Kom net terug van school en er hangt een briefje op de buitendeur, dat er rode hond heerst. Ik ben even binnen gaan vragen en helaas, bij een van mijn kinderen in de klas dus. En nu? Vroeg ik. Het enige wat ze zeiden was niet in school komen....is dat genoeg? Ik schrok er wel een beetje van eigenlijk. Groetjes Cellie.
Ik heb even voor je gegoogled... via deze link kan je er veel over lezen: http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/rodehond.php Als je het niet vertrouwd zou ik even je huisarts of verloskundige bellen! Gr Otje
Dank je voor die link! Ik ben ruim 6 maanden zwanger en mijn kinderen hebben allemaal die BMR vaccinatie gehad....dus volgens mij zit ik redelijk safe. Maar zal voor de zekerheid toch even bellen.
Ja dat is schrikken inderdaad. Als je kinderen ingeent zijn is er niks aan de hand. Maar als jij bent gevaccineerd vroeger, kun je het nu toch ook niet krijgen, en je baby?
Neem wel contact op met je HA. Mijn HA dacht pasgeleden dat Astrid mogelijk ook rodehond had en als dat zo was, moest ik daar wel voor medicijnen innemen omdat rode hond evengoed gevaarlijk kan zijn voor je kindje. Nou wil ik geen paniek zaaien en is dit natuurlijk mijn eigen interpretatie van wat hij mij vertelde. Dus ik zou het even bij je HA navragen
Ik heb de verloskundige gebeld, het risico is eigenlijk vooral in de 1e 3 maanden van de zwangerschap en ik moest even op me zwangerschapskaart kijken, je wordt erop getest....wist ik veel... Dat is LUES op de kaart, nu ligt die kaart bij mijn man in de auto, dus als hij straks thuis is kijk ik gelijk even. Maar ik ga maar de school even niet in en dan zal het wel loslopen, het betreffende kind is thuis, hopelijk zet het niet door op school verder. Wel raar eigenlijk, zou het kind niet ingeënt zijn? Gr. Cellie.
zou best kunnen dat het kind niet is ingeënt is zijn er veel vanwege geloof en zo. wat ik zelf niet begrijp.