Rondreizen met auto, 26-28 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sitalita, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Even een vraag.

Mijn man en ik hebben over vakantieplannen nagedacht en zouden graag een autorondreis maken in Noorwegen van 16 dagen. Dit zou half juni zijn, in die periode ben ik 26-28 weken zwanger.

Nu lees ik her en der dat auto rijden niet erg prettig is. We trekken na 2/3 nachten door naar een volgende trekkershut dan en maken veel km's met de auto.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het lopen dan af gaat. We zouden natuurlijk wel een eindje willen wandelen daar, mochten we erheen gaan.

Op dit moment heb ik regelmatig last van mijn rug. Ik weet natuurlijk niet hoe ik me de komende 10 weken voel (ben nu 16 weken zwanger), vandaar dat ik graag zou horen hoe jullie je vakantie hebben beleefd in die termijn.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben 25 weken, vorige week weekendje zeeland gedaan maar na 1,5 uur in de auto was ik het wel zat (normaal vind ik het heerlijk, ging ook voor onze dochter regelmatig mee in de vrachtwagen) en lopen vond ik vermoeiender en kreeg zelf last van mn rug / bekken met name als we b.v de duinen omhoog liepen..

Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je gewoon moet kijken hoe jij je voelt..

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Oef, das heel persoonlijk. ik zit nu in mijn 29 ste week en moet zeggen, ik moet er niet aan denken. Heb last van BI en lang zitten doet gewoonweg zeer.
    ik wens je een fijne vakantie, hopelijk kan je er van genieten, en geen complicaties !

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zelf heb ik BI, en erge harde buiken als ik ook maar iets doe. Dat is vanaf een week of 20 begonnen. Ik zou er niet aan moeten denken. Ben blij als ik een dagje doorkom zonder al te veel harde buiken, en dan doe ik niets.

Nou pik ik ook wel alles mee hoor, zwangerschapssuiker, bloedarmoede, BI, harde buiken,..daarnaast heb ik Hashimoto. Ik ben graag in de buurt van mijn gyn zeg maar.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Is persoonlijk, maar hou er rekening mee dat autorijden onprettig kan zijn. Ik ben twee weken terug op vakantie geweest, toen 28-29 weken zwanger. Ik heb veel last van harde buiken en autorijden (dan ben ik trouwens bijrijder!) maakt het een stuk erger. Ook zat ik mezelf na een paar uur al in de weg met rugpijn en ongemakkelijk gevoel in de maag door het vele zitten, en constant moeten plassen (!)

Als je echt veel wilt rijden, onderbreek de rit dan vaker dan normaal en maak je plannen wat minder ambitieus als het niet leuk meer is.

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wij gaan ook op vakantie als ik 27/28 weken zwanger ben. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, want de andere vakantie's was ik 18/20 weken en moest toen ook veel plassen en zat ook niet lekker. Maarja deze vakantie was al gepland en heb er veel zin in. Gelukkig is het heen naar Frankrijk en weer terug. En het is gelukkig in de nacht, want dat scheelt toch met plassen..;) miss is dat een optie?

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij gaan over een aantal mnd ook op vakantie naar Frankrijk,Normandie.Ik ben dan 33 weken zwanger en ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden.Ik zie er eerlijk gezegd wel een beetje tegenop.Ik ben nu zwanger van nummer 3 en de kinderen zijn alweer groter,6 en 8 jaar.Vorige zwangerschappen voelde ik me prima met deze zwangerschapsduur.Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en begin al een aardige buik te krijgen dus ik houdt mijn hart vast haha of ik nog in de gordel zal passen.Het wordt wel een luie vakantie en ik zal niet al teveel gaan ondernemen.Ik hoop dat er geen complicaties zullen komen want ik gun de kinderen graag nog een leuke vakantie voordat de baby geboren zal worden.Tot nu toe gaat alles voorspoedig en heb geen last van BI oid.
    Ik denk dat het gewoon het individueel is of je het lichamelijk kan opbrengen.

