-------------------------------------------------------------------------------- Amerikaanse vrouw gebruikt baby als wapen. Een vrouw in de Amerikaanse staat Pennsylvania heeft bij een huiselijke ruzie haar vier weken oude baby gebruikt als wapen. Ze slingerde zondag de baby door de lucht en raakte haar vriend, meldt de politie maandag. De baby raakte ernstig gewond. De 27-jarige vrouw is aangeklaagd voor onder meer geweldpleging. De baby is naar een ziekenhuis overgebracht en vier andere kinderen die in het huis van de vrouw werden aangetroffen, zijn overgedragen aan de plaatselijke kinderbeschermingsinstantie. De vrouw zit in de gevangenis, maar kan vrijkomen als ze een borgtocht van zestigduizend euro betaalt. </loco> Niet meer loslaten die "gek"!
Idioot! Maar het valt mij op dat er ook heleboel 'baby als wapen' in het dagelijks leven om ons heen voorkomt, al is het dan eigenlijk meer wandelwagen/buggy als wapen. Hoe vaak gebeurd het niet dat als het ergens druk is er iemand met een buggy aankomt en gewoon die wagen voor je benen langsgooit (en vervolgens over je tenen rijdt!) om er snel even langs te kunnen, of dat iemand met een buggy wil oversteken en dat zonder al te goed uit te kijken doet (met de buggy voor zich uit, waarschijnlijk denkende: dan stoppen de automobilisten wel.). Bij mij in de buurt is er zo'n kruispunt waarop ik dat regelmatig zie gebeuren. Er zal maar een automobilist zijn die het te laat ziet.... Of wat te denken van al die ouders die hun kind niet aan de bermkant laten fietsen maar aan de wegkant. Als het fout gaat wordt het kind als eerste aangereden!