Hallo. Wij hebben momenteel een huisje op het oog in lelystad westhoven om precies te zijn. Iemand bekend met basisscholen in lelystad, het hoeft niet in de buurt te zijn zolang het maar een goede basisschool is. Me kids zijn nog klein maar voordat we een keus maken willen we wel een goede basisschool op het oog hebben..
De boeier staat bekent als de beste, echter zijn zij erg prestatie gericht en kunnen sommige kinderen daar slecht tegen
Ik heb zelf als kind op de Tjalk gezeten en heb dit echt als een fijne school ervaren. Er wordt per kind ook gekeken wat hij/zij wel of niet kan. Zo was ik bijvoorbeeld goed in rekenen en was ik eerder klaar met het boek, toen mocht ik de beginseltjes van spaans doen! Vond ik erg leuk Kan me er helaas alleen niks meer van herinneren, het spaans zelf haha! Daarna ook niks meer mee gedaan, waarschijnlijk komt het daardoor
Er zitten daar een aantal scholen in de buurt. Die zitten tegen de waterwijk aan en dat is een sociaal achtergestelde wijk. Dus het loont wel om deze allemaal te bekijken. Iets verderop zit basisschool De Fontein in het sidhadorp. Daar wordt oa gemediteerd. De islamitische school al-ihsaan staat goed aangeschreven, maar dat moet ook bij je passen en zit in een "slechte" wijk. Op de site van onderwijsinspectie kun je iig de kwaliteit van de scholen bekijken: Zoek Scholen En hier vind je de Cito uitslagen; Vergelijk de scholen in jouw woonplaats | RTL Nieuws Voor de boeier zou ik zelf niet kiezen. Te groot en prestatiegericht. Tjotter zou ik ook niet aanraden. Prestatiegericht, maar ondanks dat tot voor kort aangemerkt als zwak.
Summer weet je toevallig of westhoven een goede buurt is? En of het kindvriendelijk is Bedankt voor jullie tips
Westhoven is een prima buurt hoor. Het is natuurlijk allemaal nieuwbouw en er zullen genoeg andere gezinnen wonen met jonge kinderen. Wel ligt het inderdaad tegen de Waterwijk aan, wat weer bekend staat als een onrustige en laag sociaal-economische wijk. Ik heb zelf op de Horizon gezeten en vond ik prima. Is denk ik 10/15 minuten fietsen daar vandaan. Als je andere fijne wijken zoekt: Zoom, Beukenhof, Rozengaarde, Archipel, Karveel. Dit zijn allemaal groene wijken waar ik destijds veel kwam. Ook veel speelruimte voor kinderen.
Westhoven ligt in de nieuwbouwwijk de Landerijen. De Landerijen bestaat uit twee delen, 1 gedeelte ligt tegen de rotonde naar dronten aan (daar is ook westhoven) en het andere gedeelte ligt aan de andere kant van de weg en ligt wat dichter bij de waterwijk. Er zijn drie scholen in de landerijen, een katholieke jenaplan school de Lispeltuut, een christelijke school de driesprong en een openbare basisschool de Meander. De Meander heeft een dependance in het nieuwste gedeelte van de landerijen (waar westhoven ligt) Ik woon zelf ook in het "nieuwe" gedeelte van de Landerijen en onze kinderen zitten op de Lispeltuut. Wij vinden dit een super fijne school! Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust
Iets verder, maar in de wold zit 't schrijverke, daar heb ik zelf opgezeten. Is een katholieke jenaplan school. school is alleen wel heel groot geworden, daar moet je tegen kunnen maar ik heb echt met plezier daar gezeten en tis echt een goede school. Helaas voor mij woon ik in een ander gedeelte daar dus dochterlief zal niet naar t schrijverke gaan
Thnx ladys! We gaan bij alle scholen even een kijkje nemen. Iemand toevallig bekend in westhoven. Wij zijn een jonge gezin met 2 jonge kids, ik heb het idee dat westhoven meer oudere gezinnen wonen met kids die al pubers zijn. Kan iemand mij daar meer over vertellen..
Wellicht wat laat. Ik heb zelf op de Albatros in de Kogge gezeten. Dat moet nu als een van de betere scholen bekend staan is mij verteld. Vriendinnen met kids op deze school zijn erg tevreden.
Westoven is behoorlijk groot en er wonen zeker wel gezinnen met jongere kids. Bij mijn dochtertje in de klas en op school zitten zoiezo een aantal kinderen die in Westoven wonen (mijn dochtertje is 5) Ook in de omliggende straten wonen behoorlijk wat jonge gezinnen