hebben jullie ook zo'n problemen met broeken kopen?

Discussion in 'De lounge' started by odet, May 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

ligt het aan mij, of zijn de dames broeken van tegenwoordig wel erg laag?
    ik moest vandaag op pad voor nieuwe broeken.
    ik draag altijd spijkerbroeken.
    mijn lengte maat (30) hadden ze niet, ze bestelden alleen vanaf 32 lengte.......
    dus, ik een paar broeken gepast.
    ik heb er zo'n hekel aan dat die broeken zo laag zijn.
    als je bukt, kijk je zo in je spleet.
    verschrikkelijk vindt ik dat.

of je krijgt een herenmodel, maar dat is ook geen handig model, of je krijgt dus zo'n hele lage broek.

grrrrrr, ikheb altijd problemen met broeken kopen.

wie nog meer?

2. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    hier nog een. draag ook nooit geen spijkerbroeken. ik draag eerder van die baggy broeken maar die vallen zelfs nog laag uit en waar ik absoluut niet van hou , is in ander mans spleet kijken. dus ik ben al blij als ik soms 1 broek gevonden krijg die niet zo laag is

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Me too!

Lengtemaat 30 vind ik wel bij sommige winkels, bij New Look bijvoorbeeld.(zelfs 28!)
    Heb ook breedtemaat 30 dus bij veel winkels is dat gewoon niet te doen, maat 30/30. :)
    En korter laten maken, tja oké, maar daar wordt het model meestal ook niet mooier op!(en ik hou net heel erg van bootcut/brede pijpen)

En laag idd ja pfff heb dan het gevoel dat ik CONSTANT m'n broek op moet trekken, bloedirritant!

Bij winkels zoals Coolcat (leuk voor feestjes!) enz slaag ik nooit qua broeken.Pas zelfs niet in een XL daar. :( terwijl een maat 30 volgens mij toch met 40 overeenkomt, hele normale maat dus.

Tipje; bij http://www.bonprixsecure.com/nl/home.htm hebben ze jeans in korte maten, die passen mij wel goed!En meestal niet laag!

Ook bij Esprit hebben ze leuke jeans vanaf lengtemaat 30!(tenminste in de webshop)

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hm ja ik ken het ja!
    Ik heb er van de week 1 bij c&a gekocht, hoge modellen hebben ze daar, en de kwaliteit vind ik ook erg goed, ze gaan bij mij zeker een jaar mee.

Succes!

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

HERKENNING :evil:

Ik wordt er echt sch**tziek van...
    Ik heb maat 31/30 .... Maar die lengtemaat (30) is gewoon nergens te vinden! :x
    Ik kan alleen online bestellen bij Esprit.. en dan nog zijn ze niet altijd voorradig !

:evil: :evil:

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    hier t zelfde probleem, ze zijn standaard te lang en meestal allemaal van die lage modellen.. vind het echt 3x niets.. meestal heeft c en a ook wel korte lengtes, maar die zijn in mijn maat als eerste weg :S dan maar de pijpen omslaan... niets aan te doen. verder nog niet echt een winkel waar ik goed kan slagen voor een spijkerbroek, ja vroeger had ik van het merk Garcia spijkerbroeken, die hebben wel lengte maat 30, zijn alleen wat duur vind ik.

7. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,617
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    In NL kon ik ook nooit broeken in mijn maat vinden,meestal zijn de pijpen te kort.
    Hier in Indonesie hoef ik het helemaal niet te proberen,de maten zijn hier nog kleiner! :(
    Dus ik hoop in Australie wat in mijn maat te vinden.Zeker met een dikke kont... :oops:

8. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    HIer altijd broeken waarvan de pijpen te lang zijn, heb al jarenlang de juiste maten gezocht, heb het opgegeven zoom ze even om door een stukje eraf te halen.

9. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

Jun 19, 2007
    6,527
    489
    83
    ik slaag ook altijd bij Esprit, daar hebben ze meestal ook lengte 30 en ze kosten iets van 50 euro, valt mee dus :)
    daarvoor was broeken kopen hier ook altijd een ramp, echt om chagrijnig van te worden...
    nu loop ik bij esprit binnen, pak 2 broeken en klaar is kees ;)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

moet in Australie zeker lukken, de maten zijn daar groter dan hier. voor mij ging er een hele wereld open, kon daar in iedere winkel mijn maat vinden!

ik koop alleen broeken bij de etam, zijn ze niet zo laag en hebben ze tenminste extra long broeken. anders zijn ze voor mij weer veel te kort en daar wordt je ook niet vrolijk van.

positiebroeken vind ik nog erger, die zijn er bijna niet met bredere pijpen. alsof vrouwen met breden heupen niet zwanger zijn....*zucht*

11. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Ik heb laatst de hele stad afgelopen om vervolgens in de laatste winkel een goeie broek te vinden :(

De Broeken zijn tegenwoordig inderdaad erg laag heb elke x het gevoel dat i afzakt maar hij kan niet verder :D en probeer dan maar is een broek te vinden die wel hoger op de heupen ligt. Ik heb maar een andere soort broek gekocht een niet van spijkerstof die zit ook wat losser.