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wij hebben toch maar besloten onze rondreis in Noorwegen uit te stellen. We willen allebei graag volledig kunnen genieten van het land dan. En we zouden het erg jammer vinden om het geld ervoor uit te geven, en dan niet volop te kunnen doen wat we dan willen. Daarbij komt dat ik niet weet hoe ik me over 10 weken voel, en er veel km's in de auto moeten worden gemaakt. Baal er wel van, maar lijkt me wijs. Daarbij kunnen we het geld nu goed gebruiken voor onze uk, en nog wat klussen in huis. :)

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik ben in 2009 naar frankrijk geweest met 20 weken zwangerschap en geen last gehad hoor van de reis.
    alleen van de hitte in frankrijk haha.
    en nu gaan we al weer bijna naar frankrijk en dan ben ik 19 weken zwanger.dus we doen het gewoon weer.
    ik zou zeggen gewoon uit proberen dan weetje het.
    iedereen reageerd anders op auto rijden.en ander eerst een ritje naar duitsland zo dat je wat langer moet zitten.dan kun je kijken hoe je je dan voelt.
    in ieder geval succes met de vakantie
    groetjes esther

10. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Jammer alleen maar negatieve reacties....

En natuurlijk is het voor iedereen anders en kan je niet echt adviseren, doen of niet doen.

Ik voel me dus echt super goed, vol energie en nergens last van. Zo zijn we de hele eerste paasdag naar een pretpark geweest en daarna nog naar een paasvuur en 2e paasdag allemaal visites gedaan. Ook auto rijden is geen probleem.
    In mijn situatie had ik het dus absoluut gedaan, heerlijk er nog even uit en genieten met z'n tweetjes. Hierna staan de vakanties vaak toch meer in het teken van je kind.

11. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Sitalita,
    Ik denk een verstandige keus....je weet het nooit en het zou zonde zijn dat je lichamelijk toch last krijgt en daardoor niet optimaal van je vankantie kan genieten.
    Zelf zou ik het ook niet doen, maar dat heeft dan waarschijnlijk weer meer te maken met hoe mijn eerste zwangerschap is verlopen, dochter is met 31 weken geboren, moet er niet aan denken dat ik in het buitenland zou zijn en de bevalling zou beginnen!
    Nu met de tweede zwangerschap staat er een weekje Texel op de planning als ik 27 weken zwanger ben, verder en later durf ik echt niet :)!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ik denk een verstandige keus, tuurlijk hoef je nergens last van te hebben, maar het is zo zonde als je niet volledig kunt genieten.

Ben zelf nu bijna 29 weken zwanger en vind autorijden een ramp. Elk hobbeltje in de weg levert een harde buik op en laatst een stukje over zo'n klinkerweg was een ramp.

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Plan anders een andere vakantie in die weken! Iets minder rijden, iets meer luieren. Ik ben nog geen 26-28 wk, nog geen 21 zelfs, maar kan alles vooralsnog perfect hoor. Hou gewoon die weken vrij, en als je je 2 wk voor de tijd prima voelt dan boek je gewoon een leuke last minute, qua plek en activiteitenniveau dan passend bij wat je kan én wil doen. Want op zich wordt reizen in het 2e trimester niet afgeraden, dus het zou best kunnen dat je dan echt wel zin hebt in een vakantie met z'n tweetjes voor de grote babydrukte begint :)

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    We zijn ook van plan om die weken wel vrij te houden. :)
    En dan een vakantie wat dichterbij te plannen en met minder 'moeten autorijden' erbij! Verder lekker in de babykamer aan de gang rond die tijd. Heerlijk!

Bedankt voor al jullie reacties!

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ze vraagt om advies en dan krijg je ervaringsverhalen...ms dat degene die nergens last van hebben nog niet dit topic gelezen hebben?

Ik krijg het niet meer voor elkaar hoor, lang in de auto zitten. Maar nogmaals, ik pik alles mee.....Bekkeninstabiliteit, harde buiken waardoor verplicht rust, zw suiker , schildklierproblemen (hashimoto), bloedarmoede......dus ik voel me gewoon niet goed genoeg om op pad te gaan.

Als ik met de auto over een hobbel ga heb ik al een harde buik. Daarbij met BI in de auto lang zitten is ook geen pretje.

Ik slaap hier al niet door de pijn, ga ik ook niet op vakantiebedjes liggen als ik hier een luxe boxspring heb.

Daarbij heb ik ook nog een peutertje in huis wat aandacht nodig heeft, en al lastig genoeg is voor me ivm harde buiken en BI. Laaat staan op vakantie.

Deel Deze Pagina