Ik lees mee maar pijn bij plassen en niks binnen houden is niet goed. ik denk dat hij aan het uitdrogen is.. zou toch weer even bellen,je gaat de nacht weer in he! beterschap!
Hij krijgt 3x p/d de AB en drink 1 klein slokje water erachteraan. Het rare is dat dat wel binnenblijft. Als hij dan na 15 min weer drinkt (1a2 slokjes) dan spuugt hij wel weer? Bij de HAP zeiden ze dat het ff nodig heeft om te werken. Hij spuugt waarschijnlijk doordat zijn klier zo groot is. als hij vanacht weer spuugt en nog pijn heeft bij het plassen (ik moet hem echt op de wc zetten, zelf geeft hij aan niet te hoeven) ga ik zeker weer bellen. wij worden er echt radeloos van.
Ach dat arme mannetje. Wat naar allemaal. Klinkt niet lekker teigetje. Hou hem maar goed in de gaten. Hopelijk slaat de AB nu snel aan en kan hij opknappen. Hij moet wel echt wat water gaan binnen houden. Al wat bouillon geprobeerd?
Poe, ik heb zo het idee dat hij enorm ziek is en je hem goed in de gaten moet houden en op tijd aan de bel moet gaan trekken nu ivm mogelijke uitdroging. Vond die klier er in het begin al niet lekker uitzien hoor. Beterschap.
Van water tot cola en van thee tot soep. Alles wat hij wil krijgt hij. 3 dagen geleden dronk hij nog thee en wat kippenbouillon. Sinds gister niet meer en drinkt (althans probeerd, want hij wil wel drinken en zegt ook dorst te hebben) hij alleen water en slappe ranja, wat er dus vervolgens weer uitkomt.
Net voor de 1e keer na de wc geweest? 1x op de hele dag? En sinds wanneer 1e keer, vanmorgen, gisteravond? 1x plassen op een dag is veel te weinig. Ik zou bellen. Uitdrogen kan heel snel gaan. Bij zoon was al binnen 1 dag de ketonen waardes niet goed, wat betekende dat hij aan het uitdrogen was. Er waren nog geen uitdrogingsverschijnselen behalve het niet plassen. Had 12 uur niet geplast.
Bellen! Hij moet medicatie tegen het spugen krijgen en aan de sonde met ors, want anders droogt hij echt uit! Plassen kan zeer doen door het uitdrogen, hij kan zijn fvalstoffen zo ook niet kwijt van de ontsteking. Niet gaan wachten, maar eisen dat ze je helpen hoor.
oh wat een ellende zeg.. ik zou toch ook weer even overleggen hoor. Beter een keer te veel overleggen heel veel sterkte hopelijk knapt hij gewoon toch snel op.. ORS echt per eetlepel tegelijk geven trouwens niet meer.. dan na 10 a 20 min als het erin blijft weer en etc etc..
Hij is net wakker geworden en wilde wat drinken. Hij heeft een half bekertje water ineens leeggedronken. Ik vroeg hoe het ging, en hij zei goed. Ben benieuwd of het water blijft zitten. Ik wacht toch ff op de ochtend met bellen, als dit water blijft zitten ben ik al heel blij. en met het plassen. Hij moet zeker 1x per dag plassen volgens de HAP, het liefst 2x. Nu heb ik hem gister ochtend en avond een keer laten plassen (toen had hij nergens last van) en vandaag wilde hij echt niet, en ik laat ons ziek mannetje ook niet over zijn toeren gaan. Hij kan ook nog steeds niet lopen met zijn voet en zal daarom ook het plassen uitstellen. Vandaag is hij dus rond 18.30 gaan plassen (toen heb ik hem een beetje moeten dwingen) en toen zei hij dat het pijn deed.
Als het water erin blijft zou dat heel mooi zijn !! Houd hem maar goed in de gaten maar doe je w.s. wel en bij twijfel gewoon eerder bellen, maar goed jij ziet hem en weet hoe het " oogt" zegmaar.. heb je het gevoel dat hij zieker of suffer wordt meteen bellen en anders i.d.. morgen. Ik ga voor je duimen dat het water erin blijft. Overigens maakt het voor daar niet uit hoor of je nu of morgenochtend belt.. ze zitten daar toch aan de telefoon dag en nacht..
Nou dames we zijn net wakker en hij heeft niet gespuugd vannacht. Er verscheen zelfs een kleine lach toen hij naar buiten keek. Hij wil zelfs naar buiten, maar of dat dadelijk nog zo is betwijfel ik. Hij ligt nu weer op de bank en heeft een slokje water gehad. Ik laat hem zo plassen als het geen strijd wordt. Ben benieuwd of het spugen minder wordt vandaag en dat de AB eindelijk gaat werken. Tot nu toe gaat het goed, maar de dag is net begonnen.
O fijn om te lezen las het topic gisteren avond en keek even hoe het ging zo te horen begint de ab aan te slaan beterschap verder. Zieken kinderen het blijft aan poten en moeilijk vaak je voelt je als ouder dan zo machteloos.
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat. Wij komen net van de HAP, dochter had al 7 dagen koorts nu en ze blijkt blaasontsteking te hebben.
Het gaat met drinken redelijk goed. Hij heeft 2 glazen ranja en een bekertje melk op, in totaal iets van 400 ml zonder te spugen. Hij is nog 1x wezen plassen (hij gaf t zelf aan) en dadelijk gaat hij nog een keer. Ook is hij 5 minuten buiten geweest, op een stoeltje naar de sneeuw kijken, maar dat kost hem veel energie. plassen doet wel pijn, maar hij zit nu aan de amoxylline (of zoiets). Dadelijk gaat hij douchen en plassen en te bed. En dan hopen dat het de goede kant op gaat. Eten doet hij nog steeds niet.
Fijn dat het de betere kant op gaat. Eten is nu even niet belangrijk dat komt wel weer. Vocht dat is nu even het voornaamste en zo te lezen gaat dat dus een stuk beter! Beterschap.
Dames.... bedankt voor jullie steun en meeleven. Het gaat echt de goede kant op. Hij had gisteravond geen pijn bij het plassen en heeft lekker geslapen. en warempel hij liep zelf naar beneden, lachte en dronk zijn hele chocomelk op. En hij zag een lollie op de aanrecht en daar is hij nu mee bezig . wat voelen wij ons opgelucht.