Precies een jaar geleden stopte ik met de pil. Mijn vriend en ik wilden allebei graag kinderen en we hadden bedacht dat we wel een jaar nodig zouden hebben voor de pil uitgewerkt zou zijn. Twee maanden na ik met de pil gestopt was, kreeg ik uit het niets last van paniekaanvallen wat resulteerde in een angststoornis. De laatste maanden gaat het gelukkig een stuk beter, maar daardoor hadden we het hele zwanger worden even op een laag pitje gezet. Tot ik vorige week ontzettend moe begon te worden en vlagen van misselijkheid en hoofdpijn kreeg. Dit en meer witte afscheiding dan normaal zei mij eigenlijk al genoeg. Vanmorgen hebben we voor de derde en laatste keer een test gedaan en ja hoor, een dikke, vette streep. We zijn helemaal in de wolken, maar tegelijkertijd komt er ook weer wat angst opsteken. Kan ik dit wel? etc. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik een weekje mag toegeven aan mijn angsten, daarna ga ik er lekker van genieten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En maak je vooral geen zorgen, iedere nieuwe papa en mama hebben last van angsten als ze een kindje gaan krijgen. Accepteer dat ook want het hoort er ook bij! Stop het niet weg, maar laat het er even zijn en ga daarna verder dan komt het vast goed!
allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! lastig van je angsten, maar ik vind het goed van je dat je dit erkent. ik denk dat het van belang is om dit met je huisarts of verloskundige te bespreken. zij kunnen jou dan in de gaten houden. ikzelf kom mensen tegen tijdens mijn werk die na de bevalling of tijdens de zwangerschap hier last van hebben. zij zoeken vaak geen hulp of zijn te laat. geniet lekker van je zwangerschap!!!! groetjes,
Hoi Room, dank je wel! ik heb het afgelopen jaar al bij een psycholoog gelopen en loop er nog steeds een keer in de maand, dus ik weet dondersgoed hoe mijn angsten werken (denkfouten etc.), maar wat je zegt, niet onverstandig om het ook met verloskundige te bespreken. Ik ben er gelukkig vrij open over, dus dit gaat me ook lukken.
gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoop dat je alle paniek en angstaanvallen achter je kan laten en kan genieten van deze mooi fase in je leven.
gefeliciteerd! Hopelijk kun je er gauw van genieten. En qua je angsten: gewoon alles even opschrijven waar je meezit. En dan mee nemen naar de VK, dan heb je alles bij de hand wat je wilt zeggen.