Vruchwater???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaVanGilani, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Dames is verlies sinds vanavond iets. Heb t net op kunnen vangen en het is gelig met witte vlokjes. Het ruikt heel apart! Zou dit vruchtwater zijn???

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik dacht dat je dit kon testen met op de bovenkant van je hand je mond te zetten en te blazen. als er dan onderaan vocht ontsnapt is het vruchtwater.

3. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    Zou maar zo kunnen. Even je vk bellen. Je kan zelf testen of je vliezen gebroken zijn. Kun je beter op wc zitten en op je hand blazen. Als je dan wat voelt stromen dan is het vruchtwater. Zo heb ik het geleerd.
    Spannend hoor. Suc6

4. MamaVanGilani

Tnx ga t gelijk proberen!

5. MamaVanGilani

Geloof dat je voor vruchtwater pas de volgende ochtend mag bellen.. maar kan t wel gelig zijn? Het ruikt niet naar plas in ieder geval! raar luchtje..

6. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    je mag gewoon bellen hoor als je je zorgen maakt of onzeker wordt, daar zijn ze voor, vinden ze helemaal niet erg.

7. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    En? Heb je het al geprobeerd? Ben benieuwd!

8. MamaVanGilani

Ja weet je ik verlies wel iets en heb een plastiekje in mn maandverbandje gedaan en die is ook een beetje vochtig.. maar ik weet niet..

Maar kan vruchtwater gelig zijn met kleine witte vlokjes?

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat moest ik in de zwangerschap van mijn dochtertje ook, maar er kwam bijna niets, ik kon niets opvangen zo weinig was het.
    Maar het rook zo zoet!

Het was afscheiding volgens de verloskundige, druppels kon ze niet onderzoeken.
    Achteraf bleek dat ik 2 weken met een scheur in de vliezen heb rondgelopen!

Wel even navragen zou ik zeggen.. just to be sure..

10. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Succes! Je bent in ieder geval wel al een mooi termijn. Spannend hoor!

11. MamaVanGilani

Ik kan de geur nie omschrijven echt apart! Moet ook telkens na de wc.. kleine beetjes!

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Van een vk website:

Als je nog geen 37 weken bent, willen we altijd weten als je vliezen breken en je vruchtwater verliest. Soms is het moeilijk te beoordelen of iets vruchtwater is. In je zwangerschap heb je meer waterige afscheiding en laat de blaas soms wat urine lopen zonder dat je het tegen kan houden. Probeer altijd eerst wat op te vangen in een potje. Ruikt het zoetig, is het helder of roze met witte vlokjes en blijft het continu lopen dan is het waarschijnlijk vruchtwater. Ruik het naar urine, is het geel of ruikt het zurig en is het één keer en daarna niet meer dan is het waarschijnlijk geen vruchtwater. Bij twijfel moet je ons inlichten.

Spoed, ook 's nachts bellen.
    Je denkt dat je vruchtwater verliest en je bent nog geen 37 weken.
    Je hebt geen idee wat het is, maar je verliest continu vocht.
    Geen spoed, wel overdag bellen.
    Je denkt niet dat je vruchtwater verliest, maar je twijfelt toch nog een beetje.

13. MamaVanGilani

Tnx:)

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nog eentje:

De vliezen breken en het vruchtwater is groen, bruin of geel. Roze vruchtwater is normaal en ook witte vlokjes in het vruchtwater komen veel voor. Gebeurt het breken van de vliezen ’s nachts en het is helder vruchtwater en er is nog geen sprake van weeënactiviteit, dan mag je ons de volgende ochtend bellen.

15. MamaVanGilani

Da is t m juist.. niks gaat volgens t boekje haha..

16. MamaVanGilani

Ik heb dus gelig met witte vlokjes

17. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    je kunt even bellen en zeggen dat je onzeker bent, het even uitleggen en dat het niet naar plas ruikt, wel gelig is met witte vlokjes.

18. MamaVanGilani

Weet je vorge week zondag dachten ze ook dat mn water gebroken was, maar dit bleek niet zo. Maar had toen geen vlokjes erbij.

En heb nu ook een zeurende buikpijn.. vind t zo vervelen als ik weer voor niks moet bellen.

19. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    nee hoor gewoon doen, zeker als je nu last van je buik krijgt, kunnen beginnende weeen zijn

20. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    Ik zou in ieder geval bellen als je onzeker bent. Vertouw je eigen gevoel, dat kan niemand anders voor je doen. Suc6.

Deel Deze Pagina