van wieg naar ledikant

Discussion in 'Baby en dreumes' started by carmpje, Nov 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    Hai moeders,
    hoe hebben jullie dat gedaan? Ik wilde het net proberen, maar de kleine brulde het uit!
    Ik stop haar zo maar weer in haar wiegje, maar probeer het morgen weer. Is het misschien te vroeg om met 12 weken van wieg naar ledikant te gaan?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier heeft de overstap helemaal geen problemen opgeleverd. Jarissa is met 7 weken van wieg naar ledikant gegaan. Ik zou het gewoon af en toe even proberen.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Quinn was ruim 4 maand maar pastte ook niet meer in de wieg.
    Ik legde hem eerrst overdag in het ledikant, eerst als ik boven dingen aan het doen was, later om echt te slapen. Zo heb ik hem langzaam vertrouwd gemaakt met zn nieuwe bed.

Succes

4. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik laat ze overdag in het ledikant slapen en sávonds in de wieg,de overgang verliep zo bij beidde soepel.......Te vroeg is het zeker niet,er zijn erbij die al vanaf dag 1 in het ledikant slapen!gewoon rustig laten wennen en oordopjes in af en toe! ;) Succes!

5. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    ha ha oordopjes, die kanik overdag wel gebruiken!
    dan wil ze al helemaal niet slapen!
    s avonds is de enige keer dat ze zonder protest in slaap valt.
    Maar in haar ledikant... oei oei oei

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick slaapt overdag sinds een maand of 2 in het ledikant. Maar 's nachts nog steeds in de wieg :) het wordt wel tijd om hem 's nachts ook in het ledikant te leggen, maar het is nog zo gezellig en makkelijk zo! Maar ik denk dat ie er over een maand niet meer inpast :)

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ging de overstap ook heel moeizaam! Wat ik gedaan had was om de paar dagen proberen en ineens vond hij het geen probleem meer! Wel deed ik toen in het begin alleen overdag en na een week of 3 overdag liet ik hem ook 's nachts in zijn bedje slapen!

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    hoi
    ik kreeg als tip van iemand om een handdoek op te rollen en die dan bovenlangs het hoofdje te leggen. wel zo natuurlijk dat je kindje nog genoeg ruimte heeft om het hoofd te draaien. het zorgt er misschien voor dat ze zich wat meer geborgen voelt.

groetjes Lonneke

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier ook veel gehuil in haar ledikantje. ik doe het nu zo. overdag in haar ledikantje en snachts nog in de wieg. als ze dit gewent is de volgende stap en dus dag en nacht in de ledikant.

de eerste middagen duurde het even voor ze ging slapen maar naar een dag of 3 vind ze het overdag prima om in te liggen. over 2 weekjes ga ik het dus ook in de nacht doen dan weet ik zeker dat de angst voor de ledikant weg is

10. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Een tip van het CB was de oude lakentjes te gebruiken de eerste paar dagen. Vaak liggen ze in een nieuw ledikantje met heerlijke nieuwe fris gewassen lakentjes. De geur van hun oude lakentjes geeft ze dan vaak een vertrouwd gevoel. Zo heb ik bijvoorbeeld 1 nacht met zijn slaapzak tegen me aan geslapen, dan trekt je geur er lekker in. Het schijnt dat ze zich dan veiliger voelen. Bij Tijn was de overgang geen probleem, maar of dat aan het slaapzak verhaal gelegen heeft weet ik natuurlijk niet.

11. simke

simke Bekend lid

Jan 23, 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Hier met 3 weken met reiswieg in het ledikant en met 6 weken zo in het ledikant. Zo was hij al gewend aan zijn kamer. Het was dan ook gen enkel probleem.

Groetjes Simke

12. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben ook begonnen met de slaapjes overdag in het ledikant en toen hij 4,5 maanden was ook 's nachts erin.

13. Narcissen

Narcissen Bekend lid

Nov 20, 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Helena heeft in de wandelwagenbak geslapen totdat ze er echt niet meer inpaste. Die stond altijd al in het ledikant. De overstap ging vrij goed. Wel deed ik in het begin een deken over het verticale hoofdeind. Ze kroop steeds tot helemaal bovenaan en stootte dan haar bol: brullen dus.....
    Verder sliep ze in hetzelfde slaapzakje als in de wandelwagenbak. Misschien heeft dat ook geholpen.

14. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    ik heb het gisteren de hele dag geprobeerd. nou is ze al geen ster in het slapen overdag. maar ook de avond brulde ze het uit. alsof ze in paniek is ofzo. dus vannacht gewoon weer in haar wiegje gelegd, en slapen dat ze deed!

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Misschien is het ledikantje gewoon nog te groot voor haar?

Waarom wil je haar eigenlijk al uit te wieg hebben als ik vragen mag?

Ruben heeft tot ongeveer 4 a 5 maanden in zijn wieg geslapen,de overgang naar ledikant ging eigelijk zonder problemen. Daarvoor legde ik hem wel al in het ledikant als ik even iets ging doen boven.

Ruben vond in het begin bijvoorbeeld ook het badje te groot, maar vond de tummy weer wel fijn.

ervelend dat ze zo brult in het ledikant. en de tips die de anderen geven werken ook niet?
    Vind ze het ook een probleem om bijvoorbeeld even te spelen in het ledikant overdag?

16. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura heeft nooit in de wieg geslapen. Altijd in het ledikantje! Dus helaas hier geen oplossing!

17. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Onze Noortje heeft alleen de eerste week in de wagenbak bij ons op de kamer geslapen, toen al in ledikantje op haar eigen kamer. Geen problemen gegeven.. Slaapt bijna onderin (kort opgemaakt).

18. Niels is na drie weken van wiegje naar ledikant over gegaan. Geen problemen opgeleverd. Ik denk dat je het gewoon moet blijven proberen, op een gegeven moment dan went de kleine er vanzelf aan.

19. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Hier slaapt Saartje nog steeds overdag en 's avonds in de wieg!Prima toch? Die staat gewoon in haar eigen slaapkamer naast het ledikant. Af en toe probeer ik haar in haar ledikant te laten slapen maar tot nu toe nog geen succes. Ze ligt prins heerlijk in haar wieg!Komt vanzelf, je kleintje houdt gewoon van geborgenheid..

20. Niet meer actief

ik leg de ayman overdag altijd al in zijn ledikantje en snachts in de wieg, na 6 maanden heb ik hem snachts ook in de ledikantje laten slapen

geen problemen

Share This Page