gaat er op achteruit!

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,245
    4,478
    113
    Ik heb MS dat betekend dus dat ik minstens 1 x per jaar naar de neuro moet, gewoon een standaard gesprekje en dat kost ruim 500 euro :rolleyes:

Lekker met een eigenrisico, leuk verpakt maar ik ben dus gewoon 150 euro per jaar duurder uit.

Groetjes Anita

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben nu al hard bezig met de 150 euro..
    Over 2007 krijg ik misschien voor de eerste keer wat terug, maar ja... die 150 eigen riscio voor 2008 daar ben ik al flink mee bezig dankzij de zwangerschap.
    Maar ja.... als ik bedenk wat mijn dochtertje heeft gekost voor het VGZ (eerste 4 dagen was al 5600 euro, dat was nog zonder de operaties en ze heeft er in totaal 12 weken gelegen).. dat vind ik dan nog een schamele troost :oops:

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee ik krijg helaas ook niks terug, ik heb 6800 euro aan kosten gemaakt.
    Waarvan 400 euro onder de no-claim valt.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Uitkeringen van gedetineerden worden altijd stopgezet als ze in de bak zitten hoor...

Ik kreeg vandaag ook een brief van Univé in de bus, en ik krijg ook niks terug. Maar van vriendlief is er nog geen brief binnengekomen. Betekent dat dan dat hij wel geld terugkrijgt? Lijkt me sterk, want hij is geopereerd in 2007...

18. Aura

Aura Niet meer actief

Krijg ook niks terug 780 euro voor ambulance met mijn MK dus naar die 255 euro kan ik helaas fluiten...Vind het niet echt eerlijk....Maar ja wa tdoe je eraan?!

19. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb ook een hele berg geld gekost in 2007
    maar ik betaal al hartstikke lang voor janjeweetwel dus ze zijn vast rijk van me geworden vanaf 1973

20. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik krijg altijd een overzicht van mijn zorgverzekeraar. Heb nu 15 euro van de no claim gebruikt. REden ik moest mij laten testen op lyme. GEzellig dagje uit met mijn werk met heeeel veeeeel teken. Ik had er vijf toen ik thuiskwam en voelde mij wat grieperig.

groetjes Sens

Share This Page