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,060
    2,201
    113
    Brabant
    Volgens mij komt breedtemaat 30 niet overeen met maat 40 hoor.... Volgens mij is 30 veel kleiner dan 40..
    maar goed, ik kan met mijn ellendige lange benen ;) ook geen broeken vinden. Lengte 36 en breedte 33 ongeveer nu... Drama. En dan idd zooooo laag dat de titel bilspleetatleet binnen is zodra je 1 keer bukt..
    Dus als er nog meer tips zijn???

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Probeer eens H&M.. Spijkerbroek Regular Fit.

Ik had zo eentje gescoord en die zitten tenminste normaal! En mooi!

14. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    ik heb Indian Rose en G-Star, de laatste heeft ook hele lange pijpen en sommige modellen zijn niet heel laag vindt ik. Ik houdt ook niet van lage broeken (past ook niet bij mijn leeftijd haha, maar staat ook raar als je met jongeren werkt en ouders te woord staat oid)
    Ik draag zoizo altijd een hemdje onder mijn kleding die ik in mijn broek stop en een riem zodat de broek niet teveel afzakt. Misschien is dat nog een tip? Heel veel succes met zoeken, ik herken het echt wel.. Heeft Only ook niet wat een hogere broek?

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Je kunt ook eens kijken bij de Bertus ten Hoor, heeft hoge en lage broeken.
    Helaas pas ik door mijn (zwangerschaps) buikje geen hoge broeken meer, krijg de knoop dan niet dicht, terwijl de broek verder goed zit. Bij een grotere maat zit het veelste wijd bij me kont en benen.
    Dus ik moet wel opzoek naar wat lagere broeken, alleen vind het zo vreselijk dat als je bukt dat dan je bilspleet te zien is.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Problemen met spijkerbroeken? Uh, ja !

Ten eerste is het altijd maar afwachten of ze lengte maat 34 hebben. En aangezien ik een dame met brede heupen ben, moet ik dus ook maar de goede maat qua breedte te pakken zien te krijgen.

Ik vind het ontzettend vervelend als een broek in mijn buik zit dus ik draag altijd lage modellen. Waardoor ik dus altijd de bouwvakkersreet heb en dat is superirritant. Zelfs met een riem om zakken broeken af. Of ze nou iets te krap, te wijd of precies goed zijn. Ik heb het idee dat die broeken gewoon tot onder mijn heupen zakken en daar blijven plakken ofzo.

Ik draag dikwijls lange hemden die tot op mijn billen vallen, maar ook dan krijg ik het voor elkaar dat die uit mijn broek gaan en ik weer zeg maar in mijn blote reet sta!

Het merk waar ik echter het meest tevreden over ben is Vingino. G star enzo vind ik veel te achterlijk duur. Misschien de uitverkoop.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh ja, hier ook altijd een probleem. Meestal (verschilt soms per merk|) heb ik lengte 30 en dat is al een probleem. Dan is het inderdaad meestal nog zo laag dat je een mooie bouwvakkersdecoleté er in hebt. Qua breedte heb ik vaak 31, vet gaat gewoon op mijn bovenbenen zitten, maar meestal niet bij mijn buik. Dus dan zit hij goed bij mijn benen, maar lubbert hij weer bij mijn buik en taille.
    Vaak als ik net denk het ideale model gevonden te hebben en wil ik er na een paar maanden nog eentje bijkopen, blijkt het model weer vervangen te zijn :( .
    Voor mijn man is het helemaal een drama, want ze gaan er vanuit dat alle mannen zowat een platte kont hebben en die van mij heeft dus meer kont. Kortom, altijd van die holkruipbroeken (die hij dus van mij niet mag kopen, maar tijdens het passen zo zitten), waarbij de benen goed zijn of van die hobbezakken in een maatje groter.

18. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier ook een 30/30 :D met die lage broeken ben ik de hele dag bezig om de broek over mijn rollen heen te hijsen :) Heb nu een goede hoge van h&m

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een broekenkoop probleem. Bij mij zijn ze steevast te lang aangezien ik nogal klein van stuk ben. Dus moet ze altijd korter laten maken of een 3/4 broek kopen (die zijn bij mij vaak lang) Maar goed, die zitten vaak weer niet mooi omdat de beenvorm anders is.

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een broekenkoop probleem. Bij mij zijn ze steevast te lang aangezien ik nogal klein van stuk ben. Dus moet ze altijd korter laten maken of een 3/4 broek kopen (die zijn bij mij vaak lang) Maar goed, die zitten vaak weer niet mooi omdat de beenvorm anders is.

Share This Page