Mijn dochter is hard en druk bezig met letters, wie weet een leuke app voor de ipad of iphone om het alfabet te 'leren'? Nederlands-talig graag. Ze is net 2,5 en om nu ook al engels te leren...
Dadelijk op school leren ze klanken, en niet letters. En er zijn weinig apps die hier goed op in spelen. Als ze letters wil leren, zou ik het haar zelf leren, waarbij je goed oplet dat je haar alleen de klanken leert. Op school leren zijn bijv dat je S uitspreekt als sssss, en niet als ES en ook niet als S E leren ze als 'euh' enz
Dank je Adi, ik hoopte dat er een soort spelletje-achtig iets zou zijn. Is er ook wel, maar in het Engels. Ik ben zelf lerares en moet oppassen dat ik haar niet teveel wil leren... Maar cijfers en letters vindt ze super! Ze loopt erg voor met taal en wil het een beetje spelenderwijs ondersteunen, niet stimuleren, als je begrijp wat ik bedoel
En gewoon leuke dingen als magneetletters ed? Onze jongste dochter vindt dat helemaal leuk. Net als alles met letters en cijfers van haar zus. Ze kent er ook echt al veel...geen idee waar ze het vandaan haalt, behalve dan haar eerste letter en die van haar zus, die heb ik haar verteld.
Letterschool is hier bij beide kinderen geliefd idd. En ze zeggen netjes sss ipv es Wel leren ze dan de hoofd(blok)letters in plaats van die aanelkaarletters die je in groep 3 leert.
Rompompom ik leer letters, daar wordt het fonetisch uitgesproken. En juf Jannie ook dacht ik maar die hebben we zelf niet.
Letterschool kun je ook op kleine letters zetten, maar het zijn inderdaad geen schrijfletters, maar blokletters. Juf Jannie heeft ook wel zo'n gratis app met allerlei letters die voorbij vliegen, worden ook goed uitgesproken, maar die vonden ze nogal saai.