Hallo dames, ik ben door het kraamzorgbureau uitgenodigd voor een cursus Dunstan Babytaal. Zij bieden deze tegen vergoeding aan, ongeveer een maand voor mijn uitgerekende datum. Nu vraag ik me af; is er hier iemand die deze cursus al gedaan heeft, en heb je er iets aan gehad? Aanrader of juist onnodig? Groetjes, Ponny
Ik heb de cursus niet gedaan, maar ken de methode wel. Ik ben zelf van mening dat je snel genoeg achter de verschillende soorten huiltjes van je baby komt en dat je daar op in weet te spelen, dat heet moederinstinct
Het heeft mij zeker wel geholpen..vooral de klank van het moe zijn pikte ik er makkelijk uit en dat was erg fijn voor zowel mij als mn dochtertje Ik weet niet of ik er echt een cursus voor zou volgen..het zijn maar een paar klanken en ik heb zelf toen mijn dochtertje paar weekjes oud was op youtube gekeken waar filmpjes staan met fragementjes en door dat meerdere malen terug te kijken (en vooral luisteren) kreeg ik het onder de knie. Soms luisterde ik hier zelfs even naar als mn dochtertje huilde en ik twijfelde wat voor huiltje het nu was..en dan herkende ik hem!
Bij ons is hij ook besproken in de zeangerschapscursus, maar kan niet zeggen dat ik er wat aan heb gehad.. Ik herkende de geluidjes niet bij mijn eigen dochter. Via YouTube kun je het ook terug kijken, dat zou ik eerder aanraden, dan een betaalde cursus
Ik heb er ook wel eens van gehoord, heel lang geleden al zelfs bij Oprah toen nog haha. Er is ook volgens mij een apparaatje die het dan registreert en je vertelt wat de baby wil. Klinkt wel heel handig allemaal. Of het echt werkt geen idee. Ik moet nog wachten tot juli tot ik erachter kan komen
Geen cursus gehad maar idd via Oprah en YouTube, ik herkende ze niet allemaal, maar wel een paar. Klopt wel, je bent er zo na een tijdje ook wel achter wat de huiltjes betekenen, maar het is wel een handig middel. Ik kan me alleen geen voorstelling maken over wat ze je allemaal nog meer gaan vertellen dan de (5?) huiltjes bij zo'n cursus.
Via Youtube kun je er ook veel over vinden. Het werkt wel. Maar ik zou er geen geld aan uitgeven, eerder via Youtube bekijken
Met onze oudste herkenden we er wel veel in. We konden duidelijk horen wanneer ze honger, moeheid of ongemak bedoelde. Onze jongste gooide van alles door elkaar hahaha dus torn waren we er minder op gefocust. De kV in mijn regio hebben zelf ook allemaal cursus gevolgd. Ik vind het sowieso erg interessant maar net niet genoeg om er voor te betalen denk ik