Ziekte op werkgeversverklaring

Discussion in 'De lounge' started by Roosje24, Jul 28, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Hoi hoi,

Ik ben geboren en getogen in Rotterdam en woon nu al 10 jaar met mijn man in Amsterdam.. heb mij nooit thuis gevoeld hier. Na jaren heb ik hem overgehaald te verhuizen naar Rotterdam. We hebben op een huis geboden..bod geaccepteerd. Koopcontract getekend en nu de nodige papieren inleveren.. Sinds mei ben ik ziekgemeld van werk depressie/burn out..
    toen ik nog aan het werk was begin april had ik ze een werkgeversverklaring gevraagd en van hoofdkantoor hadden ze het gelijk gemaild zonder iets te vragen erover..
    maar ik begreep dat het 3 maanden geldig is en als de datum verstreken is moet je een nieuwe vragen.. ik heb ze dus gebeld voor een nieuwe werkgeversverklaring en iemand van het hoofdkantoor zei dat haar collega die om zulke dingen gaat op vakantie is. Ik moest een mail sturen en zou bericht krijgen.. ik krijg dezelfde dag een mail terug van onze directeur en dat diegene op vakantie is en als ze terug komt dat ze met mij contact op gaat nemen voor aanvullende informatie? Eerder hebben ze niks gevraagd. En ik stuur weer een mail wanneer ze terug komt en dat is pas volgende week. Ik denk dat iemand anders dat ook kan tekenen en mailen en vooral de directeur neem ik aan maar twijfel dus dat ze iets willen weten?

nu ben ik benieuwd of ze op een werkgeversverklaring ziekte kunnen vermelden? Op mijn loonstrook staat niks. Ik krijg gewoon mijn hele salaris ook..

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Bij ons was er ook maar 1 van HR die dat soort dingen opstelde, de rest vond t maar ingewikkeld ofzo.

Hoeft niks te betekenen. Wat allicht had geholpen was je oude ff mee te sturen en aangeven dat je hier een nieuwe versie van moest hebben ivm de geldigheid. Men wil niks verkeerd doen, dat is t vaak.

Voor zover ik me kan heugen mag ziekte er niet opstaan. (heb m voor t laatst 3.5 jaar geleden gezien) Gaat alleen om de intentie tot voortdurend dienstverband en dat t salaris inderdaad klopt (niet dat je enkel de meest gunstige loonstrook laat zien).

Op mijn loonstrook staat overigens wel aantal ziektedagen, niet in de loonstaat maar in de cumulatieven. Staat niet bij elke loonstrook overigens hoor, er zijn behoorlijk wat vormverschillen wat dat betreft.

GossipGirlxoxo and Mapje like this.
  3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Naar mijn weten is er helemaal
    Geen ruimte op het blad om dat te melden.
    Heb je wel een vast contract?

4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Heb je een vaste aanstelling of een tijdelijk contract? Bij een tijdelijk contract moet er volgens mij aangegeven worden of er de intentie is tot verlengen. En kan me voorstellen dat ze dat nu niet willen aangeven ivm ziekte.

GossipGirlxoxo likes this.
  5. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Op wgv staat niets over ziekte.

Staat op je loonstrook ook niets over het aantal dagen/uren dat je ziek bent geweest?
    Meestal is daar namelijk wel iets op terug te vinden. En als daaruit blijkt dat je 100% ziek bent is de kans aanwezig dat de geldverstrekker aanvullend verklaart wil hebben wanneer je verwacht weer aan het werk te gaan.

Wanneer verloopt je financieringsvoorbehoud?

6. LesGra

LesGra Bekend lid

Jun 2, 2017
    529
    350
    63
    Female
    Ik maak werkgeversverklaringen. Ziekte wordt hier niet op vermeld. Aanvullende informatie wordt steeds vaker aangevraagd door hypotheekverstrekkers. Hoeft niks te betekenen, maar gewoon dat alles waterdicht is.

7. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    Ik werk zelf bij een uitzendbureau, is wel anders. Als een medewerker ziek is en wil graag een werkgeversvwrklaring gaat deze voor het percentage ziekte 90% of 80%.
    Maar als jij 100% tijdens ziekte betaald krijgt ziet een geldverstrekker daar niks van. Misschien op je loonstrook. Geen idee hoe het daar op staat bij jou. Als daar staat ziekte uren bijvoorbeeld dan kunnen ze heel misschien vragen stellen.

8. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Ik heb een vast contract.. sinds mei heb ik 2-3 keer contact gehad met de arboarts. Ik heb denk ik nu ook niks te maken met uwv/ziektewet.. zoals ik zei staat er op mijn loonstrook niks vermeld en krijg ik mijn hele salaris

ik heb toch gezegd tegen de tussenpersoon die de hypotheek regelt dat ik wil afwachten tot ze terug is van vakantie.. ik ga niet opdringen.
    Ze gaan me zeker vragen waarom ik die verklaring wil? Toen ik om de eerste vroeg had ze het gelijk gestuurd zonder reden te vragen en aanvullende info.
    wel fijn dat ze niks erop mogen zetten.

9. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female

In de eerste twee jaar van ziekmelding betaald het bedrijf jou nog uit. Dus nu heb je idd nog niet met uwv te maken.

Het is wel raar dat het nergens staat op de loonstrook dat je ziek bent.

Je kunt eventueel aan je tussenpersoon vragen of je een uwv verzekeringsbericht mag aanleveren ipv een werkgeversverklaring.
    Je tussenpersoon weet of dat kan of niet.

10. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Het verzekeringsbericht van het uwv is zeker niet afdoende als vervanging voor een werkgeversverklaring.

Er zijn meerdere vormen van een werkgeversverklaring. Wellicht willen ze vragen waar het voor is zodat ze de juiste voor je opstellen. Ziektewet wordt niet vermeld op een werkgeversverklaring.

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Daar hebben we idd aan gedacht maar valt een beetje lager uit kwa inkomen. Op zich niet heel erg maar we dachten we wachten maar even af en kijken volgende week wat we gaan doen

12. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Aah ik snap het. Het is dan maar denk ik nu afwachten..

13. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Daarom zei ik ook dat haar tussenpersoon daar antwoord op kan geven.

Ik werk zelf bij een tussenpersoon en inmiddels worden de verzekeringsberichten weer door diverse geldverstrekkers geaccepteerd.
    Afhankelijk van de situatie zeker wel als vervanging voor de wgv. Die wordt daarmee overbodig (en scheelt een hoop gezeur)

Leesteken likes this.
  14. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Ok hopelijk heb je het snel rond.

Heb je nog genoeg tijd voordat je financieringsvoorbehoud afloopt?

15. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Ah dat wist ik nog niet dat ze tegenwoordig weer worden geaccepteerd. Maar toch zeker niet door een hypotheekverstrekker?

16. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Ja hoor. Maar pas echt sinds kort weer.
    En niet in alle situaties.

Met geldverstrekker bedoelde ik ook hypotheekverstrekker, sorry..

Leesteken likes this.
  17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Ik hoop het!
    26 augustus is de datum dus ben benieuwd of alles rond komt. We gaan het via ING bank doen.. 1 september naar notaris..

18. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

#18 Sunshine1993, Jul 29, 2021
    Last edited by a moderator: Jul 29, 2021
    Ik zou er dan wel even vaart achter zetten.

Eventueel je oude verklaring sturen en vragen of ze deze niet kunnen overnemen.

Het is natuurlijk vakantie en mijn ervaring is dat alles dan slomer gaat. Ook bij banken zelf.

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Die data zijn kort op elkaar. Staat de woning al leeg?

Spannend hoor. Hoe ver ben je al in het proces?
    Is er al een renteaanbod van Ing?
    En moet je nog veel documenten verzamelen,
    Bv taxatierapport van de woning?

als je bijna alles al compleet hebt en je hebt alleen de wgv nog nodig, dan red je die datum van 26 augustus wel. Mits er geen gekkigheid omhoog komt.

Maar wil je 1 september passeren moet je echt alles wel eerder rond hebben dan 26 augustus. De notaris moet ook voorbereiden. Denk aan opvragen aflossing hypotheek huidige eigenaren (indien van toepassing). Dus als je dit nog niet gedaan hebt zou ik ook de notaris vast bellen om een plek te reserveren.

Misschien geef ik overbodige info hoor, maar wellicht heb je er iets aan;)

20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Je wilt de werkgevers verklaring omdat je een tijdelijke aanstelling hebt vermoed ik? Een werkgeversverklaring is een verklaring van je werkgever waarin hij aangeeft de intentie te hebben je contract te verlengen/je in vaste dienst te nemen als je blijft functioneren zoals je doet. Kan het zijn dat je werkgever, nu je ziek bent, de intentie niet heeft om je contract te verlengen en daarom misschien dus ook geen werkgeversverklaring op wilt stellen?

Share This Page